ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴

ضبط آثار آهنگسازان ایرانی با همکاری ارکستر سمفونیک تهران و شرکت «ناکسوس» لندن

ریتم نو: «علی رهبری» رهبر ارکستر سمفونیک تهران طی گفت‌وگویی که با خبرنگار ریتم نو داشت از ضبط آثار آهنگسازان ایرانی با همکاری ارکستر سمفونیک تهران ،به رهبری خود و به‌منظور تولید در شرکت « ناکسوس » لندن خبر داد. در ادامه راجع به حضور «مصطفی کمال پور تراب» و حمایت‌های او گفت: ایشان از بزرگ‌ترین چهره‌های موسیقی ایران هستند . برخلاف بعضی  اساتید دیگر به تمرین‌های ما سر می‌زنند.
+ فکر نمی‌کردم که بعد از شش ماه به چنین جایگاهی برسیم.

+  مصطفی کمال پور تراب در برگشت بنده نقش بسزایی داشتند.

Tehran Symphony-China Philharmonic (24)

علی رهبری گفت: باعث افتخار ما است که در ایران چنین اتفاق خوبی افتاده است. این کار از روز شنبه آغازشده و به نظر من کار به‌صورت خیلی خوبی پیش می‌رود. در ابتدا نیز این همکاری با «امیر پور خلجی»آغاز شد. او که به‌منظور ضبط قطعاتی به خارج از ایران سفرکرده بود و هزینه‌ی زیادی هم پرداخته بود، گفت: اکنون‌که این کار با ارکستر ایرانی ضبط‌شده  است،باید بگویم فکر نمی‌کردم که این آثار به‌مراتب بهتر از محصولات خارج از کشور ضبط شود.خب مسلماً این امر مایه‌ی مباهات ما است. راستش را بخواهید من هم‌فکر نمی‌کردم که بعد از شش ماه به چنین جایگاهی برسیم.


رهبری ادامه داد: به نظر من همیشه چند آهنگساز محدود به فعالیت می‌پرداختند حال‌آنکه آهنگسازان دیگری هم داشتیم به همین منظور قرعه‌کشی انجام دادیم و در این قرعه‌کشی از اسم تمام آهنگسازان استفاده کردیم.


خدا را شاکرم که نفرات اول تا پانزدهمِ در این قرعه‌کشی جوانان بااستعداد و شایسته‌ای مثل آقایان «پور قمر»، «علی‌اکبر قربانی»، «باربد»، «عباسی» و... هستند. معتقدم این آهنگسازان به‌مرورزمان می‌توانند به اساتید خوبی برای این مرزوبوم تبدیل شوند. برای اولین بار قرار است شرکت مطرحی در سطح جهانی (ناکسوس) این همکاری را با این عزیزان داشته باشد. مسلماً این امر در رشد آهنگسازان ایرانی بی‌تأثیر نیست.


در ادامه «رهبری» در خصوص حضور مصطفی کمال پور تراب در جلسه تمرین ارکستر سمفونیک تهران ،به‌منظور حمایت این ارکستر گفت: آقای «پور تراب» به بنده لطف دارند و برخلاف اساتید دیگر به تمرینات ما سر می‌زنند .حضور ایشان باعث دلگرمی ما است. ایشان از بزرگ‌ترین چهره‌های موسیقی ایران محسوب می‌شوند. رابطه‌ی ما به چهل-پنجاه سال پیش‌بر می‌گردد، زمانی که بنده به‌جای ایشان به‌عنوان رئیس هنرستان موسیقی انتخاب شدم.در آن زمان کسانی چون استاد تجویدی و خیلی از اساتید دیگر هم بودند.رابطه‌ی بین من و ایشان همیشه خوب بوده است.وقتی سه سال قبل از انقلاب ایران را ترک کردم همیشه باهم ارتباط تلفنی داشتیم و همیشه ایشان لطف داشتند و خواهان حضور من در ایران بودند و یکی از کسانی که در برگشت بنده نقش بسزایی داشتند.


منبع : ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک‌طینت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه