ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
 z7





اهدای چشمان علامه دهر

« ایرج راد » نخستین کسی بود که به سخنرانی پرداخت وی ضمن تاسف بابت از دست دادن عزیز و هنرمندی دیگر گفت: «کارهای و توانمندی های علامه دهر از کسی پوشیده نیست و تمام کسانی که در این حوزه فعالیت داشتنتد بر این موضوع واقف هستند.»

وی در ادامه به اتفاقی که برای علامه دهر حین ضبط سریال «پرده نشین» افتاد اشاره کرد و افزود: «ایشان با این اتفاق، حدود هشت ماه در بستر بیماری بسر می بردند و پس از تحمل سختی ها از دنیا رفتند و متاسفانه در اغلب موارد مراقبت کمتری از هنرمندان ما سرصحنه سریال و فیلم ها می شود.»

این بازیگر همچنین به پر بودن قطعه هنرمندان و به خاک سپاری هنرمندان در قطعه نام آوران اشاره و تصریح کرد: «متاسفانه مدتی است اگر هنرمندی از میان ما برود باید او را در قبر های دو طبقه به خاک بسپاریم و به همین دلیل علامه دهر نیز در قطعه نام آوران به خاک سپرده می شوند.»

ایشان ضمن امیدواری نسبت به حل هرچه زودتر این مسئله در پایان گفت: «جا دارد همین جا از طرف خانه تئاتر این مصیبت را به جامعه هنری تسلیت عرض کنم.»

پس از صحبت های ایرج راد، مجری برنامه با توجه به صحبت های راد افزود که علامه دهر در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می شود و «اصغر همت» پشت تریبون قرار گرفت و گفت: «پس از اتفاقی که برای علامه دهر در پشت صحنه سریال افتاد نتوانستم خودم را برای عیادت از ایشان راضی کنم و وی را در حالت رنجور ببینم. هنوز هم علامه دهر برایم همان شادابی گذشته رادارد و ستاره قهوه خانه شیراز است.»

همت پس از اشاره به توانمندی های وی و بیان خاطره ای از سیاه بازی علامه دهر متنی را که خود نوشته بود را خواند.

در اواسط مراسم، مجری به اهدای اعضای علامه دهر اشاره کرد و گفت: «اکنون همزمان با خاکسپاری این عزیز تازه گذشته چمان علامه دهر در حال پیوند قرنیه است»

درادامه «داوود فتحعلی بیگی» دبیر جشنواره آیینی و سنتی به سخنرانی پرداخت و سخنان راد و همت را به جا دانست و در سخنان به بی توجهی مدیران نسبت به هنرمندان اشاره کرد.

پس از صحبت های فتحعلی، «مهدی شفیعی» مدیر امور بین المللی اداره کل هنرهای نمایشی ضمن تسلیت به خانواده علامه دهر و همچنین «نیما علامه» فرزند این هنرمند فقید بیان کرد: «هنرمندان به محض مطلع شدن از بیماری ایشان از هیچ کمکی دریغ نکردند که می توان در این زمینه از از حمیدرضا نعیمی،‌نادر برهانی مرند و ... نام برد.»

یکی از آرزوهای پدرم دیدن من روی استیج بود

نیما علامه دهر فرزند احمد علامه دهر در ابتدای صحبت های خود گفت: نمی دانم چه بگویم چراکه امروز تلخ ترین روزی است که در این 30 سال داشتم.

وی در ادامه گفت: یکی از آرزوهای پدرم دیدن من روی استیج بود که قسمت نشد. همه ما برای از دست دان پدر ناراحت شدیم اما افتادن این اتفاق در حرم امام رضا (ع) قوت قلبی برای ما است و از امام رضا سپاسگذارم برای اینکه هشت ماه ما را آماده کرد تا به یکباره پدرمان را از دست ندهیم.

علامه درپایان قطعه ای را خطاب به پدر خود خواند و حجت الاسلام محمود دعایی بر پیکر «احمد علامه دهر» نماز میت خواند.

در مراسم تشییع علامه دهر هنرمندای چون : اصغر همت، ایرج راد، علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، طالبیان، میلاد لطیفی، پیمان شریعتی، داوود قچاق، عباس عظیمی، جلیل فرجاد، داوود فتحعلی بیگی، زهرا سعیدی و ... حضور داشتند.

مراسم ختم احمد علامه دهر جمعه ساعت 5 بعدازظهر در مسجد نور میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

 

منبع : ریتم نو

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه