ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
محمد قلی پور+«هستی هنوز» در هفته ی اخر فروردین ماه
+ترانه ی کاش نمی رفتی با قلم محمد قلی پور
+مخاطب حرف اول را می زند
+رگه هایی از تحریرهای سنتی در صدایم محسوس است ؛قصد تلفیق دارم

 

ریتم نو:«محمد قلی پور» خواننده ای که به گفته ی خود مدت زیادی نیست وارد بازار موسیقی شده است اما توانسته مخاطبان خود را پیدا کند؛از در دست انتشار بودن البوم جدید خود به نام «هستی هنوز» خبر داد و اضافه کرد تور کنسرتهایش از نهم اردیبهشت ماه اغاز می شود. وی درادامه مخاطبانش را یکی از مهمترین رکن های تولید اثارش دانست و گفت مخاطب حرف اول را می زند.

«محمد قلی پور » گفت:آلبوم«هستی هنوز» که به زودی روانه ی بازار موسیقی می شود، شامل ده قطعه است که اکثر کارها مضمون و فضای عاشقانه ای دارند البته سعی کردیم از نظر موسیقی کارهای متفاوتی را در کنار هم قرار بدهیم.به عنوان مثال هم قطعه ی ترنس داریم و هم  اسلو یا ریتم های دیگر!

وی افزود: ترانه های این آلبوم شامل هشت اثر از «معصومه رضایی زاده» و یک ترانه از «سعید قیصر» می شود. من نیز در این مجموعه ترانه ای را نوشته ام که امیدوارم مورد پسند مخاطبانم واقع شود. باید توجه داشت در آلبوم قبلی ترانه ای به نام «کاش نمی رفتی» نداشتیم اما در آلبوم جدید این ترانه نوشته شد.شاید در اثار بعدی همین سیر را دامه بدهیم.

محمد قلی پور در مورد دیگر عوامل آلبوم توضیح داد: برخی آهنگسازان و تنظیم کنندگان آلبوم عبارتند از :«محمد پورجعفری»، «محمد کلهر»، «امیر سینکی» و «حسین پسندیده» و نوازندگانی چون «بهنام حکیم»، «هومن نامداری»، «بهروز میرزایی»، «علیرضا میر آقا»، «محسن حسن نیا»، «مجتبی تقی پور» و... در این آلبوم حضور دارند.

وی در ادامه راجع به اثر مذکور بیان داشت:سعی کردیم از بازخوردهایی که توسط مخاطبان می گیریم به درست ترین شیوه استفاده کنیم تا نسبت به آلبوم «کاش نمی رفتی» پیشرفت محسوسی داشته باشیم و به همین ترتیب هر آلبوم ما از آلبوم قبلی بهتر باشد.

این خواننده ادامه داد: همیشه سعی کردیم به طرق مختلف از نظرات مخاطبان استفاده کنیم و فکر می کنیم ثمره ی آن را در اولین کنسرتمان گرفتیم.باید بگویم از اجرایم و نوازندگی گروه «شصت» رضایت دارم چراکه مخاطبان ما احساس رضایت داشتند.به نظر من مخاطب حرف اول را می زند. تمام تلاش من این است که از تکرار پرهیز کنم و فکر می کنم تا به حال توانستم این کار را انجام بدهم و کسانی که به صدای من کوش می دهند را غافلگیر کنم.دوست ندارم کمییت را فدای کیفیت کنم پس تا خلق جدیدی نباشد،اثری منتشر نمی کنیم.

«قلی پور»درباره ی برگزاری کنسرت در تهران و شهرهای دیگر ،اظهار داشت:به امید خدا تور کنسرتهایم از دوم اردیبهشت ماه اغاز می شود و اولین اجرا نیز درشب میلاد حضرت علی ، داخل  شهر الوند قزوین آغاز؛ و  نهم اردیبهشت ماه  در تهران و سالن ایوان شمس_طی دوسانس_صورت می گرد.در حال حاضر نیز مشغول برنامه  ریزی برای اجرای کنسرت در چند شهر دیگر هستیم.

وی در مورد سبک اجرایی خود بیان کرد: به دلیل دوره هایی که قبلا گذرانده ام. رگه هایی از تحریرهای سنتی در صدای من محسوس است  اما قصد دارم با این کار به نوعی دست به تلفیق بزنم . یقینا هرکسی که آلبومی را تولید می کند ، هدفی را دنبال می کرده و با خود می اندیشیده که می خواهد اثر قابل اعتنایی را روانه ی بازار بکند.خب این مساله در مورد من هم صادق است. حسن کار هم اینجا است که مردم همیشه دنبال صداهای جدید هستند و صدای من تقلید کسی نیست.

محمد قلی پور در پایان گفت: لازم می دانم از تیمی که همیشه در کنار من بودند تشکر بکنم و بگویم :شاید مدت زیادی نباشد کا وارد بازار موسیقی شده ام ولی همیشه هوادارانم من را مورد مهر و لطف خودشان قرار دادند. امیدوارم لایق این محبت ها باشم.

منبع: ریتم نو

نویسنده: فرزین پاک طینت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه