علی کمارجی در خصوص حضور در آلبوم جدید «
رضا یزدانی » گفت: در یک قطعه همکاری دارم که این آهنگ نسبت به دیگر قطعات از ترانهی خاصی برخوردار است. این خاص بودن در ساختار (نوع جملهبندیها)، شرایط ادبی که برای سرودنش لحاظ شده و قافیههایی که دارد، احساس میشود.
این ترانهسرا افزود: سوژه کار بااینکه عاشقانه است اما پرداخت متفاوتی نسبت به ترانههای رایج در بازار ترانه کشور دارد.
وی که فقط در یک ترانه حضور دارد ، در مورد چگونگی حضورش در جدیدترین آلبوم «رضا یزدانی» اینگونه توضیح داد: «دو بیت این ترانه را چند سال قبل در قطار نوشتم و یک سال بعد آن را کامل کردم و درست حضور ذهن ندارم که چه زمانی ترانه را برای یزدانی ارسال کردم اما گمان میکنم دو سال پیش ترانه را به یزدانی دادم که برایش ملودی همساخت ولی بین کارهایش ماند و زمانی که به ایشان یادآوری کردم برای این آلبوم انتخاب کرد.»
کمارجی اجرای ترانه جدیدش با صدای یزدانی را راضیکننده خواند و گفت: «من در هر آلبوم اگر حضورداشته باشم با یک ترانه است و سعیام را میکنم که قدرت همان یک ترانه بهاندازهی چند قطعه باشد تا از اینطرف جبران شود.»
این ترانه سرا در مورد همکاری یزدانی با ترانه سرایان جوان و گمنام اظهار داشت: «در ایران تنها کسی که ترانه از افراد گمنام میگیرد و اسم برایش مهم نیست و ترانه اهمیت دارد، فقط رضا یزدانی است. و جالبم هست خیلی از کسانی که بعداً در مقوله ترانه مطرحشدن هرکدام به یک نحوی، اولین کارشان را رضا خوانده بود و همین امر به دید شدنشان کمک کرد.»
وی در ادامه به اولین همکاریاش با رضا یزدانی اشاره کرد و افزود: «سال 88 اولین ترانه من بانام (میعادگاه) را رضا یزدانی با حامد بهداد خواند. این اخلاق پسندیدهای است که یزدانی دارد و ایکاش دیگر هنرمندان نیز چنین انتخابهایی داشتند.»
علی کمارجی ادامه داد: «فکر میکنم کار ارزشمندی هم هست البته ریسک دارد هنرمند میتواند با یک ترانهسرای معروف کار و از برند بودنش استفاده کند اما رضا این کار را نمیکند و از طرفش شاید برایش ضرر هم داشته باشد اما ترانههایی را هم پیدا میکند که در ترانههای برندها شاید نتوان پیدا کرد.»
این ترانهسرا همچنین در مورد شکلگیری همکاریاش با یزدانی گفت: «سال 88 بهطور اتفاقی ترانهای در سبک یزدانی برایش ایمیل کردم (البته فکر نمیکردم جواب بدهد چراکه خوانندهها معمولاً سرشان شلوغ است) و جوابم را داد و گفت خوب است اما ترانهی دیگری را بفرست کار دوم «میعادگاه» بود که فرستادم و ایشان در جواب شمارهاش را فرستاد و باب آشنایی باز شد و همکاری با ایشان شکل گرفت.»
وی در پایان در خصوص روند کاری یزدانی بیان کرد: « یزدانی تنها نماینده برای سبک خاص راک یا پاپ-راک است که میتواند مجوز بگیرد و این وظیفهی سنگینی روی دوش ایشان میگذارد. زمانی که به فعالیت یزدانی نگاه میکنیم، میبینیم که باکارها و آلبومهایش جریان سازی میکند و هرسال با انتشار آلبومش به تعداد مخاطبانش اضافه میشود و مردم با جنس خاصی از موسیقی آشنا میشوند و تمام این مسائل را باید موفقیت یزدانی بدانیم»
منبع:
ریتم نو