ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

صدای ساز بانوی کمانچه، جهانی شد/ نیوشا بریمانی از انتشار آلبوم گروه "اریفا و اواهای شرق" در انگلستان خبر داد

ریتم نو: نیوشا بریمانی نوازنده‌ی کمانچه ،که نام او آلبوم بی‌کلام « نیوش » را بر ذهن مخاطبان موسیقی متبادر می‌کند.از منتشر شدن آلبوم گروه « اریفا و اواهای شرق  » توسط کمپانی معتبر «بودا موزیک» در مهرماه ۹۴ در باربیکن هال (Barbican hall) انگلستان خبر داد.
+ امکان انتشار آلبوم به‌صورت اورجینال در ایران وجود ندارد

+اجرای 30 کنسرت در اروپا

+ راحت بگویم که بعضی‌ها دارند زیرآب زنی می‌کنند و بعضی‌ها هم با پارتی کار را پیش می‌برند

+ درصدد تهیه آلبوم دیگری هستم

Niousha Barimani (9)


نیوشا بریمانی در خصوص گروه «اریفا» گفت: «این گروه یک گروه بین‌المللی است که اعضای آن از ملیت‌های گوناگونی از کشورهایی چون المان،رومانی،بلغارستان ، هلند ، یونان و... را شامل می‌شود. من نیز در این گروه نوازنده‌ی کمانچه هستم .حدود سه سالی می‌شود که با این گروه همکاری می‌کنم .در حقیقت از سه سال پیش آهنگسازی، تنظیم قطعات و تمرینات پروژه آغاز و انجام‌شده است.»

وی ادامه داد: «این آلبوم ۱۰ قطعه دارد که از کنسرت اریفا در هلند به‌صورت زنده ضبط‌ شده است.»

بریمانی در مورد انتشار آلبوم مذکور در ایران بیان کرد: «متاسفانه امکان انتشار آلبوم به‌صورت اورجینال در ایران وجود ندارد. بنابراین تغییراتی باید اعمال شود ، به‌طور مثال به دلیل وجود تکخوان خانم در آلبوم و پیدا نکردن همخوان آقایی که بتواند به زبان بلغاری و چینی مسلط باشد مجبوریم که‌این قطعات را حذف کنیم و چهار قطعه‌ی ایرانی به کار بی افزاییم و درنهایت این آثار را به شکل آلبومی جدید در ایران انتشار بدهیم.»

بانوی کمانچه درباره اجرایش با گروه « اریفا » در اروپا و قصد برگزاری کنسرت در ایران گفت: «استقبال از کنسرت‌ها نیز بسیار خوب بوده، به‌طوری‌که حدود سی کنسرت در عرض ۳ سال در شهرهای مختلف اروپا برگزار شد. به‌احتمال‌قوی پس از انجام مراحل مجوزی و تهیه‌کنندگی، اجرایی هم در ایران خواهیم داشت (به‌احتمال هشتاد درصد در پاییز سال 95.)

وی در ادامه بابت به وجود آمدن برخی حساسیت‌ها در اخذ مجوزها اظهار کرد: «کار هنری در ایران مخصوصاً سرپرستی گروه موسیقی بسیار سخت است و شما تا دقیقه ۹۰ نمی‌دانید که اجرا می‌روید یا خیر!»

نیوشا بریمانی درباره‌ی آخرین اجرای گروه «نوشه» گفت: «من در کنسرت تابستان گروهم به خوانندگی نیما رئیسی این بی‌برنامگی را کاملاً احساس کردم ، که در کمال تعجب ۴ روز قبل از اجرا به دلایلی می‌خواستند مجوز اجرا را لغو کنند ! به گفته خودشان گروه من اجازه اجرای قطعاتی را ندارد !!درحالی‌که دیگران این قطعات را هرروزه می‌نوازند و می‌خوانند و مشکلی هم نیست!!!»

ایشان افزود:«راحت بگویم که بعضی‌ها دارند زیرآب زنی می‌کنند و بعضی‌ها هم با پارتی کار را پیش می‌برند. به‌هرحال خدا رو شکر هنوز فعالیت خودم را در ایران و خارج از کشور دارم »

بریمانی در پایان اظهار داشت: «زمانی که آلبومم انتشار پیدا کرد با استقبال خوبی مواجه شد به همین خاطر درصدد تهیه آلبوم دیگری هستم. باید بگویم از مردم عام توقعی ندارم درحالی‌که لطف دارند و هنوز باوجود مشکلات معیشتی از موسیقی حمایت می‌کنند ،اما از اهالی موسیقی انتظار دارم که‌ای کاش فقط با خرید یک سی دی حتی اگر باب سلیقه ما نباشد از آثار همدیگر حمایت کنیم.»

 

منبع : ریتم نو

نویسنده: فرزین پاک‌طینت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه