ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴

مثلث ارکستر سمفونیک برای همدردی با حادثه دیدگان منا روی صحنه رفت

ریتم نو: ارکستر سمفونیک تهران با صحبت‌هایی درباره حادثه منا و موسیقی و سپس با اجرای قطعه‌ای از بهزاد عبدی به یاد از دست رفتگان منا شروع شد که از حضار درخواست شد پس از پایان آن تشویق نکنند.


ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری به کار خود ادامه داد تا جایی که مدت زمانی برای استراحت اعلام شد و در میان تشویق تماشاچیان همراهی گروه و تشویق بیشتر تماشاگران به چشم می‌آمد تا جایی که علی رهبری با اشاره به تمرین‌های سخت و صحبت‌هایی مردم را به تشویق و حمایت بیشتر دعوت کرد.


پس از استراحت گروه کر به ارکستر برای اجرای قطعه کارمینا برونا اضافه شدند. این قطعه را می‌توان مشهورترین اثر در موسیقی کلاسیک نامید که با محوریت کر و برای ارکستر سمفونیک ساخته شده است.این قطعه بر اساس 24 شعر که در مجموعه اشعار کارمینا بورانا مربوط به قرون وسطی ساخته شده است که آهنگساز این اثر کارل ارف است.


علی رهبری امشب این قطعه را با همراهی دو رهبر کر مهدی قاسمی رهبر گروه کر شهر تهران و رازمیک اوحانیان و همکاری خوانندگان سولیست "پریسا دلفانی" "رضا فکری" و "هادی قضاوت" به‌روی صحنه برد و حضور گروه کری خردسال به  سر پرستی محمد واحد به جذابیت‌های آن افزوده بود.


پایان اجرا با تشویق تماشاگران و به روی صحنه آمدن دو رهبر کر همراه بود . سپس گروه کر خردسال مورد تشویق دوچندان حاضرین قرار گرفتند.


سپس علی رهبری با بیان این که بیش از دویست نفر اعضای امشب ارکستر سمفونیک بودند اعلام کرد که از تغییرات در گروه راضی است و بودن مازیار ظهیرالدینی به عنوان کنسرت مایستر یکی از عوامل نظم و موفقیت گروه دانست و علاوه بر مازیار به بودن بردیا کیارس که شاگرد مازیار ظهیرالدینی بوده، اشاره کرد.بعد از آن به حسین سمیعیان نوازنده فلوت اشاره کرد.


بعد از پایان معرفی ها قطعه 14 کارمینا برونو پایان بخش ارکستر سمفونیک تهران بود.


در ادامه بیننده عکس های «دنیا گردینی» باشید.




منبع : ریتم نو

نویسنده : شهاب مفخمی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه