ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

مستر کلاس ارکستر جوانان جهان در ایتالیا برگزار شد

ریتم نو: مستر کلاس ارکستر جوانان جهان که با مشارکت بنیاد رودکی طی روزهای گذشته در شهر رم ایتالیا آغاز بکار کرده بود، با حضور نوازندگان ایرانی برگزار شد.

636013201772646570




به گزارش ریتم نو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل ارکسترها؛ در راستای تفاهم‌نامه فی‌مابین بنیاد فرهنگی هنری رودکی و ارکستر جوانان جهان در ایتالیا که در ادامه دیدارهای چندماهه گذشته مدیرعامل بنیاد رودکی با سفیر ایتالیا و رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران منعقد شده است، با تصمیم شورای هنری ارکسترها 12 نفر از نوازنده‌های ایرانی از تاریخ18/3/95 تا 23/3/95 جهت شرکت در مستر کلاس‌ها و سمینارهای آموزشی به کشور ایتالیا سفرکرده‌اند.
این 12 نفر نوازنده ایرانی پس از دریافت قطعات از سوی ارکستر جوانان جهان به آماده‌سازی آن‌ها در قالب گروه‌های کوارتت زهی شامل: نوید شعبان زاده و آرش اسد نژاد (ویولن) ماکان خویی نژاد( ویولن سل) و دانیال اسدی راد (ویولا)؛ تریو بادی برنجی شامل: سیامک کریم پور (ترومبون) علی ضرابی و مهسا خطیب زاده ( ترومپت)؛ کوئینتت بادی چوبی شامل: امیر حسین محمدیان( فاگوت) مه سیما فلاحی ( فلوت) نازنین احمد زاده(اوبوا) مینلی دانیلیان (کلارینت) و فاطمه یوسفی نژاد (هورن) پرداختند.
در مستر کلاس ها و سمینارهایی که در سالن کنسرواتوار سیسیلیا و دانشگاه ساپینزا شهر رم برگزار شد، "ماسترو آنجلو" به عنوان استاد سازهای بادی چوبی، "دانیلو ری کاتو" استاد سازهای بادی برنجی و "دامیانوجورانا" استاد سازهای زهی حضور داشتند.
قابل‌ذکر است که نوازندگان ایرانی روز 22 خرداد ساعت 8 شب در سالن کنسرواتوار سیسلیا، در قالب کنسرت پژوهشی به روی صحنه می‌روند که در این اجرا رایزنان فرهنگی ایران در ایتالیا و روئسا و اساتید کنسرواتور حضور خواهند داشت.
در ادامه اجرای این تفاهم‌نامه، 45 نوازنده ایتالیایی جهت برگزاری کنسرت در مردادماه به ایران سفر می‌کنند و کنسرتی را طی 3 شب برگزار می‌کنند که در شب اول با هنرنمایی رهبر ایتالیایی برگزار خواهد شد.
در شب دوم اجرا این کنسرت در بخش اول به رهبری رهبر ایتالیایی و در بخش دوم به رهبری رهبر ایرانی و با اجرای قطعات کلاسیک برگزار خواهد شد.
همچنین در شب سوم نیز کنسرت در دو بخش برگزار خواهد شد و در بخش دوم رهبر ایرانی قطعات موسیقی ملی را اجرا خواهد کرد.



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه