ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

شانس اجرای مجدد گروه شمس در تالار رودکی

ریتم نو: نوازندگان " گروه شمس " به سرپرستی و خوانندگی « علی شمس » شامگاه شنبه بیست و چهارم مردادماه در حالی قدم به روی صحنه‌ی تالار رودکی گذاشتند که نوازنده کمانچه به دلیل آسیب‌دیدگی مچ دست این گروه را همراهی نمی‌کرد.

ali shams (42)


شانس اجرای مجدد گروه شمس در تالار رودکی





این کنسرت در دو پارت برگزار شد که قطعات «ایران»، «حیله»، «می‌شود رفت»، «زشتم»، «فرشته بود»، «من و یک اسکیزوفرنی در خانه»، «مرد نمکی»، «مرا ببخش»، «زمان»، «دلقک»، و «خوب مطلق» به ترتیب بر روی صحنه اجرا شدند. از ویژگی‌های این اجرا می‌توان به این نکته اشاره کرد که اکثر قطعات دارای تصویرسازی‌های ذهنی و خط روایی خاصی بودند که قبل از اجرای هر قطعه توضیح مختصری در این مورد توسط خواننده گروه داده می‌شد.

 

علی شمس بابیان این مطلب که سالن رودکی یک سالن خاطره برانگیز و تالار خاص است که شاهد اجراهای هنری خوب بوده و از آکوستیک بی‌نظیری برخوردار است افزود که هر گروه و یا خواننده‌ای نمی‌تواند اجازه‌ی اجرا در این سالن را کسب کند، چراکه تنها گروه‌هایی این اجازه را کسب می‌کنند که موسیقی‌شان ازنظر شورای عالی بنیاد رودکی (که از موزیسین‌های بزرگی تشکیل‌شده است) مورد تایید قرار گیرد. و ما سال 1388 این افتخار را داشتیم و به خاطر تجدید اعتبار و خاطره‌ی آن اجرا اصرار داشتم این اجرا هم در این تالار برگزار شود.

سرپرست گروه در پایان اجرا از استاد هما سادات افسری که در سالن حضور داشتند نام برد و از حمایت‌های ایشان تشکر ویژه داشت.

شایان‌ذکر است؛ این گروه فعالیت خود را از سال 1376 آغاز نموده و تاکنون موفق شده است در سه سال پی‌درپی (1386، 1387 و 1388) منتخب و حاضر در جشنواره بین‌المللی فجر باشد و دیپلم افتخار خلاقیت و نوآوری در موسیقی و صدا را نیز در سال 87 کسب کند.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : امین رجبی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه