ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۵

فریدون آسرایی: حضور مستقل موسیقی پاپ در جشنواره اتفاق خوبی است

ریتم نو – فریدون آسرایی در نشست رسانه‌ای خود در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با اشاره به تفاوت نظر مردم با نظر کارشناسان در زمینه موسیقی گفت: «حضور مستقل موسیقی پاپ در جشنواره موسیقی فجر اتفاق خوبی است.»

fereidon-asraie-5




فریدون آسرایی خواننده باسابقه موسیقی پاپ کشورمان در نشست خبری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر که ظهر روز یکشنبه 19 دی‌ماه برگزار شد، گفت: «در تمام سال‌هایی که در ایران زندگی کردم، از جشنواره موسیقی فجر غیر از یک اسم چیز دیگری نشنیده بودم.علناً جشنواره موسیقی چیزی نبود به‌جز تعدادی کنسرت که در دهه فجر اجرا می‌شدند؛ نه رقابتی بود و نه جایزه‌ای، هیچ شباهتی هم به جشنواره سینما نداشت اما درواقع یک جشنواره سینمایی بود. اما امسال برای نخستین بار گروه‌های موسیقی شرکت داده‌شده‌اند و جایزه‌ای هم برای آن در نظر گرفته‌اند.»


وی ادامه داد: «در سال‌های قبل هنرمندانی در جشنواره شرکت داده می‌شدند که کنسرت‌هایشان بلیت بیشتری می‌فروخت ازاین‌رو جای بسیاری از خوانندگان بزرگ و قدیمی موسیقی پاپ ازجمله خشایار اعتمادی، محمد اصفهانی و علیرضا عصار همواره در جشنواره خالی بود و این جای تأسف دارد.»


آسرایی در خصوص تفاوت اجرایش در جشنواره موسیقی فجر با اجراهای دیگرش گفت: «فکر نمی‌کنم قطعاتی که قرار است در جشنواره اجرا کنم تفاوت آن‌چنانی با اجرای گذشته که در تاریخ 9 دی‌ماه برگزار کردم، داشته باشد.زیرا فرصتی نبوده که بخواهم کار متفاوتی را اجرا کنم. معمولاً هر خواننده‌ای گلچینی از بهترین قطعاتش را در کنسرت‌ها و جشنواره‌ها اجرا می‌کند.»


این هنرمند در خصوص انتشار آلبوم جدیدش نیز گفت: «من هیچ‌وقت آلبومی نداشته‌ام که کمتر از سه سال زمان ببرد. به‌احتمال فراوان، آلبوم جدیدم یک سال دیگر زمان می‌برد.»


خواننده آلبوم عشق یعنی در خصوص حضور گروه‌های گوناگون در جشنواره موسیقی فجر گفت: «باید تمام گروه‌ها بتوانند در جشنواره حاضر باشند اما فکر می‌کنم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بودجه لازم برای این کار را ندارد. علاوه بر این طبیعی است که مسئولان جشنواره به سراغ خوانندگانی بروند که طرفداران بیشتری دارند چراکه این خوانندگان می‌توانند کنسرت‌های پرفروش‌تری را برگزار کنند.»


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: «باوجوداینکه از بین 8 جایزه در جشنواره‌های مختلف، حدود 5 جایزه را دریافت کردم اما آن چنانکه خودم انتظار دارم، از کنسرت‌هایم استقبال نمی‌شود و واقعیت این است که همیشه یکسری از انواع موسیقی بیشتر موردتوجه بوده است. موضوع مهم در این روند این است که نظر مردم با نظر کارشناسان تفاوت دارد البته باید توجه داشت شهرت اتفاقی است که امکان رخ دادن آن در زندگی هر هنرمند وجود دارد اما نگه‌داشتن این شهرت کار بسیار دشواری است.»


آسرایی در پایان صحبت‌هایش اظهار داشت: «حرفه اصلی من خوانندگی نیست و من به دلیل وضعیت مالی نامناسب به خوانندگی روی آوردم و اگر روزی وضعیت اقتصادی‌ام بهتر شود، کمتر در عرصه موسیقی فعالیت خواهم کرد. ضمن اینکه بعضی از افراد من را «استاد آسرایی» صدا می‌زنند. من از همین‌جا می‌گویم که بنده استاد نیستم و استاد موسیقی ایران، استاد محمدرضا شجریان است به من بگویید مهندس آسرایی!.»


گفتنی است؛  سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش از 22 دی تا 1 بهمن در تهران برگزار می‌شود.



منبع: ریتم نو


نویسنده: حمیدرضا پیرمحمدی


عکس: سید احمد شریعتی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه