ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

مراسم رونمایی از آلبوم سنتور نوازی معاصر «کلاژ» اثر «مهیار طریحی» برگزار می‌شود

ریتم نو ـ نشست خبری و مراسم رونمایی آلبوم سنتور نوازی معاصر کلاژ اثر مهیار طریحی و به تهیه‌کنندگی «صدرالدین حسین‌خانی» در فروشگاه «همیشه» در تهران برگزار می‌شود.


آلبوم سنتور نوازی معاصر «کلاژ» به آهنگسازی و تک‌نوازی «مهیار طریحی» به تهیه‌کنندگی «صدرالدین حسین‌خانی» توسط  مؤسسه «نغمه‌سرای روژین» در ساعت 15 روز پنجشنبه 21 بهمن‌ماه جاری در فروشگاه «همیشه» در تهران واقع در شهرک غرب، ایران زمین، پاساژ گلستان، واحد 112 برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقه‌مندان در این نشست خبری و مراسم رونمایی و جشن امضاء آزاد است.


آلبوم سنتور نوازی معاصر «کلاژ» که توسط پخش «هنر شهر» در سراسر کشور منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی قرارگرفته است، قطعات؛ آواز «دو نوا» به مدت 3:30، «دو نوا» به مدت 5:18، «آواز دشتی» به مدت 3:56، «رقص نانوا» به مدت 4:51، «آواز آمیخته» به مدت 2:58، «آمیخته» به مدت 5 دقیقه، «آواز عشق» به مدت 3:56، «عشق» به مدت 6:13، «راوی» به مدت 4:32 و «بیست» به مدت 4:55 را شامل می‌شود.


مهیار طریحی در سال 1364 در تهران متولدشده است، او نوازندگی سنتور را در سن 6 سالگی نزد استاد «رضا صلاحی» آغاز کرد و سپس برای یادگیری فنون سنتور نوازی معاصر، نزد استاد «اردوان کامکار» به شاگردی پرداخت که این مهم تا به امروز ادامه دارد. وی دارای لیسانس و فوق‌لیسانس موسیقی از دانشگاه هنر تهران (کرج) است. آلبوم سنتور نوازی معاصر «کلاژ»، اولین فعالیت ایشان در زمینه آهنگسازی و تک‌نوازی سنتور در قالب آلبومی مستقل است.


ازجمله فعالیت‌های طریحی عبارت‌اند از: اجرای کنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از کشور با گروه‌هایی چون؛ گروه موسیقی «شتک»: همایون شجریان و برادران پورناظری (چرا رفتی)، گروه موسیقی «سیاوش»: همایون شجریان و سهراب پورناظری (آینه‌ها)، گروه موسیقی «شمس»: کیخسرو پورناظری و برادران پورناظری و علیرضا قربانی، دو نوازی به همراه سیاوش کامکار و ...


این هنرمند عرصه موسیقی در آلبوم‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی همچون؛ «نه فرشته‌ام نه شیطان»، «آرایش غلیظ»، «قطره‌های باران»، «ویر»، «وضعیت سفید»، «ستایش»، «شبکه» و ... با ساز سنتور به هنرنمایی پرداخته است.


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه