ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴

محمود انصاری: تیتراژها کاملا گزینشی و گاها ناعادلانه تقسیم می‌شوند

ریتم نو: محمود انصاری متولد شهر اهواز، دارای مدرک دکترای داروسازی از دانشگاه تبریز است. از سال هشتادویک وارد عرصه موسیقی شده و  چندی پیش نخستین آلبوم خود را بانام « موج‌های آبی » در ژانر پاپ کلاسیک با تنظیم‌های ارکسترال منتشر کرد.

photo_2015-10-15_02-11-54+ باعث تأسف است که هرروز تعداد تولید آثار بی‌محتوا و سخیف بیشتر می‌شود





ازنظر شما ارتباط خاصی بین پزشکی و هنر وجود دارد؟


رابطه خاصی وجود ندارد اما ورود به هر دو مقوله مستلزم علاقه خاصی است که نیاز به پشتکار فراوان و استعداد مناسب دارد.


سال‌ها از حضور شما در صداوسیما و اجراهایتان می‌گذرد، چقدر این رسانه می‌تواند در پیشرفت یک خواننده مؤثر باشد؟


بدون شک رسانه‌های سمعی و بصری تأثیر برجسته‌ای در شنیده و دیده شدن آثار موسیقیایی دارند ، بنده هم‌سال‌ها افتخار حضور در خدمت هم‌میهنان عزیزم را از طریق رسانه ملی داشتم و یکی از دلایل شنیده شدن آثار بنده حضور و اجرا در برنامه‌های مختلف صداوسیماست.


نظرتان در مورد به تیتراژ چیست؟


ازنظر بنده تیتراژها به‌خصوص تیتراژ سریال‌های پربیننده بدون شک سکوی پرتاب حرفه‌ای یک خواننده است که متأسفانه امروزه به‌صورت کاملاً گزینشی و گاهاً ناعادلانه تقسیم می‌شوند که دلیل این مطلب نیز به درخواست‌های نا به‌جا و غیرمنطقی بعضی از عزیزان تهیه‌کننده برمی‌گردد.


مافیای موسیقی وجود دارد؟


ترجیح می‌دهم در این مورد سکوت اختیار کرده و اظهار نظری نکنم چون دل پر دردی از این مسئله‌دارم و نمی‌خواهم که خیلی از کارشکنی‌ها و اتفاقات ناگواری را که برایم افتاده است را مجدداً مرور کنم .


نخستین آلبوم شما که این روزها شاهد پخشش هستیم در ژانر پاپ کلاسیک با تنظیم‌های ارکسترال است، آیا با التهابی که این سال‌ها در موسیقی با تنظیم‌های الکتریک به وجود آمده ، ترسی از شنیده نشدن کارتان نداشتید ؟


اعتقادی به این موضوع ندارم به باور من هر سبک موسیقی شنونده و مخاطب خاص خودش را دارد ، در طول یک سال اخیر برخلاف آلبوم اولم قطعات کاملاً الکتریک و مدرنی را تولید نمودم اما بازهم به نظر بنده هر سبک موسیقی جذابیت خاص خودش را برای شنونده به همراه می‌آورد.


نظرتان راجع به اوضاع موسیقی امروز چیست؟


کمی خوب و خیلی بد . تعداد کمی آثار ماندگار در این سال‌ها تولیدشده و متأسفانه با سهل‌انگاری‌های فراوان چه در باب کلام و چه درزمینهٔ آهنگ‌سازی و تنظیم دچار نوعی روزمرگی در موسیقی کنونی شده‌ایم که یکی از دلایل آن نیز کپی‌برداری‌های ناشیانه از آثار خارجی است درحالی‌که کشور مایکی از مهدهای تمدن بشری بوده و موسیقی ریشه در فرهنگ کهن ما دارد ، اما باعث تأسف است که هرروز تعداد تولید آثار بی‌محتوا و سخیف بیشتر می‌شود.


آیا تاکنون به فکر کپی‌برداری از آهنگ موردعلاقه‌تان افتاده‌اید؟


خیر؛ چراکه این کار با اعتقادات بنده کاملاً مغایرت دارد و من این کار را یک نوع سرقت فرهنگی و هنری می‌دانم.


در مورد آلبومتان و چرایی تصمیم برای تولید این قطعات بگویید.


آلبوم موج‌های آبی با آهنگ‌سازی و تنظیم استاد کاظم پوره که خود یکی از موسیقیدانان محقق و مؤلف می‌باشند در هشت قطعه تهیه و تولید گردیده که همان‌طور که خودتان فرمودید در ژانر پاپ کلاسیک بوده و ترانه‌های این آلبوم با مضامین عشق‌های معنوی و مقدس سروده شده است . طبعاً با این اوصاف تصور می‌کنم که آثار تولیدشده ، ماندگاری و زیبایی ماناتری را خواهد داشت که احساسات درونی و قلبی‌ام را شیواتر بیان می‌کند و این دلیل تولید این آلبوم بود.


صحبت پایانی؟


برای تمام هم‌میهنان عزیزم در این کره خاکی آرزوی تندرستی و دلی شاد رادارم و امیدوارم آثاری که تولید کرده‌ام مورد لطف و اقبال هم‌وطنان عزیزم قرار بگیرد.


منبع : ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه