ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵

علی لهراسبی: نسبت خانوادگی با رئیس صداوسیما ندارم

ریتم نو - علی لهراسبی در برنامه دوباره گوش کن گفت: این روزها کنسرت به یک "مد" تبدیل‌شده و برخی‌ها که به کنسرت‌ها می‌روند درواقع انگار کاری ندارند که خواننده روی استیج چه چیزی می‌خواند و صرفاً چون این روزها کنسرت "مد" شده این عده هم راهی کنسرت‌ها می‌شوند.
 

photo_2016-07-27_23-31-36




به گزارش ریتم نو؛ نهمین قسمت برنامه موسیقایی دوباره گوش کن شب گذشته  با حضور علی لهراسبی، خواننده مطرح موسیقی پاپ  و یکی از گزینه‌های نظرسنجی مردمی برترین قطعه موسیقی انتظار روی آنتن شبکه نسیم رفت، علی لهراسبی در برنامه "دوباره گوش کن" گفت:  این‌که می‌گویند علی لهراسبی  کم‌کار شده را خیلی قبول ندارم زیرا فعالیت‌های هنری‌ام بیشتر از گذشته شده است اما چون دو سالی است که تیتراژ تلویزیونی نمی‌خوانم از نگاه برخی‌ها کم‌کار شده‌ام.


علی لهراسبی در ادامه در خصوص شرایط تیتراژ خوانی خواننده‌ها گفت: اول اینکه یک‌زمانی که چندین تیتراژ را پشت سر هم خواندم بلافاصله  انگ پارتی داشتن را به من زده‌اند و کار تا جایی پیش بردند که شایعه‌ای درست کرده بودند که من نسبت خانوادگی نزدیکی با رئیس سازمان صداوسیما  دارم اما به‌واقع من با هیچ مسئولی نسبت خانوادگی ندارم.


وی ادامه داد: 13 سال است که به‌صورت  حرفه‌ای خوانندگی می‌کنم که اگر بخواهیم به‌طور میانگین حساب کنیم می‌شود سالی یک تیتراژ خوانده‌ام که به نظر خودم آمار بالایی نیست زیرا خیلی از خواننده‌ها  دو برابر من تیتراژ خوانده‌اند اما چون به‌اندازه کافی شنیده نشده کسی کاری به آن‌ها ندارد و اغلب در مورد تیتراژ خوانی، انگشت اتهام به‌سوی من و احسان خواجه امیری می‌رود که این‌ها بیش‌ازاندازه  تیتراژ می‌خوانند.


وی افزود: طی این دو سال اخیر که تیتراژ نمی‌خوانم به خاطر این نیست که فضای تیتراژ خواندن نداشتم بلکه به خاطر مشغله‌های  کاری و همچنین تغییر دیدگاهم به تیتراژ خوانی است که در این زمینه  کم‌کار شده‌ام، به‌واقع یک مواقعی خودم دیگر نمی‌خواستم تیتراژ بخوانم اما چون تجربه‌های موفقی در تیتراژ خوانی داشته‌ام به همین خاطر پیشنهادهای زیادی به من برای تیتراژ خوانی می‌شد.


لهراسبی گفت: طی دو سال اخیر شخصاً دوست دارم تیتراژی بخوانم که بتواند یک اتفاق جدیدی در موسیقی خودم رقم بزند و از سوی دیگر هم آن سریال یک ویژگی خاص برای مخاطبان خود داشته باشد.


وی در خصوص آخرین تیتراژ باکیفیتی که گوش کرده است ، گفت: آخرین تیتراژ خوبی که گوش کردم، آهنگ" ماه‌عسل" زنده‌یاد  مرتضی پاشایی بود که به نظرم خیلی فضای فوق‌العاده و خاصی داشت.


این خواننده درباره معضل کپی‌برداری در موسیقی امروز گفت: البته یک بخش عمده موسیقی امروز کپی‌برداری است و یک ژانری که موفق می‌شود؛ سریع  الگوبرداری می‌شود به‌عنوان‌مثال من جز اولین کسایی بودم که به خاطر مدل صدایم یک سری تیتراژها را بدون موزیک و با فریاد شروع کردم و سپس کلی این کار متداول شد، البته نمی‌خواهم بگویم هرکسی اینطور بخواند از من الگو گرفته است زیرا قبل از من هم برخی خواننده‌های بزرگ این سبک را خوانده بودند اما این  نوع خواندن با تیتراژ خوانی  من بیشتر به چشم آمد.


 لهراسبی گفت: اگر بخواهیم صادقانه سخن بگوییم فعالیت حرفه‌ای در موسیقی، درآمد خوبی برای هنرمندان دارد ، البته  این درآمد بیشتر در کنسرت‌های تهران به چشم می‌خورد اما در شهرستان‌ها چون سالن‌ها کوچک است درآمد بالایی  از کنسرت‌ها به دست نمی‌آید.


این خواننده ادامه داد: متأسفانه بلیت‌های کنسرت گران است و آرزوی من و خیلی از  خواننده‌ها این است که روزی بلیت‌های کنسرت‌ها آن‌قدر ارزان شود تا خیلی از آن‌هایی که تاکنون موفق به حضور در کنسرت‌ها نشده‌اند بتوانند به کنسرت‌ها بیایند؛ واقع آرزو می‌کنم روزی بلیت‌های کنسرت‌های تهران با 10 هزار تومان به فروش برود.


وی در خصوص تعداد بالای آثاری که در وصف امام زمان(عج) خوانده است گفت: من در همه آلبوم‌هایم یک تراک مخصوص حضرت مهدی(عج) دارم که این موضوع یک اتفاق کاملاً شخصی است به خاطر ارادتی که به ایشان دارم همیشه در آلبوم‌هایم یک اثر تقدیمی برای حضرت ولی عصر(عج) کنار می‌گذارم.


لهراسبی ادامه داد: درباره تولید آثار ملی هم باید بگویم وظیفه‌ام  بوده است که برای کشورم بخوانم زیرا در کشوری زندگی می‌کنیم که خیلی‌ها از جانشان برای دفاع از این خاک گذشته‌اند و در مورد آثار دفاع مقدسی هم باید بگویم سعی کردم در این حوزه هم بر اساس وظیفه،  پرکار باشم که در این راستا حتی به  بانوانی که در راستای آزادی وطن، خونشان ریخته شده هم پرداخته‌ام.


این خواننده در خصوص شرایط فعلی موسیقی پاپ گفت: متأسفانه موزیک خوب و باکیفیت خیلی کم شده است و تقریباً همه خواننده‌ها  در یک ژانر واحد می‌خوانند و مشکل اینجاست که خیلی موارد، برخی چیزها بدون استدلال قوی "مد" می‌شود و الان در واقع موزیک و کنسرت به یک "مد" تبدیل‌شده و برخی‌ها که به کنسرت‌ها می‌روند درواقع انگار کاری ندارند که خواننده روی استیج چه چیزی می‌خواند و صرفاً چون این روزها کنسرت "مد" شده این عده هم راهی کنسرت‌ها می‌شوند که این مسئله بدون شک به موسیقی ضربه وارد می‌کند.


وی ادامه داد: در حال حاضر تک آهنگ در موفقیت خواننده نقش بسیار تأثیرگذارتری نسبت به آلبوم ایفا می‌کند  و مجدداً باید بگویم طی سال‌های پیش "آلبوم" مد بوده و الان هم تک آهنگ مد شده است.


لهراسبی در پایان در خصوص بهترین خواننده‌های پاپ گفت: به‌واقع خواننده خوب پاپ بسیار داریم که هم از دوستان من هستند اما شخصاً صدای احسان خواجه امیری ، محسن یگانه و مرتضی پاشایی را بیشتر می‌پسندم.


برنامه موسیقایی دوباره گوش کن، ساعت 22 روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و جمعه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.


عوامل برنامه موسیقایی دوباره گوش کن عبارت‌اند از تهیه‌کننده: محمدرضا ماندگاران و احسان ارغوانی، مجری: علی مرادی، سردبیر: امیر ابیلی، مدیر تولید: سیدمجتبی موسوی، مدیر روابط عمومی: عباس اسماعیل‌ گل، گرافیک: حمید سعادت‌پور.



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه