ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴



ریتم نو : « علی عبدالمالکی » خواننده ، آهنگساز که به‌تازگی اولین آلبوم رسمی خود را منتشر کرده است، روز سه‌شنبه ششم مردادماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه رفت.


این کنسرت همانند دیگر کنسرت‌ها با تأخیر همراه بود و با پخش تیزر آلبوم این خواننده به ساعت شروع اجرا نزدیک‌تر شد و پس از گذشت دقایقی با آمدن اعضای ارکستر، قطعه « هوا بارونیه » نواخته و کنسرت آغاز شد.

عبدالمالکی پس از اجرای قطعه اول و خوش‌آمد گویی به هواداران با گفتن جمله "قدم رو چشم من گذاشتید" به سراغ قطعه «دورت بگردم» رفت و سپس قطعه « بی‌جهت نیست » را اجرا کرد.

پس از اجرای « مخاطب خاص » چهارمین قطعه اجرایی این کنسرت ، « ناصر فلسفی » ، « علیرضا جعفری »، « فراز نصیری » نوازندگان ارکستر خود را معرفی کرد.

عبدالمالکی پس از معرفی تعدادی از نوازندگان خود به سراغ قطعات « خوش به حالت » و « تیکه کلام » رفت و سپس قطعه «وایسا» را با معرفی « معین راهبر » به‌عنوان تنظیم‌کننده این قطعه اجرا کرد.

قطعه بعدی «دلکم» نام داشت که به گفته عبدالمالکی؛ وی را با این آهنگ می‌شناسند در ادامه قطعات « عشق من »، « انگاری مریضم »، «سخته و حرف نزن» اجرا شد.

«تهران» قطعه‌ای دیگری بود که در این کنسرت اجرا شد  و نکته قابل‌توجه پخش کلیپ دریا و جاده شمال برای قطعه‌ای با محوریت شهر تهران بود و در پایان و برای طبیعی نشان دادن این داستان چند سکانس از تهران قدیم نیز نشان داده شد که نسبت آن به سکانس‌های جاده شمال و دریا کم‌تر بود. دیگر نکته جالب در این کلیپ، نمایش دادن عکس‌هایی از کودکی «خسرو شکیبایی» بود که این صحنه‌ها و عکس‌های شکیبایی می‌خواستند بگویند که همه تهران را با دریا، جاده شمال، خسرو شکیبایی و در آخر با کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر می‌شناسند.

« زمستون »، « یه دل شکوندم » و همچنین «خب بدرک» دیگر قطعاتی بودند که عبدالمالکی در این کنسرت اجرا و شب را با ترانه‌های غمگین به پایان رساند.

امیر پیر نهان، مهدی مقدم، محسن بنگر، شهره سلطانی، سعید شهروز و... ازجمله مهمانان شب کنسرت عبدالمالکی بودند.

این کنسرت به تهیه‌کنندگی « سام آهنگری » برگزار شد.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده: شایان رسول‌زاده
تقویم هنری ادامه