ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

محمد قلی پور : فکر نمی کردم چنین استقبالی از آلبومم صورت بگیرد

ریتم نو: مراسم رونمایی از آلبوم « کاش نمی رفتی » با صدای « محمد قلی پور » با حضور خواننده ی این اثر و «معصومه رضایی» ترانه سرای اکثر قطعات،همچنین «محمد پور جعفری» آهنگساز و تنظیم کننده ی برخی قطعات، شنبه هجدهم مهر ماه سال جاری در رستوران تالار وحدت انجام شد.


در این مجال،«قلی پور»ضمن سلام و خیر مقدم به خبرنگاران و مهمانان به دلیل کم بود صندلیها از حضار عذر خواهی کرد و افزود: فکر نمی کردم چنین استقبالی از آلبومم صورت بگیرد.


در ابتدا «معصومه رضایی» _در پاسخ به سوال مجری جلسه_گفت: از دوران کودکی می نوشتم.البته آن اشعار به فراخور سنم و برای آن رده ی خاص سالی بود. پس از دوران دبیرستان به سرایش شعرهای موزون و مقفا روی آوردم اما بعد از انتشار کتابم،«در امتداد سکوت» ترجیح دادم کار ترانه نویسی را جدی تر دنبال کنم. پس از آن اتفاق بزرگی در زندگی من رخ داد و آن هم آشنایی با «محمد قلی پور» بود.در نهایت تمام قطعات این آلبوم به جز آهنگ «تب» از ترانه های من است و به این موضوع افتخار می کنم.


«محمد پور جعفری» خیلی کوتاه گفت :خوشحالم با «محمد قلی پور» دوست خوبم در این پروژه همکاری کردم و کارها آن طور که دوست داشتیم پیش رفت.


«محمد قلی پور» بیان داشت: به اصحاب رسانه و دوستان عزیزم سلام و خیر مقدم عرض می کنم.از این حمایت ذوق زده شدم ؛می دانم خیلی از دوستانم از راه دور به این مکان آمده اند که مایه ی مباهات بنده است. امیدوارم بتوانم پاسخ گوی این همه مهر و لطف باشم.من متولد آخرین روز از ماه بهمن سال 1360از استان قزوین هستم.ازکوکی شیفته ی موسیقی بودم و اولین استاد من جناب «حسن خورشیدی» از اساتید به نام قزوین است. از سال 1385 به صورت جدی تری به موسیقی نگاه کردم و سال 1390فعالیت های حرفه ای بنده آغاز شد؛ اواسط سال 1393 بود که برای تشکیل این آلبوم تلاش کردیم و باید بگویم خوشحالم که توانستم ترانه های «معصومه رضایی» را اجرا کنم و با دوست عزیزی چون«محمد پور جعفری» آشنا شدم که علاوه بر حرفه ای بودنش در زمینه ی آهنگسازی دوست خوبی هم برای من شد. امیداورم همه ی کسانی که این آلبوم را گوش می دهند ،از شنیدنش لذت ببرند. پیش تر از این آلبوم بیست تک آهنگ از بنده پخش شده بود، حدود چهار اثر صدا وسیمایی داشتم که از شبکه های مختلف پخش شده بود. اولین آهنگ بنده هم دوازدهم آذر ماه سال گذشته انتشار پیدا کرد.


حوزه ی اصلی فعالیت من مدیریت یک شرکت بازرگانی است اما همان طور که گفتم از کودکی شیفته ی موسیقی بودم به همین خاطر و به پیشنهاد برخی دوستان وارد این عرصه شدم. شاید با استقبالی که از تک آهنگ هایم به عمل آمد به فکر انتشار آلبوم افتادم.تنها چیزی هم که باعث شد دست به این کار بزنم عشق و علاقه ام نسبت به موسیقی و مردم بود.


«محمد پور جعفری» در خصوص آهنگسازی و تنظیم های این آلبوم گفت: روزی که با «قلی پور» آشنا شدم، متوجه قدرت صدای آوازی و همچنین تحریرهای منحصر به فرد او گشتم. به همین خاطر سعی کردم کاری را بسازم که با صدای او هارمونی داشته باشدو پاسخ گوی توانایی های او باشد.در ضمن نگاهی هم به موسیقی مدرن داشتم.


پس از آن«قلی پور» در پاسخ به یکی از خبرنگاران گفت:حدود دو ماه پیش با جمعی از نوازندگان با استعداد بر آن شدیم تا اجرایی متفاوتی را ارئه کنیم که در یازدهم دی ماه در «ایوان شمس» این مهم انجام می شود.


وی در مورد وجه تسمیه ی «کاش نمی رفتی» _با وجود اینکه برخی ترانه ها مثبت بودند_اظهار داشت: این اتفاق تقصیر آقای «امیر سینکی» بوده است(با خنده) اکثرا این گونه بوده که یکی از قطعات آلبوم برگزیده ی اسم آلبوم می شود اما در خصوص این اثر این اتفاق نیافتاد؛وقتی که این اثر به ثمر نشست با «سینکی» مشورت کردیم و درنهایت به این نتیجه رسیدیم این نام را انتخاب کنیم.البته چون این سوال مطرح شد باید بگویم با کسب اجازه از خانم«رضایی»، ترانه ای با همین عنوان نوشته ام که به زودی این ترانه با صدایم انتشار پیدا می کند که آهنگسازی و تنظیم آن به عهده ی «محمد پور جعرفی» است.


در ادامه افزود:دوست داشتم در سبک های مختلفی کار کنم که پاسخ گوی قشرهای مختلفی از مخاطبانم باشم به همین خاطر ترانه های متفاوتی هم انتخاب کردم و در انتخاب ملودی هم بعد از کیفیت مساله ی تنوع برایم اهمیت خاصی داست.


باید بگویم کار آلبوم بعدی را هم شروع کردیم و در مرحله ی انتخاب ترانه هستیم در این آلبوم قرار است از ترانه های «معصومه رضایی» و چند ترانه سرای دیگر بهره ببریم .


در پایان گفت:مایلم عرض کنم اگر مکان این رونمایی در خور شان شما نبود از همه شما عذر خواهی می کنم و بار دیگر از تمام دوستان خبرنگار و هوادرانم که همیشه حامی من بوده اند تشکر می کنم.حضورتک تک این دوستان مایه ی خوشحالی بود و انرژی خوبی برای ادامه ی کار به من داد.امیدوارم همه ی عزیزان را در کنسرت یازدهم دی ماه ببینم.


در ادامه بیننده عکس های «امین باقری» از این نشست باشید.




منبع : ریتم نو

نویسنده: فرزین پاک طینت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه