ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵

محمد قلی پور: اگر حمایت می‌شدم، خیلی جلوتر بودم

ریتم نو : محمد قلی پور در نشست خبری دومین آلبوم رسمی خود به عدم‌حمایت برای انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت اشاره کرد و قراردادهای فروش اینترنتی آلبوم را برای خوانندگان مطرح کشور خوب دانست.
+ قراردادهای فروش اینترنتی آلبوم، قرارداد ترکمن چای است.


 

مراسم رونمایی و نشست خبری آلبوم « هستی هنوز؟ » دومین اثر رسمی « محمد قلی پور » ظهر امروز (29 فروردین‌ماه 1395) به همت موسسه «یکتا اندیشان برنا» در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مجری برنامه ضمن خوش‌آمد گویی توضیحات کوتاهی را در خصوص آلبوم مذکور داد و گفت: 18 مهرماه نخستین آلبوم آقای قلی پور رونمایی  و چند اجرا به همت دوستان گروه «شصت» برگزار شد و امروز، سال جدید را با اتفاق خوب شروع کرد.

در ادامه پس از پخش تیزر آلبوم «هستی هنوز؟» از محمد پور جعفری(آهنگساز و رهبر ارکستر)، معصومه رضایی زاده(ترانه‌سرا) و محمد قلی پور دعوت شد تا در خصوص آلبوم مذکور توضیحاتی را بیان کنند.

محمد پور جعفری در خصوص جدیدترین اثر قلی پور توضیح داد: در زمان شروع کار بنا به تجربه‌ای که با خوانندگان مختلف داشتم، سبک‌های مختلفی را پیشنهاد دادم و ازآنجایی‌که ایشان قدرت خواندن خوبی دارند و با توجه به بازخوردهایی که از آلبوم اول گرفتیم سعی کردیم مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.

معصومه رضایی زاده ترانه‌های این آلبوم را برگرفته از دل بیان کرد و افزود: به‌هرحال کار دوم همیشه از کار اول بهتر است و ما در این آلبوم شناخت بیشتر و بهتری از عوامل آلبوم داشتیم. این آلبوم قوی‌تر و حس ترانه‌های من هم بیشتر است و فکر می‌کنم موفق‌تر بودم.

محمد قلی پور به ابتدای ورود به عرصه موسیقی اشاره کرد و گفت: در ابتدا به‌عنوان خواننده فعالیت کردم و اتفاقات خوبی با من همراه شد. یک ترانه‌سرای خوب پیدا و ایشان را متقاعد کردم که ترانه‌های بهتری بنویسند تا از تکرار بپرهیزیم  و بتوانیم خیلی ساده و خودمانی کلام و موسیقی را تلفیق کنیم. ترانه‌سرا کار من را برای تولید آثار راحت‌تر کرد و بعدازاین اتفاقات یک آهنگساز و رفیق خوب می‌خواستم که «پور جعفری» به گروه ما اضافه شد.

وی ادامه داد: شخصاً اگر کاری را با تمام احساسم درک نکنم، سر ضبط نمی‌روم و دوستان آهنگساز و ناظر ضبط می‌توانند گواه این موضوع باشند. کار موفق من کاری بود که آقای «محمد کلهر» آهنگسازی کرد. البته آقای «امیر سینکی» نیز برای آلبوم زحمت بسیاری کشید.

خواننده آلبوم «هستی هنوز؟» حضور در کنار همکاران خوب را عامل بهتر شدن کارهایش خواند و در خصوص قطعه «کاش نمی‌رفتی» در این آلبوم که هم نام عنوان نخستین آلبوم وی است گفت: کارهای آلبوم اولم انتخاب‌شده بود و برای انتخاب نامش، آقای سینکی از من خواستند تا حس آنی خود را برای نام آلبوم بگویم که من گفتم "کاش نمی‌رفتی" و بعدازآن تصمیم گرفتم ترانه‌ای با همین نام را بنویسم.

در ادامه‌ی نشست موزیک ویدیوی «کاش نمی‌رفتی» پخش شد و سپس محمد قلی پور در مورد انتشار دومین آلبوم رسمی بافاصله کمتر از هفت ماه از آلبوم اول، توضیح داد: نخستین آلبوم من بانام «کاش نمی‌رفتی» خیلی قبل‌تر تولیدشده بود و ازآنجایی‌که نمی‌خواستیم دیرتر شود، نهایتاً در سال 94 منتشر شد و تصمیم گرفتیم کارهای تولیدشده دیگرمان را در قالب آلبوم دوم منتشر کنیم.

محمد قلی پور در مورد توجیه اقتصادی انتشار آلبوم نیز اظهار کرد: موسیقی را با تمام وجود دوست دارم. آلبوم توجیه اقتصادی نخواهد داشت. علاقه من به موسیقی باعث شده که به این عرصه ورود پیدا کنم و برای کارهایم وقت گذاشتم و نگاه اقتصادی نداشتم. در این راه مشکلات زیادی را متحمل شدم و تولید آلبوم، هزینه‌های زیادی دارد.

این خواننده جوان که برخی به دلیل انتشار دو آلبوم و برگزاری تور کنسرت‌ها معتقدند از جایی حمایت می‌شود ، در خصوص این شایعات گفت: بنده متولد شهر قزوین هستم و افتخار می‌کنم. از 12 سالگی که پدرم را از دست دادم، مشکلات زیادی را متحمل و مشغول به کار شدم و هم‌زمان موسیقی را نیز دنبال کردم. البته من در خانواده‌ای مذهبی و سنتی بزرگ شدم به همین دلیل در سن 13 سالگی به‌طور پنهان‌ساز گیتار را آموزش دیدم که البته بعد از متوجه شدن آن را شکستند!

وی ادامه داد: مادرم برایم زحمت زیادی کشید و «سعید قیصر» همیشه حمایت کرده است. هیچ اتفاقی پشت این قضیه نبوده اگر حمایت می‌شدم، خیلی جلوتر بودم. من در کنار شغلی که دارم موسیقی را پیگیری می‌کنم.

پس از توضیحات قلی پور؛ موزیک ویدیو قطعه‌ی «برگرد» پخش شد و این خواننده از تیراژ 30 هزارتایی آلبوم و عدم فروش اینترنتی آن خبر داد و گفت: قراردادهای خرید اینترنتی آلبوم برای خوانندگان مطرح خوب است و برای ما قرارداد ترکمن چای است.

در پایان این نشست به اجرای 9 اردیبهشت‌ماه «محمد قلی پور» در سالن ایوان شمس به رهبری «محمد پور جعفری» و همراهی گروه «شصت» اشاره شد و گرفتن عکس یادگاری حسن ختام مراسم رونمایی آلبوم «هستی هنوز؟» بود.

 

دومین آلبوم رسمی محمد قلی پور با عنوان «هستی هنوز؟» دارای 10 قطعه بانام‌های «»، و «» است که معصومه رضایی زاده (8 قطعه)، سعید قصر (1قطعه) و خود محمد قلی پور (1 قطعه) ترانه‌سرایان آلبوم هستند و محمد پور جعفری(3قطعه)، محمد کلهر(3قطعه)، محمدحسین خیامی(1قطعه)، امیر سینکی(1قطعه) و حسین سیدی و حسین پسندیده(1قطعه) به‌عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده حضور داشتند.

 

منبع: ریتم نو
نویسنده: مریم رفایی
عکاس: امین باقری

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه