ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۲۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵

عوامل فروشنده به کنسرت مهدی یراحی می‌آیند؟!

ریتم نو: مهدی یراحی در کنسرت شب گذشته خود، درخشش اصغر فرهادی و شهاب حسینی در جشنواره کن را اتفاقی بزرگ برای جامعه هنری خواند و به طرفدارانش نوید حضور این هنرمندان را در اجرای آینده‌اش داد.


این کنسرت پنجم خردادماه طی دو سانس و به همت شرکت رویال هنر پارس در سالن میلاد نمایشگاه برگزار شد.


پس از پخش تیزر کنسرت و روی صحنه آمدن نوازندگان، مهدی یراحی با اجرای "آخرین اسیر" پا به صحنه گذاشت و پس از او احسان نی زن نوازنده میهمان کنسرت هم آمد تا او را با صدای ویلن همراهی کند.


"دیدار" دومین انتخاب یراحی بود که به اجرا درآمد و در حین اجرای آن نمایشگر سالن میلاد نام اعضای گروه را به نمایش درآورد.


دومین قطعه که اجرا شد خواننده‌ی آلبوم امپراطور ضمن خوش‌آمد گویی به هوادارانش گفت: نمی‌دانید چه احساسی دارم وقتی روبه روی حامیان واقعی‌ایم می‌ایستم. خوشحالم که سعادت با من یار بود و مثل همیشه از حضور شما هیجان‌زده‌ام.


وی در ادامه  اضافه کرد: سه روز پیش اتفاق خیلی بزرگی برای جامعه هنری ما افتاد و آن درخشش آقایان اصغر فرهادی و شهاب حسینی در جشنواره فیلم کن بود.


مهدی یراحی سپس هوادارانش را دعوت به یک تشویق سی‌ثانیه‌ای برای این هنرمندان کرد و گفت: من از طرفداران آقای فرهادی و شهاب حسینی هستم و قول می‌دهم دریکی از کنسرت‌های آینده میزبان این عزیزان و خانم ترانه علیدوستی باشیم.


"اشک و بارون" در ادامه با هنرنمایی دیدنی احسان نی زن اجرا شد و مهدی یراحی پس از معرفی و بدرقه این نوازنده میهمان کنسرتش گفت: با احسان نی زن یک همکاری در آلبوم بعد دارم به همراه ترانه‌ای از خانم مریم دلشاد که قطعاً نظر شمارا جلب خواهد کرد.


این خواننده و آهنگساز ضمن عذرخواهی بابت تأخیر در شروع سانس اول اضافه کرد: به دلیل ترافیک این موقع تهران مجبور بودیم صبر کنیم تا با همراهی همه شما اجرای پایتخت را شروع کنیم و نمی‌خواستیم رفیق نیمه‌راه باشیم.


امیر غفار منش میهمان ویژه‌ی سانس اول که معرفی شد نوبت به اجرای قطعات عربی "من علمک" و "علی مودک" رسید که مثل همیشه با استقبال خوبی مواجه شد.


اکبر شهریاری نوازنده پرکاشن پرتحرک‌ترین فرد روی صحنه بود حین اجرای این قطعه و یراحی هم بعد از اجرا او و مهرداد احمدزاده نوازنده کیبورد و همخوانش را معرفی کرد.


"منو رها کن" و "آشوب" که اجرا شد استقبال حاضرین به حدی بود که مهدی یراحی گفت: تا به امروز این بهترین سانس اول اجراهای تهران بوده و سپس نوازنده‌های گیتار کلاسیک و درامز گروهش را معرفی کرد که اجرای تهران هم‌زمان با شب تولدش بود و حاضرین با خواندن آهنگ تولدت مبارک به او تبریک گفتند.


آزاده نامداری ، احسان و سولماز زوج محبوب میهمان برنامه تلویزیونی ماه‌عسل دیگر میهمانان ویژه مهدی یراحی بودند که آن‌ها را قبل از اجرای "از خودت خبر بیار" معرفی کرد.


طبق درخواست هواداران مهدی یراحی گیتار عظیم روحانی را قرض گرفت و "از خودت خبر بیار" را با نوازندگی خودش به گوش تماشاگرانش رساند و سپس لحظاتی از قطعه"دوست نداشت" هم خواند.


مریم دلشاد (ترانه سرا) ، ژاله درستکار (بازیگر) ،وحید پویان (آهنگ‌ساز) و آرش محرابی(ترانه سرا) و رضا تاجبخش نوازنده پیانو که معرفی شدند از رضا تاجبخش دعوت شد تا پشت پیانو بنشیند و همراه سایر نوازنده‌ها "امپراطور" را اجرا کند.


امپراطور یکی از پرطرفدارترین قطعات شب گذشته و پایان‌بخش قسمت اول کنسرت بود که لحظات ملکوتی اذان مغرب فرصتی را برای استراحت افراد روی صحنه فراهم کرد.


پس از بازگشت مجدد نوازندگان "باید میشناختیم همو" درحالی اجرا شد که عظیم روحانی هم مانند علی افلاطونی گیتار الکتریک در دست گرفت و کنار هم سالن را مات هنرنمایی خود کردند.


"عطر تو" آهنگ بعدی اجرایی بود که در ابتدا با فضایی متفاوت و آرام شروع شد اما در ادامه با همان فضای ریتمیک توجه تمامی افراد را به خود جلب کرد و استقبال کم‌نظیری به همراه داشت.


در ادامه یراحی از مجید عبدی و معین صفری تهیه‌کنندگان کنسرتش تشکر و سپس مهدی کرد، عباس باران و امیر فرشباف را معرفی کرد.


با دعوت مجدد از رضا تاجبخش و احسان نی زن نوازندگان قطعه‌ی "سازش" ، این قطعه در حالی اجرا شد که سالن را مثل مجسمه مات خود کرد و پس‌ازآن درخواست برای اجرای مجدد بی‌پایان بود.


پس از بدرقه‌ی این دو نوازنده میهمان هواداران مهدی یراحی از بین دو قطعه "انفرادی" و "سال درد" ، سال درد را انتخاب کردند تا در فرصت باقی‌مانده اجرا شود اما یراحی قبل از اجرای آن برای احترام به نظر دوست داران "انفرادی" لحظاتی از آن را هم اجرا کرد.


در پایان هم با دعوت از مرتضی کریمی نوازنده جنوبی ساز عود مهدی یراحی اجرای دو قطعه ریتمیک عربی "غزال" و "من علمک" و تک‌نوازی تماشایی عود را بدرقه‌ی راه هوادارانش کرد تا شبی پر از خاطره در ذهن آنان نقش ببندد.


امیر فقیه (سینتی سایزر)، مهرداد احمد زاده( کیبورد و همخوان)، امیر علیزاده (رهبر ارکستر)، حامد حمید زاده (گیتار بیس)،اکبر شهریاری( پرکاشن) ،علی افلاطونی (گیتار الکتریک) ، عظیم روحانی (گیتار آکوستیک) نوازندگان گروه و احسان نی زن(ویلن)، رضا تاجبخش(پیانو) و مرتضی کریمی(عود) نوازندگان میهمان بودند.



منبع: ریتم نو
نویسنده: حامد سلگی
عکس: دنیا گردینی

برچسب ها: کنسرت مهدی یراحی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه