ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

فریان : ای کاش نمی‌دیدم که چقدر در مملکت خودت غریب هستی

ریتم نو : صبح روز بیست و یک خرداد باز هم جامعه موسیقی ایران داغدار شد. زنده‌یاد «حبیب محبیان» خواننده پیشکسوت و خاطره‌ساز موسیقی به دیار باقی شتافت و هرگز نتوانست در ایران آلبومی منتشر کند یا کنسرتی داشته باشد.


اما ساعاتی پس از وقوع این اتفاق «فریان» قطعه «مرد تنهای شبم صداتو سر کن» را به همراه یادداشتی برای این رسانه ارسال کرد. فریان یکی از خواننده‌های جوان موسیقی پاپ است که در سال 86 قطعه «خط سیاه» را منتشر کرد و به دلیل شباهت زیاد صدایش به حبیب، این اثر در برخی سایت‌ها با نام آن خواننده فقید منتشر شد. او سپس در سال 93 و پس از بازگشت مرحوم حبیب به ایران، قطعه «مرد تنهای شبم صداتو سر کن» را ساخت و منتشر کرد. فریان این اثر را در جریان دیداری که با مرحوم حبیب در رامسر داشت به ایشان تقدیم و برای اولین‌بار به صورت زنده در حضور او اجرا کرد. گویا اجرای این خواننده مورد استقبال زنده‌یاد حبیب قرار می‌گیرد و دست‌خطی را برای یادگاری به فریان ارائه می‌کند.

فریان که دو مرتبه با مرحوم حبیب دیدار داشت در یادداشت خود نوشت:«بخواب آروم گل بی‌خار و بی‌کینه. ای کاش هیچ وقت از نزدیک ندیده بودمت. ای کاش نمی‌دیدم که چقدر در مملکت خودت غریب هستی. فدای آن خنده‌ها و مهربانی‌هایت آخر من چه کنم با خاطراتت؟ می‌خواستم به مراسم رونمایی آلبوم و اولین کنسرتم دعوتت کنم. می‌خواستم باز هم تشویقم کنی و برایم دست بزنی تا به خود ببالم. می‌خواستم روی استیج روی ماهت را ببوسم و از تو تشکر کنم که موسیقی و صدایت باعث ورود من به این حرفه شد. می‌دانم از این به بعد عزیزتر می‌شوی و همه می‌خواهند خودشان را نزدیک اسمت کنند. اما تو آرام بخواب که از این دنیای تزویر و بی‌رحم رها شدی. خیلی درد در دل داشتی، ببخش که نتوانستیم مرحمی باشیم برای تنهاییهایت. مرد تنهای شبم قلبم ترکید از کوچ غریبانه‌ات...»

در ادامه می‌توانید قطعه «مرد تنهای شبم صداتو سر کن» با صدای فریان را از اینجا بشنوید و دانلود کنید.

 



  دریافت پرونده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: