ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۱۴ تير ۱۳۹۴

مدیر کل دفتر موسیقی استعفا داد!

ریتم نو : " پیروز ارجمند " از ریاست دفتر موسیقی استعفا کرد" این تیتر صبح امروز تمام خبرگزاری‌های کشور است که موجی را بین اهالی موسیقی راه انداخته و خیلی‌ها را شوکه کرده است. البته چندوقتی بود که صحبت‌هایی در این باره به گوش می‌رسید اما این صحبت‌ها جدی گرفته نمی‌شد تا اینکه صبح امروز« پیروز ارجمند » استعفای می‌دهد و بلافاصله از سمت « علی مرادخانی » معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد پذیرفته می‌شود.
مدیر کل دفتر موسیقی استعفا داد! مدیر کل دفتر موسیقی استعفا داد!

 

+ ارجمند : من تمام کنسرت‌های خارجی را با مسئولیت شخصی خودم برگزار می‌کردم

+ اگر مدیر بعدی جسارت من را داشته باشد، می‌تواند!

 


 

« پیروز ارجمند » درخصوص استعفای غیر منتظره‌اش گفت: به هر حال عرصه کاری من آهنگسازی و تدریس در دانشگاه بود و پس از آن به حوزه هنری رفتم و بعد از آن هم به وزارت ارشاد. چند سالی می شد که از کارهای خودم در عرصه آهنگسازی دور شده بودم و به کارهای آهنگسازی و تدریس نمی‌رسیدم و با توجه به شرایط موجود فکر می کنم نیاز است که یک نیروی تازه نفس تر بیاید و مدیریت را انجام دهد و من به کارهای دانشگاهی‌ام برسم.

ارجمند همچنین درباره نیاز بیشتر وزارت ارشاد به ایشان نسبت به حضور در دانشگاه تصریح کرد: من به عنوان یک مدیر هنرمند ترجیح می‌دهم جایی باشم که بتوانم کاری را انجام بدهم و شرایط کار هم وجود داشته باشد. با شرایط کنونی و فشاری که در عرصه موسیقی است، بالاخره لغو کنسرت‌ها و فشارهای مالی می بینید واقعا کار ساده‌ای نیست، واقعا مدیر موسیقی به اندازه ی پنج مدیر کار می‌کند و فشارهایی زیادی را متحمل می‌شود و طبیعتا شما از یک جایی به بعد نیاز به ریکاوری دارید. شاید من نیز احتیاج به یک فرصت برای ریکاوری کردن دارم و بعد هرجایی که تشخیص بدهند من قرار بگیرم، قطعا من درخدمت‌شان خواهم بود.

وی همچنین درمورد هنرمندانی که ممنوع‌الفعالیت بودند و به نگاه وزارت ارشاد با حضور ارجمند امید به مجاز شدن داشتند نیز افزود: انشاالله مدیر بعدی نیز تلاش می کند که این مسائل را پیگیری کند و امیدوار هستم که هیچ هنرمندی در ایران نداشته باشیم که مشکلاتی برای فعالیت داشته باشد و بتواند با آرامش کار کند. من تمام سعی خودم را کردم انشاالله مدیر بعدی نیز سعی خودش را کند که مشکلات هنرمندان در هر زمینه‌ای نه فقط ممنوعیت فعالیت، رفع شود. در این مدت که من بودم زیرساخت‌ها و کارهای خوبی انجام شد و این زیرساخت‌ها کافی است تا مدیر بعدی بتواند این مسیر را ادامه بدهد. ارکسترال دوباره راه اندازی شد و ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک آغاز به کار کرد و من شخصا به تمام هنرمندان شهرستانی سر زدم و رسیدگی کردم و انشاالله بعد از این همه بتوانند این مسیر را ادامه دهند. چراکه سیاست کلی وزارت ارشاد همین است که هنرمندان در امنیت کامل به سر ببرند و فکر می‌کنم هر مدیری بیاید انشاالله می تواند این مسیر را ادامه بدهد.

پیروز ارجمند در پایان درمورد برگزاری کنسرت‌های خارجی در ایران نیز به خبرنگار « ریتم نو » گفت: کنسرت‌های خارجی خیلی مسئولیت سنگینی بود و من تمام اجراهای خارجی را با مسئولیت شخصی خودم برگزار می‌کردم و درواقع این کار سختی بود اما ایمان داشتم باید مسیر تکامل و حرکت ما با دنیا برقرار شود. این کار را انجام دادم و اگر مدیر بعدی همین جسارت من را داشته باشد می‌تواند اگر نه که متوقف خواهد شد.

 

منبع: ریتم نو
نویسنده: مریم رفایی

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه