ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

غفاریان خرم: آلبوم «یه روز آفتابی» به زودی منتشر می شود

ریتم نو: آلبوم شخصی ام به نام " یه روز آفتابی " است که به زودی اولین قطعه ی این آلبوم درتمامی سایت های معتبر موسیقی کشور منتشر می شود.




امید غفاریان خرم نوازنده گروه زند گفت :من از کودکی علاقه مند به موسیقی بودم و از یازده سالگی آموزش نوازندگی پیانو، و چهارده سالگی آموزش نوازندگی گیتار فلامینکو و گیتار الکتریک را آغاز کردم.


وی افزود: در 18 سالگی هم زمان با ورود به دانشگاه مهندسی و تحصیل در رشته مهندسی برق قدرت، گروهی را با دوستانم راه اندازی کردیم که من در آن گروه خواننده و نوازنده ی گیتار بودم.  گروه کنترل چهار سال به فعالیت خود ادامه داد که در حال حاضر کارهای شخصی من ادامه ی فعالیت هایم در آن گروه می باشد. در واقع به صورت فردی کار گروه ذکر شده را که به دلایل گوناگون متوقف و ناتمام ماند را ادامه می دهم.


خرم در خصوص فعالیتش در عرصه فیلم اظهار کرد: از سال 89 شروع به فعالیت در حوزه ی موسیقی فیلم نمودم وتاکنون برای پنج فیلم کوتاه و یک فیلم مستند موسیقی متن نوشتم و در جشنواره نهال سال 90 برای موسیقی متن فیلم کوتاه «با من حرف بزن» و در جشنواره سوره برای فیلم «بیراهه» کاندید جایزه بهترین موسیقی متن شدم.


وی اضافه کرد: این روزها مشغول آهنگسازی و تنظیم قطعات و نوشتن ترانه های آلبوم شخصی ام به نام "یه روز آفتابی" هستم، که به زودی اولین قطعه ی این آلبوم درتمامی سایت های معتبر موسیقی کشور منتشر می شود. سبک این آلبوم پاپ_راک می باشد، که فکر می کنم این سبک در موسیقی کشورمان بسیارکم تولید و اجرا شده باشد. کار در این سبک از مهمترین دغدغه های ذهنی من در سال های اخیر بوده، و امیدوارم برای دوستداران موسیقی نیز جذاب باشد.


غفاریان خرم در خصوص سایر فعالیت های خود گفت: شغل کنونی من در کنار نوازندگی، تدریس موسیقی شامل پیانوکلاسیک، گیتار الکتریک، گیتار فلامینکو، تئوری موسیقی و دروس تخصصی آهنگسازی شامل هارمونی و کنتر پوان است. پس از فارغ التحصیلی در رشته مهندسی برق، سال 92 در کنکور کارشناسی ارشد رتبه 36 را در رشته آهنگسازی دانشگاه تهران کسب کردم اما به دلایل شخصی ادامه تحصیل ندادم و به همان تدریس موسیقی مشغول شدم.


این مدرس موسیقی که نوازنده، آهنگساز و تنظیم کننده نیز می باشد، در خصوص شروع کار با علی زند وکیلی اظهار کرد: در سال 94 با علی زند وکیلی آشنا شدم، که برای تکمیل گروه زند نیاز به نوازنده ی پیانو داشت. به این ترتیب به عنوان پیانیست در گروه زند شروع به فعالیت کردم، باید اضافه کنم گروه زند بیش از یک سال است که بسیار منسجم و هماهنگ به فعالیت مشغول است.


 وی در خصوص گروه زند که علی زند وکیلی را در کنسرت هفت اردیبهشت همراهی می کند گفت: علاوه بر پیانو، تار، کمانچه، بیس گیتار، سازهای کوبه ای مانند تنبک، کاخون و... در اجرا 7 اردیبهشت داریم. افشین بابایی وشایان ریاحی سازهای کوبه ای ، من پیانو و گیتار، برادران علم (سحاب و سینا) تار و کمانچه و رامتین اتابکی بیس گیتار را می نوازیم.


خرم در خصوص نوع موسیقی اجرایی گروه زند بیان کرد: سبک گروه تلفیقی_سنتی است. در این سبک ملودی های خاصی که در موسیقی با سازهای تار، کمانچه و تنبک اجرا می شود را با بیس گیتار، پیانو و سازهای کوبه ای لاتین ترکیب کرده ایم. در کنار همه اینها علی زند وکیلی با صدای گرم و اوج و فرودهای قوی خود نقطه ی عطف و مرکز گروه است.


نوازنده گیتار و پیانو کشورمان در خصوص اجراهای گذشته و برنامه های آتی گروه عنوان کرد: از سال گذشته درموج اجرا بودیم و در سال جدید نیزهمچنان اجرا خواهیم داشت. تالار وحدت، برج میلاد، وزارت کشور از جمله مکان هایی است که میزبان گروه زند بوده اند. علاوه بر اجراهای تهران، شیراز و اصفهان، برنامه آینده ما اجرا در رشت، اراک، بندرعباس و اهواز خواهد بود.


غفاریان خرم در پایان گفت: گروه زند بسیار صمیمی وفضای کار با آرامش است. من از دوستانم در گروه زند و شخصِ علی زند وکیلی بسیار آموخته ام. حضور من در کنار این دوستان باعث افتخار من است و خواهد بود.


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه