ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶

فواد فرهنگ: رضا صادقی به دغدغه ذهنی مردم می‌پردازد / فضای ترانه و موسیقی امروز را تحسین می‌کنم

فواد فرهنگ ترانه‌سرا و غزل‌سرای جوان کشورمان که اخیراً همکاری مجددی را با رضا صادقی داشته است ، در گفتگو با خبرنگار این رسانه درباره این همکاری و برنامه‌های آینده خود سخن گفت.


فواد فرهنگ در گفتگو با خبرنگار وب‌سایت «ریتم نو» درباره همکاری مجدد با رضا صادقی گفت: «همکاری مجدد با رضا صادقی افتخاری برای من بود و ایشان سال‌ها است که رفیق قدیمی خانه و زندگی خیلی از مردم و یکی از خواننده‌های تو دِلی مردم است و همکاری با ایشان باعث افتخار بود. کما اینکه در آینده بازهم همکاری‌هایی را باهم خواهیم داشت.»


وی ادامه داد : « اصولاً کارهای رضا صادقی معرفتی است یعنی در تمام‌کارهایش سعی می‌کند به دغدغه ذهنی مردم موضوعاتی بپردازد. فکر می‌کنم آلبوم جدیدشان به نام «یعنی درد» که به‌زودی منتشر می‌شود، گویای این مطلب است. من بااینکه تقریباً حدود 20 سال است که ترانه و غزل می‌گویم و کارهای فولکوریک انجام می‌دادم، اما همکاری در این دو کار برای بنده ، سعادتی بود که یکی از آن کارها برای امام حسین (ع) و دیگری هم در وصف خدا سروده و منتشر شد. کما اینکه کارهای دیگری هم در وصف خدا به رضا صادقی عزیز داده‌ام.فکر می‌کنم قطعه «رفیق قدیمی» در آلبوم «یعنی درد» گنجانده شود اما همان‌طوری که عرض کردم ، چندین کار با ایشان آماده انتشار دارم که تا به این لحظه مشخص نیست که این قطعات در آلبوم «یعنی درد» گنجانده‌شده است یا خیر!»


این ترانه‌سرا و غزل‌سرای جوان کشور درباره فضای ترانه امروزی نیز اظهار داشت : «به نظر من فضای ترانه امروز خصوصاً در کشورمان خیلی بهتر از گذشته شده است. شاید بسیاری از افراد را در انجمن‌ها و یا کارگاه‌های شعر دیده‌ام که می‌خواهند بگویند ترانه و موسیقی ما از دنیا عقب است. اما من اصلاً این موضوع را نمی‌توانم قبول کنم.به دلیل اینکه ما باید محدودیت‌های جامعه خودمان را ببینیم که به‌سختی شعر گفته می‌شود.من واقعاً هم فضای ترانه و هم فضای موسیقی امروز را تحسین می‌کنم و به نظر من این استقبالی که مردم از خواننده‌ها و اشعار داخل کشور می‌کنند ، باعث افتخار است. ضمن اینکه به نظر من در قسمت غزل نیز یک دوران نبوغی در قرن ما است.شما با یک مطالعه کوچک در تاریخ می‌توانید ببینید که مدت‌ها است که دوران نبوغی در شعر ما نبود اما فضای غزل ، قصیده و مثنوی امروزی واقعاً محشر است و شعرای جوان ما خیلی خوب غزل می‌سرایند و غزل در قرن اخیر فوق‌العاده شده است.»


فواد فرهنگ در پایان در مورد انتشار کتاب ترانه‌هایش و همچنین همکاری‌های آینده خود نیز این‌گونه توضیح داد: «مطمئناً به دنبال چاپ کتاب ترانه و همچنین غزل هستم و در حال حاضر مشغول گردآوری اشعار هستم که به‌زودی به مرحله اخذ مجوز می‌رسد و فکر می‌کنم در ابتدا کتاب ترانه‌هایم را منتشر کنم. ضمن اینکه همیشه اعتقاددارم ترانه‌سرایان تعداد کمی ترانه بگویند اما همان تعداد کم ، جزو ترانه‌های ماندگار شود.در حال حاضر همکاری‌هایی را با چندین خواننده مطرح کشور داشته‌ام که به‌زودی منتشر خواهد شد و تا زمان انتشار قطعات نمی‌توانم نامی از این عزیزان ببرم.»



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه