ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

علی‌اصغر کاراندیش: انتقال مفهوم «عظمت خلیج‌فارس» با هنر به مردم

ریتم نو - چهارمین شب اجرای استانی ارکستر سمفونیک در منطقه آزاد اروند و در شهر آبادان به روی صحنه رفت.


نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی در چهارمین روز سفر خود میهمان مردم آبادان و خرمشهر بودند. علی‌اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد نیز در این برنامه حضور داشت. کاراندیش با اشاره به اجرای قطعه «خلیج‌فارس» در این برنامه گفت: اجرای قطعه خلیج‌فارس برای کسانی که امشب شاهد این برنامه بودند تصویرگر شکوه و عظمت همیشگی ایران و خلیج‌فارس بود.


وی در ادامه با اشاره به این مطلب که هنر گویاترین زبان برای انتقال مفاهیم فرهنگی است، افزود: اجرای این قطعه برای جمعیت انبوهی که امشب گرد هم آمده بودند کمک می‌کند مفهوم عظمت خلیج‌فارس به مردم منتقل شود و این مایه خوشحالی ماست که عده زیادی بتوانند از این اجرا بهره ببرند.


کاراندیش همچنین درباره برنامه‌های در پیش رو در حوزه موسیقی در وزارت ارشاد توضیح داد: با پیگیری‌های مداومی که در مجموعه وزارت ارشاد صورت گرفت ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران که مدت‌ها بود فعالیت نداشتند بار دیگر راه‌اندازی شد و برنامه‌هایی ترتیب داده‌شده در مجموعه بنیاد رودکی تا این دو ارکستر به شهرهای دیگر سفر کنند و مردم از نزدیک اجرای آن‌ها را شاهد باشند. همچنین برنامه‌هایی در دست انجام داریم برای راه‌اندازی ارکسترهای دیگر که در آینده وقتی به سرانجام رسید درباره آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.


گفتنی است ارکستر سمفونیک تهران در آخرین شب سفر خود به جنوب کشور میزبان اهوازی‌ها می‌شود.


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه