ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

صد و پنجمین نشست «عصر شعر و ترانه» برگزار شد

ریتم نو - صد و پنجمین نشست عصر شعر و ترانه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد و حجت اشرف زاده به‌عنوان خواننده مهمان قطعاتی را اجرا کرد.

asre shero taraneh-7




به گزارش ریتم نو؛ نشست مردادماه عصر شعر و ترانه روز پنجشنبه 7 مردادماه از ساعت 3 با اجرای عبدالجبار کاکایی و با حضور شاعران، ترانه‌سرایان و اهالی موسیقی در تالار هنر فرهنگسرای ارسباران و با حمایت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار شد.


محمدرضا عبدالملکیان ، غلامرضا طریقی و امیر ارجینی سه کارشناس برنامه در زمینه‌های شعر سپید، شعر کلاسیک و شعر محاوره بودند که در بخش کارگاهی نشست، اشعار داوطلبین شعرخوانی را مورد نقد و بررسی قراردادند.


علیرضا بدیع، فرهاد فریدزاده، سینا بهمنش، علی آبان، بهروز خوش فطرت، آرین داوودی، سامی تحصیلداری، هادی منوری، سابیر هاکا، صابر قدیمی، سیروس ذکایی و همایون حسینیان شاعرانی بودند که در بخش میهمان شعرخوانی کردند.


همچنین حجت اشرف زاده خواننده آلبوم موفق «ماه و ماهی» در بخشی از نشست به اجرای زنده‌ی دو قطعه «کوچه باغ نیشابور» و «ماه و ماهی» پرداخت. وی در زمان اجرای قطعه «ماه و ماهی» گفت کلام ارزشمند علیرضا بدیع در این اثر و استقبال بی‌سابقه شما از آن باعث شده تا من مجال فکر کردن به آثار جدیدتر را نداشته باشم.


امیرحسین کاکایی در بخش موسیقی بین‌الملل نشست عصر شعر و ترانه به معرفی الویس آرون پریسلی پرداخت و در ادامه قطعه «You Are Always on My Mind» را که ترجمه کرده بود برای حضار پخش کرد.


در ابتدای برنامه نیز به علت نزدیک بودن به سالگرد درگذشت احمد شاملو شاعر فقید کشورمان، کلیپی نیز برای این مناسبت پخش شد.


همچنین شهریار سراجه، خواننده جوان کشورمان در این برنامه دو قطعه «پروانگی» و «دلم گرفت» از مرحوم بابک بیات را به‌صورت زنده اجرا کرد که بسیار مورد استقبال حاضرین در سالن قرار گرفت.


نشست‌های عصر شعر و ترانه در اولین پنجشنبه هرماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود و ورود و شعرخوانی برای علاقه‌مندان آزاد است.



منبع: ریتم نو


عکس: مهرنوش رضایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه