ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

علی رهبری: برنامه‌ریزی مهر تا مهر تغییر نکرده است/ با شرکت در آزمون شانس ورود به ارکستر سمفونیک را پیدا کنید

ریتم نو : علی رهبری مدیر هنری  ارکستر سمفونیک تهران در  خصوص تغییر اسم برنامه‌ی معروف «مهر تا مهر» خود گفت: در حقیقت تغییری در برنامه‌های ما رخ نداده  است اما  به خاطر اینکه بودجه‌ی دولت در هر فروردین معین می‌شود و ما خواستیم برنامه‌هایمان را با بودجه‌ی دولت همسان کنیم ،این برداشت اشتباه شکل گرفت .تا اکنون سعی کردیم تمام اهدافمان را به تحقق برسانیم و  اگر برنامه‌ای به تعویق افتاد با جدیت و تلاش تمامشان را به سرانجام رساندیم. در همین راستا نوزدهم ماه جاری آزمون وسیعی را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های موسیقی استفاده کنیم .

+ مسئله‌ی دستمزد نوازندگان کاملاً برطرف نشده اما در حال پیگیری است


ali rahbari




وی افزود: در اکثر کشورهایی چون بلژیک ،اسپانیا و...که به‌عنوان  رهبر ارکستر  فعالیت داشتم ، آن ارکسترها دولتی بودند . به نظرم ارکسترهای دولتی موظف هستند تا امکان حضور عموم را در ارکسترشان فراهم بیاورند .به همین خاطر آزمونی را در نظر گرفتیم و خوشحالم بگویم حتی کسانی چون «بردیا کیارس»، «مازیار ظهیرالدینی»، «میلاد عمرانلو» و... زبان  بین‌المللی من را  فهمیدند و خود را موظف دانستند که در این آزمون شرکت کنند. یکی دیگر از حسن‌های این آزمون این است که حرف‌های چون فلانی از فلانی بهتر است اما در ارکستر سمفونیک حضور ندارد برداشته می‌شود زیرا هیئت‌داوران  افرادی بی‌طرف و کاملاً  حرفه‌ای _چون «دالیبور کاروای» و «امیل ناباکوف» _هستند و مسلماً حاضر نیستند به خاطر یک آزمون در یک کشور به کارنامه‌ی خود خدشه‌ای وارد کنند.


مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران: پیش‌بینی می‌کنم افراد زیادی در این ارکستر تغییر نکنند چون باور دارم نوازنده‌های بسیار خوبی در ارکسترمان داریم اما بهره بردن از امکان عمومی در ارکستر دولتی باعث می‌شود ما بتوانیم از تمام ظرفیت‌هایمان برای پیشبرد کار استفاده کنیم و درعین‌حال نوازنده‌ای توانای دیگری را به مجموعه اضافه کنیم. درواقع می‌شود این‌طور گفت که آزمون مذکور شانسی برای حضور افراد جدید در ارکستر سمفونیک تهران است.


علی رهبری در پایان راجع به مسئله‌ی دستمزد به تعویق افتاده‌ی نوازنده‌های ارکستر افزود:با کمک‌های آقایان «مراد خانی » و«پیروز پی» بر آنیم تا شرایطی را برای  نوازنده‌ها به وجود بیاوریم که درخورشان است. باید این نوازنده‌ها در جامعه‌ی هنری حمایت شوند.به‌عنوان‌مثال حتماً باید حقوق ماهیانه دریافت کنند ،تعطیلات داشته باشند و... پیرو همین گفته‌ها و با کمک عزیزان نام‌برده شده،قرار است با نوازنده‌ها قرارداد جدیدی نوشته شود و قبل از منعقد شدن این قرارداد تمامی مطالبات آن‌ها پرداخت شود .بدین ترتیب باید بگویم مسئله‌ی دستمزد کاملاً برطرف نشده اما در حال پیگیری است .باید اضافه کنم طی قرارداد جدید نوازنده‌ها می‌توانند بیست و ششم هرماه حقوق خود را دریافت کنند.



منبع: ریتم نو
نویسنده: فرزین پاک‌طینت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه