ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

ماهان بهرام خان برای اولین بار روی صحنه رفت / هیچ دوربینی این شب را ثبت نکرد

ریتم نو: ماهان بهرام خان پس از سال‌ها فعالیت شب گذشته مورخ 17 مهرماه در سالن اریکه ایرانیان برای اولین بار روی صحنه رفت.
Mahan Bahram khan (4)

در این کنسرت که به تهیه‌کنندگی شرکت فرهنگی هنری «آوای صوت هنر» و «محمد جلیل پور» برگزار شد ماهان بهرام خان منتخبی از قطعات آلبوم‌های "من هنوز" و "یک و یازده دقیقه" علاوه بر تک آهنگ‌های منتشرشده‌اش را با تنظیمی متفاوت اجرا کرد.
"حواست نیست" که اجرا شد ماهان بهرام خان با ابراز خوشحالی از برگزاری اولین کنسرتش به هوادارانش خوش‌آمد گفت سپس قطعات "سپردم تو رو" ، "بگومگو" و "همین میشه که میبینی" با همراهی گروهش اجرا کرد.
ماهان بهرام خان به انتظار هوادارانش که از آغاز برنامه تقاضای اجرای "گل‌های باغچه" را داشتند پایان داد و این قطعه در موجی از همراهی و استقبال آنان خواند.
انتخاب‌های بعدی ماهان بهرام خان و گروهش برای اجرا قطعات "من هنوز" ، "وقتی رفتی" و قطعه احساسی "لالایی" بود که او اجرای این قطعه را تقدیم کرد به تمام عزیزانی که از جمع ما پر کشیدند به‌ویژه هادی نوروزی کاپیتان سابق تیم پرسپولیس ؛ هنگام اجرای این قطعه تمام نوازندگان صحنه را ترک کردند تا ماهان بهرام خان با تک‌نوازی پیانوی رهبر گروهش عادل فلاح "لالایی" را اجرا کند.
در نبود نوازندگان ماهان بهرام خان برای دومین بار "سپردم تو رو" را تنها با همراهی احمد ذقاقی سمپلر گروه اجرا کرد.
"خاطرات" به دلیل فضای پرانرژی و ریتمیکی که داشت با استقبال فراوانی همراه بود. در ادامه نوازندگان به صحنه بازگشتند و قطعات "ماجرای من" ، "چه ساده" ، قرار ما " ، "روزهای تلخ" و "کم‌کم" به اجرا درآمد؛ علی شقاقی در آغاز اجرای "روزهای تلخ" از هواداران خواست با نور موبایل سالن را ستاره‌باران کنند. ماهان بهرام خان بعد از اجرای این قطعات از سازمان‌ها و عوامل برگزاری این کنسرت تشکر کرد و سپس غلام علمشاهی و حامد کولیوند که از مهمانان اولین اجرای او بودند را معرفی کرد.
باوجود اجرای قطعه "گل‌های باغچه" حاضرین در بین قطعات یک‌صدا تقاضای اجرای مجدد این قطعه و قطعه‌ی "فراموشی" را داشت اما انتخاب ماهان بهرام خان " اشتباه" و "روزها و شب‌ها" بود و قطعه فراموشی جزو برنامه امشب او نبود.
در پایان به دلیل درخواست‌های فراوان "گل‌های باغچه" به‌عنوان حسن ختام اولین کنسرت او اجرا شد و ماهان بهرام خان سپس به معرفی اعضای گروهش پرداخت.
علی پناهیان(درامز) ، علی شقاقی(گیتار بیس) ، میلاد مجذوب(گیتار الکتریک) ، وحید قاسمی(پرکاشن) ، امیر محمدی (ساکسیفون ، کلارینت) ، احمد ذقاقی(سمپلر) ، احسان یزدانی(کیبورد) و عماد گلچهر(گیتار آکوستیک) اعضای گروه ماهان بهرام خان به رهبری عادل فلاح بودند.
در طول اجرای قطعات ماهان بهرام خان تنها در مرکز صحنه ایستاده بود و می‌خواند و اگر بگوییم قدم زدن علی شقاقی نوازنده‌ی گیتار بیس روی صحنه بیشتر از او بود اغراق نکرده‌ایم.


از نکات قابل‌توجه دیشب عدم برقراری ارتباط ماهان بهرام خان بین قطعات با هوادارانش بود به‌طوری‌که به‌جز خواندن ترانه‌ها با حاضرین صحبت نمی‌کرد ،

گفتنی ست در این اجرا از حضور تمامی عکاس‌ها به داخل سالن جلوگیری شد و تصویری نخستین اجرای ماهان بهرام خان در دوربین هیچ عکاسی ثبت نشد.

منبع : ریتم نو
نویسنده : حامد سلگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه