ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

علی رهبری از سرپرستی و مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران استعفا کرد.

ریتم نو : رهبر و مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در نامه‌ای به وزیر ارشاد از رهبری و مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران استعفا کرد.


علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در ادامه حاشیه ماه های اخیر این مجموعه موسیقایی با انتشار نامه ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که یک نسخه از آن به رسانه ها ارسال شده از وی خواست تا مدیریت ارکسترها را از بنیاد رودکی بگیرد.

در متن نامه علی رهبری آمده است:

 

«آقاى علی جنتی وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

احتراما به عرض مى رساند همانطور که مستحضريد، ارکستر و گروه کر سمفونیک تهران در ۱۲ ماه گذشته با زحمت فراوان و نظمی بی نظير به بهترين شكل ممكن وظایف هنری خود را انجام داده و باعث افتخار این مملکت شده است.

لازم به بيان است كه اين اركستر در این ۱۲ ماه نه تنها تمام کنسرت های خود را با بالاترین كيفيت اجرا کرده است بلکه به کشورهايى چون چین و اتریش نیز دعوت شده است كه نشان همین كفايت بالاى آن بوده است. همچنين در این مدت آثار ۱۱ آهنگساز ایرانی را نيز براى عرضه به بازار بین المللی ضبط کرده است ولی متاسفانه دادن اختيار این ارکستر به بنیاد رودکی از همان ابتداى كار، اشتباهی بزرگ بوده است و هر ماه که از شروع فعاليت گذشته، این اشتباه واضح تر خود را نشان داده است تا جایی که این ارکستر از نظر اداری هنوز بعد از ۱۲ ماه کوچکترین پیشرفتی را نداشته است.

مسئولیت اداری ارکستر با آقای بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی بوده است. عدم مدیریت، عدم شناخت کافی موسیقی کلاسیک، داشتن مشاوران بسیار غیر حرفه ای و بی نظمی های افراد زیر دست آقاى بهرام جمالی و در آخر بد قولی های این بنیاد نسبت به اين هنرمندان ایرانی سبب آن شده است كه چند نوازنده و خواننده بسیار خوب ما، اركستر را ترك كنند و افراد با استعداد ایرانی هم که از خودگذشتگی نشان داده و تمام مشکلات را تحمل کرده اند و در اركستر مانده اند نيز حتی یک ماه آرامش نداشته اند.

همچنين با وجود اخبار غیر واقعی در رسانه ها از طرف آقای جمالی در ۶ ماه گذشته حتی یکبار هم دستمزد این افراد بطور کامل پرداخت نشده است و قراردادی هم برای آینده در دست ندارند. بنده هم تا به امروز تمام مشکلات را تحمل کرده ام ولی نه تنها دیگر امیدی برای ادامه کار با این بنیاد غیر حرفه ای ندارم بلکه با تقدیم استعفای خودم از سمت رهبر دائم و مدیر هنری این ارکستر، راه را برای نوازندگان باز می كنم تا شاید بتوانند سازمان دیگری را در این مملکت برای ادامه کار خود پیدا كنند.

با تجربه بنده که ۶ بار مدیریت هنری ارکستر های کشور های مختلف را به عهده داشته ام، واگذاری ارکستر سمفونیک تهران به دست افرادی غیر حرفه ای و ضعیف در مدیریت و بنیادی مانند بنیاد رودکی از روز اول اشتباهی بزرگ بوده است که امیدوار هستم دیگر تکرار نشود. ارکستر سمفونیک تهران باید مانند بیش از ۲۰ ارکستر دولتی در کشور همسایه ترکیه صد در صد مستقل باشد.»

 

منبع : ریتم نو
نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه