ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴

محسن شریفیان: لیان می‌تواند بزرگ‌ترین سالن‌های جهان را پر کند/ تک‌نوازی بانوان خلاف مقررات نیست

ریتم نو: محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی لیان پس از اجراهای  موفق گذشته و کسب افتخارات بین‌المللی اواخر دی‌ماه برای اولین بار با گروهش، موسیقی جنوبی ایران را در بزرگ‌ترین سالن اجرایی پایتخت به گوش مخاطبانش می‌رساند.

+هر کاری که ما انجام می‌دهیم تکیه‌بر یک باور فرهنگی  دارد


+ تک‌تک قطعاتی که ما اجرا می‌کنیم؛ بیانگر یک ژانر فرهنگی در بوشهر است



Lian-band-music-Ritmeno-3700





او در خصوص جزییات این اجرا به خبرنگار سایت «ریتم نو» گفت: هدف لیان از انتخاب سالن میلاد نمایشگاه که همیشه فقط خواننده‌های درجه‌یک پاپ در آن اجرا داشتند این بوده که به جامعه نشان بدهد نوع موسیقی لیان مخاطب زیادی دارد و موسیقی‌های محلی ایران هنوز زنده و پویا است. استقبال خیلی خوب مردم از کنسرتی که بیش از یک ماه به اجرای آن باقی است نشان می‌دهد که لیان نه‌تنها بزرگ‌ترین سالن‌های ایران بلکه می‌تواند بزرگ‌ترین سالن‌های جهان هم پر کند و در کنسرت تهران این موضوع ثابت می‌شود.


محسن شریفیان در ادامه گفت: از روند استقبال مردم تا به امروز راضی هستم. انتخاب این سالن برای من کار دشواری بود و مشکلات بیشتری را پیش پای لیان ازجمله محدودیت‌های بیشتر نسبت به سالن‌های اجراهای قبلی ازجمله تالار وحدت خواهد گذاشت. با توجه به هماهنگی‌هایی که باید با اماکن تهران صورت بپذیرد حضور تک‌تک افراد روی صحنه نیاز به اخذ مجوزهایی دارد که شرایط را سخت می‌کند و برخلاف کنسرت‌های اخیر معرفی گروه‌های دیگر موسیقی جنوبی در کنسرت لیان کار دشواری است.


او در خصوص امکان تک‌نوازی بانوان باوجود برخی مخالفت‌ها در کنسرت لیان، ادامه داد: تک‌نوازی بانوان خلاف مقررات نیست و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که این کار صورت بگیرد و  تا حد امکان از حقوقی که داریم کوتاه نخواهیم آمد و خودسانسوری نمی‌کنیم چون هر کاری که ما انجام می‌دهیم تکیه‌بر یک باور فرهنگی  دارد.



سرپرست گروه موسیقی «لیان» اضافه کرد: ای‌کاش این سختگیری‌ها در مورد گروه‌های هنری کمی کمتر می‌شد. به‌هرحال اماکن و نیروی انتظامی کار خودشان را انجام می‌دهند اما این شرایط باعث می‌شود که ما سورپرایزها و برنامه‌های ویژه‌ی کمتری داشته باشیم.



شریفیان در پایان در مورد قطعات اجرایی کنسرت توضیح داد: چالشی که همه‌ی گروه‌ها با آن مواجه هستند قرار دادن قطعات جدید در اجراهای جدید است اما برای لیان این موضوع دقیقاً برعکس است و ما باید قطعاتی را برای اجرای بعد حذف کنیم چون تک‌تک قطعاتی که ما اجرا می‌کنیم بیانگر یک ژانر فرهنگی در بوشهر است و حذف آن‌ها برای ما بسیار سخت است؛ تعداد قطعاتی که ما قابلیت اجرای آن راداریم زیاد است اما اجرای همه‌ی آن‌ها  ممکن نیست.




شایان‌ذکر است که این کنسرت 29 دی‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه برای یک سانس اجرا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سامانه فروش  www.iranconcert.com مراجعه کنند.



منبع: ریتم نو


نویسنده: حامد سلگی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه