ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵

محسن احتشامی: هدف ما معرفی استعدادهای جوان است

ریتم نو – محسن احتشامی هدف اصلی برنامه ویترین ، کشف استعداد ایرانی را معرفی استعدادهای جوان در حوزه‌های مختلف هنری به مسئولان و برنامه‌سازان خواند چراکه معتقد است برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید چیزی برای عرضه داشت تا جوانان به دنبال آن بروند.

 + داوری مرتضی شایسته، محمدحسین توتونچیان، علی عطشانی و محسن احتشامی





به گزارش ریتم نو؛ نشست خبری برنامه ویترین با محوریت کشف استعداد ایرانی صبح روز سه‌شنبه پنجم مردادماه با حضور محسن احتشامی(كارگردان و تهیه‌کننده)، ميلاد احتشامي (جانشين تهیه‌کننده و دستيار كارگردان) و سيما رامين نيا (روابط عمومي برنامه) در کانون ادبیات ايران برگزار شد.


سيما رامين نيا در خصوص این برنامه گفت: مسابقه‌ استعدادیابی ایرانی با آنچه در نمونه‌های خارجی دیده‌اید، تفاوت‌هایی دارد. اینجا داوران فقط برای رأی دادن و امتیاز پراندن جمع نشده‌اند. سازوکار مسابقه‌ی استعدادیابی ایرانی به‌گونه‌ای طراحی‌شده که اگر کسی واقعاً استعداد قابل‌توجهی داشت، توسط خود داوران حمایت شود و تا قله‌ی موفقیت پیش برود. درواقع اینجا تنها  یک جایزه‌ی يكصد میلیون تومانی نیست كه همه را ترغيب كند بلكه هرکس که استعداد داشته باشد، برنده می‌شود.


محسن احتشامی روز سه‌شنبه در نشست رسانه‌ای برنامه ویترین (کشف استعداد ایرانی) در کانون ادبیات ايران، با اشاره به اینکه طرح اولیه این برنامه از سه سال پیش کلید خورد، اظهار کرد: ویترین اتفاق جدید در حوزه استعدادیابی هنری نسبت به دیگر برنامه‌های با این تِم است و جای خالی آن در ایران حس می‌شد.


وی با بیان اینکه این‌گونه برنامه‌های هنری معمولاً در دنیا اجرا می‌شود، افزود: ما در ایران برنامه‌های مختلف برای کشف استعداد موسیقی، بازیگری و گونه‌های دیگری داشته‌ایم اما «ویترین» تلاش کرده تمام استعدادهای هنری را در یک برنامه دورهم جمع کند.


تهیه‌کننده و کارگردان برنامه ویترین ادامه داد: هدف اصلی این برنامه معرفی استعدادهای جوان در حوزه‌های مختلف هنری است که به دلایل مختلف نتوانسته‌اند خود را مطرح کنند. درواقع ما با این برنامه آن‌ها را به مسئولان و برنامه‌سازان معرفی می‌کنیم.


احتشامی به تهاجم فرهنگی که همواره دغدغه مسئولان بوده است نیز اشاره کرد و گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی علاوه بر جلوگیری باید چیزی برای عرضه هم وجود داشته باشد تا جوان به دنبال آن برود و ما تلاش کرده‌ایم با این برنامه شاد و استعدادیابی، با این مقوله نیز مقابله کنیم.


وی زمان و نحوه اعلام فراخوان فصل اول این بخش را تنها از طریق فضای مجازی عنوان کرد و افزود: پس از انتشار فراخوان بیش از 470 نفر بدون واريز هیچ‌گونه وجه ثبت‌نام کردند که 21 نفر برای مسابقه انتخاب شدند و نهایتاً در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و پایانی نفر برگزیده انتخاب‌شده است.


این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه  دی‌وی‌دی‌های فصل اول برنامه از روز سه‌شنبه هفته آینده 12 مرداد عرضه خواهد شد، توضیح داد: پس از پخش فصل اول و آشنایی مردم با این برنامه طبق تصمیمات گرفته‌شده امسال ٣ فصل دیگر برای ویترین برنامه‌ریزی کرده‌ایم.


احتشامی در معرفی داوران بخش‌های مختلف ویترین (کشف استعداد ایرانی)، گفت: ٤ داور در فصل اول ما را همراهی کردند که از جمله آن‌ها مرتضی شایسته تهیه‌کننده نام آشناي سینما، محمدحسین توتونچیان تهیه‌کننده موسیقی، علی عطشانی کارگردان سینما و خود بنده بودیم.


تهیه‌کننده برنامه «ویترین» درباره رشته‌های مورد مسابقه در این جشن نیز توضیح داد: انواع رشته‌های مختلف از جمله موسیقی، بازیگری، اجرا، تقلید صدا، حرکات نمایشی، ابداعات جدید و هر نوع استعدادی که داوران تائید می‌کردند در این برنامه وجود داشت.


وی اضافه کرد: در هر فصل یک برنده داریم که توسط داوران انتخاب می‌شود و پس از پخش دی‌وی‌دی‌ها مردم نیز می‌توانند از طریق پیامک استعداد موردپسند خود را انتخاب کنند که درنهایت برگزیده‌های داوران با مردم در فینال نهایی حضور خواهند داشت.


کارگردان برنامه «ویترین» خاطرنشان کرد: تنها یک استعداد برگزیده خواهیم داشت که مبلغ صد میلیون تومان جایزه دریافت خواهد کرد و فرقی هم نیم کند که این انتخاب نهایی از چه رشته‌ای برگزیده شود.


وی در توضیح بیشتر برنامه بیان داشت: سید جواد یحیوی اجرای برنامه را به عهده دارد و هومن حاجی عبدالهی و عباس جمشیدی نیز گزارش پشت‌صحنه و مصاحبه با هنرمندان بعد از اجرا را انجام می‌دهند.همچنين ما در اين برنامه آيتمي بانام "نگاه هنرمندان" راداریم كه در اين آيتم هنرمندان نام آشنايي در زمینه‌های سينما، موسيقي و... حضور دارند و با ديدن فیلم‌های اجراي شرکت‌کنندگان درباره آن‌ها نظر می‌دهند، لكن نظر اين دوستان هنرمند هيچ تأثيري در رأي داوران ندارد.


احتشامی خاطرنشان کرد: در پایان نیز یک جشن بزرگ با حضور برگزیده‌های «ویترین» خواهیم داشت که استعدادهای خود را به‌صورت زنده برای مردم اجرا خواهند کرد.


شاید برایتان جالب باشد که بدانید، مرتضی شایسته، یکی از داوران مسابقه‌ی استعدادیابی در روند مسابقه، یکی از شرکت‌کنندگان را برای شرکت در یک برنامه سینمایی دعوت کرد.


. محمدحسین توتونچیان، يكي از داوران مسابقه می‌گوید: «ایده‌ی مسابقه‌ی استعدادیابی تازه نیست اما مهم اینجاست که کسی توانسته با شرایط خاص حاکم بر کشورمان چنین کاری را انجام دهد.»


گفتنی است؛ برنامه‌ ويترين كشف استعداد ایرانی  که توسط موسسه يكتا نوانديشان برنا تولید شده است از طریق پخش هنرنماي پارسيان  از تاریخ سه‌شنبه ١٢ مرداد ٩٥ منتشر می‌شود.


علاقه مندان جهت ثبت نام مراحل بعدي برنامه می توانند به سایت www.bornacag.com مراجعه نمایند.



منبع: ریتم نو


عکس: نيما پورسعيدي

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه