ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

شب های موسیقی نواحی در برج آزادی برگزار می شود

ریتم نو : " شب‌های موسیقی نواحی ایران " به دبیری علی مغازه ای با موضوعیت موسیقی شرق و جنوب شرق ایران در برج آزادی 11 تا 13 شهریور در مجموعه برج آزادی برگزار می شود.
photo_2015-08-28_17-21-49

 

به گزارش روابط عمومی برج آزادی،  این ویژه برنامه در سه شب برگزار می شود که در شب اول آن در آیین گشایش برنامه از مجموعه‌ی آلبوم‌های " فستیوال آینه‌دار " رونمایی شده و موسیقی مقامی تربت جام نیز اجرا می شود.

شب تربت جام، شب زابل، شب سراوان و شب ایرانشهر، دیگر بخش های تشکیل دهنده این برنامه است.

یکی از مهمترین اهداف برگزاری «شب‌های موسیقی نواحی ایران» معرفی هنرمندان و گروه‌های جوانی است که به دنبال حفظ و اشاعه موسیقی منطقه‌ی خود هستند.

برنامه‌ی شب‌‌های موسیقی نواحی ایران در تداوم و تکمیل برنامه‌‌‌های بلند مدت فستیوال "آینه‌دار" طراحی و برنامه‌ریزی شده است و هدف آن تشویق هنرمندان جوان موسیقی مناطق مختلف ایران است تا با انگیزه و ایمان بیشتری راه پیشینیان و آینه‌داران موسیقی منطقه‌ی خودشان را دنبال کنند باشد که در آینده بتوانند ضمن حفظ موسیقی نیاکانشان، آینه‌داران آینده‌ی موسیقی قومی و منطقه‌یی خود باشند.
پنج گروه موسیقی از تربت جام، زابل، سراوان و ایرانشهر در این شب‌ها در چهار سانس موسیقی‌های زیبا و متنوعی را اجرا خواهند کرد. در شب تربت جام، بخش نخست به دوتارنوازی محسن عسگریان فرزند استاد ذوالفقار عسگریان اختصاص دارد که عبدالله امینی خواننده‌ی توانای تربت جام دوتار عسگریان را همراهی خواهد کرد. در بخش دوم شب تربت جام هم در یک اجرای گروهی، تعدادی از مقام‌ها و ‍پادایرگی‌های این منطقه توسط گروه فردای جام که از گروه‌های جوان تربت جام هستند به سرپرستی حسین مردانشاهی اجرا خواهد شد.

در شب زابل نیز گروه برادران قادر آتشگر که از منطقه زابل در این شب‌ها شرکت دارند ابتدا در بخش نخست قطعاتی را با سرنا و دهل را اجرا خواهند کرد و همین گروه با پیوستن دو نوازنده‌ی دیگر در بخش دوم قرار است ترانه‌های شادمانی زابلی را اجرا کنند.

شب‌های سراوان و ایرانشهر جمعه شب سیزدهم شهریور برگزار می‌شود و ابتدا در سانس اول گروه گلپورگان برنامه خود را در دو بخش متفاوت و مجزا اجرا خواهند کرد. و در نهایت سانس دوم از آخرین شب موسیقی نواحی ایران، شب ایرانشهر نام دارد و با اجرای گروه موسیقی خداداد شکل‌زهی به انجام خواهد رسید.

"شب‌های موسیقی نواحی ایران" به دبیری علی مغازه ای با موضوعیت موسیقی شرق و جنوب شرق ایران در برج آزادی 11 تا 13 شهریور از ساعت 18 و 21 در مجموعه برج آزادی برگزار می شود.

علاقمندان می توانند برای تهیه بلیت به نشانی اینترنتی www.peeshnahad.com مراجعه کنند.

 

منبع : ریتم نو
تقویم هنری ادامه