ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵

ماهان میر عرب و امیر وهبا در آزادی روی صحنه رفتند

ریتم نو - شب گذشته (پنجشنبه 31 تیرماه) ماهان میر عرب ، برای نخستین بار پس از هشت سال در ایران بروی صحنه رفت.

Mahan Mirarab (7)





در این اجرا که نوازنده‌ی سازهای کوبه‌ای اتریشی-مراکشی، امیر وهبا ، وی را به‌عنوان همنواز همراهی می‌کرد، قطعات مختلفی از خود میر عرب و دیگر هنرمندان اجرا شدند.


میر عرب پس از اجرای قطعه‌ی مجید شروع به صحبت کرد و در ابتدا توضیح داد که دلیل نام‌گذاری قطعه به نام مجید این بوده که چند سال پیش در وین از دوستی به نام مجید پولی قرض می‌کند اما چون توان بازگرداندن آن را نداشته تصمیم به ساخت یک آهنگ و تقدیم آن به دوستش می‌گیرد.


 سپس امیر وهبا را به حضار معرفی کرد و کار با اجرای قطعه‌ی "نایت این تونیژیا" با تنظیم خود میر عرب ادامه پیدا کرد. پس‌ازآن قطعات خراسانی، انار (از آلبوم جدید)، مجید 2 اجرا شدند و میر عرب در این میان فرصت را مغتنم شمرد و سالگرد ازدواج پدر و مادرش را به والدینش تبریک گفت و از همه‌ی حمایت‌های آن‌ها قدردانی کرد و کار را با اجرای قطعه‌ی "حاج قربان" که با استقبال حضار روبرو شد ادامه داد.


پس‌ازآن نوبت به دو مهمانی رسید که از پیش در پوسترهای این اجرا، نوید حضورشان بروی صحنه داده‌شده بود, رسید. گلنار شهیار و دارا دارایی به میر عرب و وهبا پیوستند تا دوئت دو هنرمند تمام و کار با حضور این دو ادامه پیدا کند. میر عرب از همکاری 5ساله باخانم شهیار گفت و ابراز رضایت از اینکه موقعیتی پیش‌آمده که باهم در ایران بروی صحنه بروند. کار اول باز نوازی قطعه‌ی بیر سودا  (Bir Sevda) از ارکان اوگور(Erkan Oğur) و سپس Use the Chance بود.


نوبت به قطعه پایانی رسیده بود که اتفاقی جالب برنامه را متوقف کرد. ماهان میر عرب اعلام کرد که سؤالی دارد که خانم‌ها جوابش را می‌توانند بدهند! و در ادامه پرسید کسی ناخن‌گیر یا سوهان همراهش هست یا نه. ناخن دست راست میر عرب شکسته بود و لازم داشت تا برای ادامه‌ی کار آن را ترمیم کند. بالاخره از میان تماشاچیان سوهانی در اختیار وی قرار گرفت و میر عرب زمانی که مشغول سوهان کشیدن به ناخن بود با حضار به شوخی می‌پرداخت تا اینکه مشکل برطرف شد و کار ادامه پیدا کرد.


قطعه‌ی آخر دیدار نام داشت که به گفته‌ی میر عرب، هفته‌ی پیش دارا دارایی آن را نوشته بود و گروه به روی آن کارکرده و به اجرا رسانده بودند. درنهایت و با اتمام "دیدار" اجرا به پایان رسید ولی با درخواست تماشاچیان گروه باز بروی صحنه آمد و به اجرای یک قطعه‌ی دیگر پرداخت.


در طول اجرا میر عرب زمان معرفی همراهانش، به ورکشاپ خودش و وهبا که در آموزشگاه هترا اشاره و همچنین اعلام کرد که خانم شهیار نیز در همین آموزشگاه ورکشاپ وکال برپا خواهند کرد که اطلاعات مربوط به آن رو هم به‌زودی در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.



منبع: ریتم نو


نویسنده: اشکان شاهرخ


عکس: ارشک ناظر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه