ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴

علیرضا میر آقا : فضای آموزشی در هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها اصلاً خوب نیست/ سازم در حال منقرض شدن است

ریتم نو: علیرضا میر آقا نوازنده خوش‌نام ترومپت که هرساله اجراهای زیادی را با گروه‌های مختلف دارد و همچنین سابقه استادی در دانشگاه هنر ( دانشكده موسيقى ) در کارنامه وی دیده می‌شود در گفتگویی کوتاه درباره وضعیت دانشجوهای هنر (رشته موسيقى) و دانشگاه هنر (دانشكده موسيقى) صحبت کرد.
 

Trumpet-Sorna (32)

علیرضا میر آقا درباره اینکه چه مدتی است به تدریس پرداخته است گفت: «این ترم، دومین ترمی است که من برای تدریس به دانشگاه می‌روم و قبلاً که خودم دانشجو بودم در مقطع کارشناسی ارشد در همین دانشگاه هنر تدریس می‌کردم و اکنون نیز دومین ترمی است که دارم تدریس می‌کنم.»


میر آقا درباره وضعیت تدریس در دانشگاه افزود: «دانشگاه‌ها متأسفانه استادهای خوبی ندارند و از طرفی دانشجوهایی که قبول می‌شوند دارای شرایط خیلی مناسبی نیستند. و فضای آموزشی در هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها اصلاً خوب نیست.


نوازنده خوش‌نام ترمپت درباره ارائه دادن طرحی برای بهبود بخشیدن به فضای آموزشی بیان کرد: «نمی‌شود این کار را انجام داد چراکه چند نفر کنار هم جمع شده و هیئت‌علمی تشکیل می‌دهند که من فقط از میان آن‌ها دو نفرشان را قبول دارم. کسانی در هیئت‌علمی هستند که نمی‌دانند چگونه باید از ساز استفاده کرد و یا مقاله می‌نویسند که دارای اشکالاتی است، نمی‌دانم چگونه این افراد جزو هیئت‌علمی هستند و تا روزی که آدم‌های ناقابل حضورداشته باشند وضعیت همین است.»


علیرضا میر آقا درباره مردود شدن شاگردهایش گفت: «تابه‌حال شاگردی نداشته‌ام که درس من را مردود بشود من همیشه نمره‌ای که حق شاگردانم بوده با آن‌ها دادم و سعی می‌کنم این اتفاق هم نیفتد بااینکه بعضی وقت‌ها مردود شدن یک دانشجو در درسی بهتر از قبول شدندش هست.»


وی در پایان صحبت‌هایش افزود: «فعلاً تدریس در دانشگاه را ادامه خواهم داد چراکه دلم می‌سوزد و سازم در حال منقرض شدن است، شاید بتوانم دین فرهنگی‌ام را ادا کنم.»



منبع : ریتم نو


نویسنده : شایان رسول‌زاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه