ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵

شهره سلطانی: من یک بازیگر موزیسین هستم

ریتم نو – نشست خبری کنسرت گروه دات به سرپرستی و خوانندگی شهره سلطانی ظهر روز شنبه 20 شهریورماه و با حضور اصحاب رسانه در محل انجمن حمایت از بیماران سوخته (ققنوس) برگزار شد.


ریتم نو – نشست خبری کنسرت گروه دات به سرپرستی و خوانندگی شهره سلطانی ظهر روز شنبه 20 شهریورماه و با حضور اصحاب رسانه در محل انجمن حمایت از بیماران سوخته (ققنوس) برگزار شد.


 شهره سلطانی در مورد جزئیات و برگزاری کنسرت خود در حمایت از بیماران سوخته (ققنوس) گفت: «با توجه به اجرایی که حدود یک ماه پیش در تالار وحدت داشتم، تصمیمی برای برگزاری کنسرت به این زودی نداشتم اما از طریق رویا ابراهیمی (مدیر روابط عمومی انجمن بیماران سوختگی) با این انجمن آشنا شدم و به فکر برگزاری اجرایی در جهت حمایت و شناساندن آن به مخاطب افتادم که به خواست خداوند تمامی مراحل اخذ مجوز و کارهای برگزاری کنسرت در مدت کمتر از دو هفته انجام شد.»


خواننده گروه دات افزود: «اعضای انجمن، عنوان سفیر را برای بنده در نظر گرفته بودند اما بنده ترجیح دادم تا از این واژه استفاده نکنم و با افتخار به‌عنوان همراه در کنار انجمن حضورداشته باشم. به همین خاطر با اعضای گروه دات، تصمیم گرفتیم کنسرتی را به نفع انجمن بیماران سوخته (ققنوس) برگزار کنیم که در این روند دفتر موسیقی با ما همکاری‌های لازم را داشت. شخصاً معتقدم توجه لازم به انجمن بیماران سوخته نشده است و من به‌عنوان فردی که مسئولیت و وظیفه اجتماعی دارد، سعی می‌کنم در این راه با این انجمن همراه و هم‌قدم باشم.»


وی در مورد امکانات برای برگزاری کنسرت بانوان گفت: «متأسفانه تنها دو سالن برای اجرا، در اختیار بانوان قرار می‌گیرد که در ساعات خاصی اجازه برگزاری کنسرت به بانوان داده می‌شود که معمولاً در این ساعات اکثر خانم‌ها سرکار هستند و آمدن کنسرت برایشان دشوار است. ضمن اینکه سالن‌ها در این ساعات همان مبلغی را از ما دریافت می‌کنند که از کنسرت‌های ساعات پایانی شب می‌گیرند.»


سلطانی اضافه کرد: «یکی از دلایلی هم که کنسرت بنده به تعویق افتاد، خواسته‌ام برای اجرای قطعات جدید بود به همین دلیل در این چند سال با ترانه‌سرایان جوانی آشنا شدم که ماحصل آن تولید 10 قطعه جدید شد که اتفاقاً ملودی قطعه «بازیگر» از ساخته‌های خودم است. البته در کنسرت مجموعاً 14 قطعه اجرا می‌شود که در کنار 10 قطعه جدید، دو قطعه نوستالژیک و دو قطعه بی‌کلام را هم به اجرا درمیاوریم.»


خواننده و سرپرست گروه دات در خصوص نقدهای اخیر صفحات مجازی گفت: «چرا نباید بخوانم؟ رشته تحصیلی بنده موسیقی بوده و در هنرستان موسیقی تحصیل‌کرده‌ام. از سال 73 وارد دانشگاه شدم و در هنرستان ردیف‌های سنتور را نزد استاد مینا افتاده کارکردم و ساز پیانو را نزد اساتید سرکیسیان و بصیری فراگرفتم. همان زمان سنتور را نزد استاد مسعود شناسا و سپس نزد استاد مشکاتیان آموختم. در سال 68 و 69 در اولین آموزشگاه موسیقی ایران به نام "چنگ" ، ساز سنتور را تدریس می‌کردم. همچنین نزد هنگامه اخوان ردیف‌های آوازی را کارکردم و چرا اکنون نباید بخوانم؟ این چه اعتراضی است که به من دارند؟»


وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: «همیشه خودم را یک بازیگر می‌دانم اما من یک بازیگر موزیسین هستم و کسی نمی‌تواند بگوید شهره سلطانی فقط یک بازیگر است.»


کیارش حسن زاده (مدیر شرکت آوای مهر میهن) در خصوص برگزاری این کنسرت گفت : «متأسفانه فقط دو سالن کنسرت را برای اجرا در اختیار بانوان قرار می‌دهند و تالار وحدت صرفاً ساعت 15 را به اجرای بانوان اختصاص می‌دهد به همین خاطر تصمیم داشتیم کنسرت را در فرهنگسرای نیاوران برگزار کنیم تا در ساعت 8 شب اجرای روی صحنه برود اما این مهم میسر نشد و امیدواریم مسئولان محترم تالار وحدت در آینده ساعات مناسب‌تری را برای اجرای بانوان در نظر بگیرند.»



منبع : ریتم نو
نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
عکاس:‌ امیرحسن کی نژاد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه