ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۵

«قایق کاغذی» به سالن میلاد رسید

ریتم نو – تازه‌ترین کنسرت گروه پازل به آهنگسازی و خوانندگی علی رهبری و تنظیم آرین بهاری ، شامگاه جمعه 10 دی‌ماه و در یک سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و این گروه برای نخستین بار آلبوم «قایق کاغذی» را در پایتخت به روی صحنه بردند.


پازل بند که پس از انتشار نخستین آلبوم خود تحت عنوان «قایق کاغذی»، اواخر مردادماه در جزیره کیش و همچنین اواخر شهریورماه در شهر یزد کنسرت‌های خود را برگزار کرده بودند ، شامگاه گذشته سومین کنسرت خود را این بار در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار کردند و در این کنسرت گلچینی از محبوب‌ترین قطعات آلبوم «قایق کاغذی» به همراه چند تک آهنگ منتشرشده خود را برای هواداران خود اجرا کردند و شبی به‌یادماندنی را برایشان رقم زدند.


در این کنسرت از دکور جالبی استفاده شده بود و در کنار نورپردازی، سکوهایی در صحنه قرار داشت و نوازندگان روی آن‌ها ایستاده یا نشسته بودند.


در ابتدای کنسرت آرین بهاری به روی استیج آمد و دریکی از سکوها ایستاد و ریمیکسی از قطعات «گریه چیه»، «نمیمونه» و «بارونای نم نم» اجرا شد و پس از پایان هر قطعه اعضای ارکستر به‌نوبت به روی استیج آمدند و به هنرنمایی پرداختند.


سپس اعضای ارکستر قطعه ریتمیک «نگم برات» را نواختند و علی رهبری در میان تشویق‌های بی‌امان هواداران به روی استیج آمد و این قطعه را با تسلط کامل اجرا کرد.


پس از پایان این قطعه رهبری ضمن خوشامدگویی به هواداران گفت: «خیلی خوشحالم که امشب در کنار شما عزیزان هستم.نمی‌گویم خوش‌آمدید چون این کنسرت مختص من و اعضای ارکسترم نیست بلکه این کنسرت با حضور دو هزار نفر تبدیل به کنسرت شده است.تفاوت رفتن به سینما و ورزشگاه با کنسرت آمدن همین است که شما با تشویق‌ها ، انرژی‌ها و از همه مهم‌تر با حضورتان مهم‌ترین افراد کنسرت امشب پازل هستید.»


"چشم چشم" قطعه بعدی بود که علی رهبری اجرا کرد و شور و هیجان هواداران در کنار اجرای بی‌نقص علی رهبری و ارکسترش نوید یک کنسرت پرانرژی و سراسر شاد را می‌داد.


پس از اجرای این قطعه رهبری گفت : «در تاریخ 25 مردادماه امسال اولین آلبوم رسمی پازل بند به نام قایق کاغذی روانه بازار شد و امشب تقریباً چهار ماه و نیم است که از آن تاریخ گذشته و تقریباً در آستانه آغاز سال 2017 میلادی هستیم.آرزو می‌کنم سال 2017 برای تمام مردم جهان سالی مملو از دوستی و آشتی و از همه مهم‌تر مهربانی باشد.»


"لحظه‌به‌لحظه" و "چی میشه"  قطعات دیگری بودند که اجرا شد و رهبری در هنگام اجرای قطعه «چی میشه» به پشت پیانو نشست و این قطعه را اجرا کرد.


سپس نوبت به اجرای دو قطعه احساسی رسید و قطعات "یه صدا" و "قایق کاغذی" با همخوانی هواداران اجرا شد و رهبری در هنگام اجرای قطعه «قایق کاغذی» به پشت پیانو نشست و این قطعه را اجرا کرد.


قطعات "دریا" و "یکی تو قلبمه" قطعات دیگری بودند که به ترتیب اجرا شد و در هنگام اجرای قطعه «یکی تو قلبمه» تصاویری از مرحوم بابک بیات ، مرحوم ناصر عبدالهی ، مرحوم مرتضی پاشایی و مرحوم خسرو شکیبایی نمایش داده شد.


"اصلا دلم خواست" نام قطعه بعدی بود که اجرا شد و پس از پایان این قطعه رهبری گفت : « می‌خواهم کسی را تشویق کنید که رفیق روزهای سخت من بوده و هست.کسی که لحظه‌لحظه کنار من بوده و تحقق رویای «پازل بند» بدون بودنش امکان نداشت؛ آرین بهاری.» سپس درحالی‌که هواداران به‌شدت آرین بهاری را تشویق می‌کردند ، رهبری ادامه داد : « امیدوارم روزی برسد که من و آرین باهم بخوانیم و این اتفاق حتماً خواهد افتاد.»


سپس آرین بهاری نیز خطاب به هواداران گفت : « امشب بهترین شب زندگی‌ام است.چون تمام‌روز دویدن‌ها و شب نخوابیدن‌هایمان امشب با حضور شما نتیجه داد.از تک‌تک شما عزیزان ممنونم که به پازل فرصت دیده شدن دادید.»


سپس قطعات "بارونای نم نم" و "جاده" با همخوانی هواداران اجرا شد و رهبری پس از پایان این دو قطعه محمد علیزاده را به‌عنوان مهمان ویژه این کنسرت معرفی کرد و گفت : « در شرایط فعلی کسی گرفتارتر از محمد علیزاده نیست.بااین‌وجود پذیرفت که امشب مهمان ما باشد.من قرار بود یک ملودی برای محمد علیزاده عزیز بسازم که متأسفانه به سرانجام نرسید و همین‌جا از او عذرخواهی می‌کنم.امیدوارم این فرصت همکاری روزی پیش بیاید.»


"خاطره بچگی" ، "آخرش رسید" ، "کم‌کم" و "میخندم" قطعات بعدی بودند که اجرا شد و در هنگام اجرای قطعه «میخندم» رهبری از هواداران درخواست کرد تا با روشن کردن نور تلفن‌های همراه خود سالن را ستاره بارون کنند.


در اواخر برنامه علی رهبری یک سورپرایز برای هوادارانش داشت و قطعه «دنیامیا» که به‌زودی در قالب تک آهنگ در فضای مجازی منتشر خواهد شد را با پیانو اجرا کرد که به‌شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت.


قطعه ریتمیک "گریه چیه" قطعه دیگری بود که اجرا شد که با همخوانی و استقبال فوق‌العاده هواداران همراه بود.


اجرای مجدد قطعه "نگم برات" حسن ختام این کنسرت سراسر انرژی بود.


سعید جامع (درامز) ، نوید رهنما (سازهای کوبه‌ای) ، نیما عباسی (گیتار الکتریک) ، حمید یزدان فر (گیتار بیس) ، میلاد دهقان (کیبورد) و سهراب ستاری (ویولن) نوازندگانی بودند که علی رهبری و آرین بهاری را در این کنسرت همراهی کردند.


محسن رجب پور (مدیریت شرکت ترانه شرقی) ، سامان امامی ، حامد همایون ، فرشید ادهمی ، کیان دارات ، بابک بابائی ، محمد علیزاده ، حسن اردستانی (مدیریت شرکت آوازی نو) ، خانم شجاعی (مدیر برنامه پازل بند) ، محمد ناصری (مدیر اجرایی پازل بند) و نیما معین ازجمله مهمانان این کنسرت بودند.


گفتنی است ؛ این کنسرت به همت شرکت فرهنگی هنری «آوازی نو» به مدیریت «حسن اردستانی» برگزار شد.


شایان ذکر است ؛ با توجه به استقبال بی‌نظیر هواداران و بنا بر اعلام علی رهبری ، دومین کنسرت تهران پازل بند در تاریخ 30 دی‌ماه و در یک سانس برگزار خواهد شد که زمان بلیت‌فروشی متعاقباً اعلام می‌شود.



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی


عکس: کوروش جوان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۳
mahnaz
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
سلام.
ممنون از آقای پیرمحمدی عزیز بابت گزارش کاملشون
ای کاش میتونستم بیام...
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
مرسی عااالی بود ???
غزاله
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
شب خیلی خوبی بود
ممنون از جناب پیر محمدی بابت گزارش کامل
تقویم هنری ادامه