ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۴

مجرلو : تنظیم تمامی قطعات آلبوم " بنیامین 94 " برعهده من است

ریتم نو : « محمد مجرلو » متولد اسفند سال 57 ، تنظیم کننده و نوازنده گیتار آکوستیک است و سابقه همکاری با « حمید عسکری » و « بنیامین بهادری » را در کارنامه کاری خود دارد. با مجرلو از دوران نوازندگی تا تنظیم کنندگی صحبت کردیم.
مجرلو: تنظیم تمامی قطعات آلبوم "بنیامین94" برعهده من است مجرلو: تنظیم تمامی قطعات آلبوم "بنیامین94" برعهده من است


 

از فعالیتی که در زمینه آهنگسازی تا به امروز داشتید توضیح دهید

در سال‌های گذشته در یک آلبوم برای یکی از دوستانم تمامی قطعات را آهنگسازی و تنظیم کردم اما اکنون فقط در زمینه تنظیم فعالیت می‌کنم.

 

از فعالیتی که در زمینه تنظیم داشتید هم توضیح دهید و به نظر خودتان کدام اثر شما با اقبال بیشتری از سوی هواداران مواجه شده است؟

من فعالیت در این زمینه را به صورت حرفه‌ای با « حمید عسکری » آغار کردم  که تیتراژ سریال « دختران حوا » به نام های " بن بست " و " برای خونه دلتنگم " که از شبکه پنج پخش می‌شد و در آلبوم « خوشبختی » ایشان نیز با تنظیم یک قطعه به نام " هوای گریه " حضور داشتم و تنظیم‌هایی هم برای خواننده‌های تازه کارتر انجام دادم و بعد از آن، همکاری من با « بنیامین بهادری » هم صورت گرفت و اولین همکاری من با بهادری قطعه "اصلا صداش کردی" بود و بعد از آن قطعه " محدودیت " بود و سومین همکاری ما قطعه "چند متر مکعب عشق" که برای فیلمی به همین نام ساخته شد و در حال حاضر هم آلبوم آخر بنیامین را در دست تولید دارم.

 

در آلبوم 94 بنیامین بهادری با چند قطعه حضور دارید؟

سیاست « بنیامین بهادری » این است که کل آلبوم را با یک تنظیم کننده کار می‌کند و تنظیم تمامی قطعات این آلبوم برعهده من است.

 

شما در زمینه ی نوازندگی با چه گروه‌هایی روی صحنه رفته‌اید؟

فقط با گروه های آقای عسکری و بنیامین بهادری همکاری داشتم که از عید 93 همکاریم با گروه آقای عسگری به پایان رسید و در حال حاضر فقط  در گروه آقای بنیامین بهادری نوازندگی می‌کنم.

 

جو حال حاضر موسیقی را چطور می‌بینید و رابطه ی بین اعضای یک گروه موسیقی از نظر شما چگونه است؟


 

با توجه به علایق نوازنده‌ها ممکن است اختلاف نظرهایی باشد اما نه به صورت جدی و اکثر نوازنده ها در حقیقت رابطه خیلی خوبی با یکدیگر دارند ممکن است نوازنده‌هایی که برای تامین مالی در گروه های مختلف نوازندگی میک‌نند وقتی با سلایق مختلف دور هم جمع می‌شوند این اختلاف‌های جزیی در بین‌شان به وجود آید.

 

از نظر درآمد چطور، با توجه به تلاش و فشاری که برای برگزاری کنسرت‌ها روی نوازنده‌ها هست به نظر شما نوازنده ها درآمدی مطابق با تلاش‌شان دریافت می‌کنند؟

البته من قبول ندارم که فشار خیلی زیادی روی نوازنده‌ها باشد قطعا از همه لحاظ بر روی خواننده فشار و استرس بیشتری است از نظر درآمد از گروه‌های دیگر اطلاع خاصی ندارم اما با گروه‌هایی که کار کردم درآمد خوب بوده و می‌توانست بهتر هم باشد اما خوب بوده است.

 

به نظر شما در ایران نوازندگی شغل به حساب می آید؟

برای کسانی که حرفه ای کار می‌کنند، بله.

 

شما چرا به سمت نوازندگی رفتید؟

من نوازنده حرفه‌ای نیستم , کار من بیشتر تنظیم است تا نوازندگی و به عنوان گوشه‌ای از کارم در کنسرت‌ها نوازندگی می‌کنم.

 

به نظر شما در ایران مافیای موسیقی وجود دارد؟

من در این مورد اطلاعی ندارم اما به نظرم بیشتر سایت‌های موسیقی این موضوعات را درست می‌کنند.

 

به نظر شما گرایش تنظیم کننده‌ها و نوازنده‌ها به سمت خواننده شدن حرکت مثبتی است یا خیر؟

 

چه اشکالی دارد با توجه به سواد موسیقی که دارند و به نظر من هرکسی اگر به اندازه کافی تلاش کند، می‌تواند خواننده خوبی شود و صرف عدم موفقیت یک نفر که از حوزه‌های دیگر وارد عرصه خوانندگی شده نمی‌توان اشکالی به این موضوع گرفت کمااینکه از سینما هم افرادی بودند که وارد این عرصه شدند و به موفقیت زیادی نرسیدند. هرکسی می‌تواند اقبال خودش را در هر هنری بسنجد و به اندازه تلاش و استعدادش به مراتبی در آن هنر برسد.

 

صحبت پایانی؟

ممنون از شما؛ برای همه آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

منبع: ریتم نو

نویسنده: حامد سُلگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه