ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

مستند زندگی علی شمس الهی ساخته می‌شود/ «رویای تازه» جزو پرفروش‌ترین‌ها بود

ریتم نو – نشست خبری آلبوم رویای تازه با صدای علی شمس الهی ظهر دیروز (27 مردادماه) با حضور وی، سعید شفیعی(مدیر برنامه)، پارسا منصوری (تهیه‌کننده) و گلشید بحرایی (مشاور هنری) برگزار شد.
 


ریتم نو – نشست خبری آلبوم رویای تازه با صدای علی شمس الهی ظهر دیروز (27 مردادماه) با حضور وی، سعید شفیعی(مدیر برنامه)، پارسا منصوری (تهیه‌کننده) و گلشید بحرایی (مشاور هنری) برگزار شد.


علی شمس الهی بازیکن اسبق تیم‌های فوتبال سایپا، داماش گیلان و استقلال تهران بوده است که به‌واسطه‌ی مصدومیت از فوتبال خداحافظی می‌کند و با گذراندن کلاس‌های سلفژ وارد دنیای موسیقی می‌شود و بهمن‌ماه سال گذشته دومین آلبوم رسمی خود را تحت عنوان رویای تازه به انتشار می‌رساند.


شمس الهی در ابتدای این نشست و در توضیح چگونگی حضورش در عرصه موسیقی گفت: «پس از مصدومیت، نیما نکیسا پیشنهاد ورود به عرصه‌ی هنر را به بنده داد چراکه از کودکی به موسیقی علاقه داشتم و ساز پیانو می‌نواختم. نتیجه ورود بنده به عرصه موسیقی و اعتماد به تهیه‌کننده‌ای بنام خانم اعتمادی، انتشار آلبوم «پرواز» در سال 88 بود که سه روز بیش‌تر در بازار موسیقی نماند وهمان مسئله باعث شد چند سالی از عرصه دورباشم و با انتشار آلبوم رویای تازه دوباره به این عرصه بازگردم.»


این خواننده در خصوص حضور فوتبالی‌ها در عرصه موسیقی و رها کردن مستطیل سبز توضیح داد: «تنها کسی که فوتبال را کنار گذاشت و از این عرصه بیرون آمد بنده بودم و دیگر دوستان به‌نوعی دو شغله بودند و در کنار فوتبال، به خوانندگی می‌پرداختند. البته باید این را هم اضافه کنم که هیچ‌کسی در عرصه فوتبال چون بنده آلبوم رسمی و کنسرت نداشته است درصورتی‌که من در چندین شهر به اجرای برنامه پرداخته‌ام. از طرفی آلبوم رویای تازه طبق اعلام تهیه‌کننده پرفروش‌ترین آلبوم بود و رضایت ایشان را به همراه داشت.»


در ادامه منصوری دلیل همکاری با شمس الهی را این‌گونه بیان کرد: «شناخت من نسبت به ایشان در دنیای فوتبال بود و بعد در عرصه‌ی هنر آشنا شدم. البته دلیل و انگیزه همکاری با وی فراتر از این دو اصل بود و مردمی بودن و نوع منش ایشان باعث انگیزه همکاری در ما شد.»


وی ادامه داد: «ما به این همکاری به‌صرف برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم نگاه نمی‌کنیم چراکه قصد ما ارائه کاری نو و تجربه‌ای جدید است. به‌زودی تور کنسرت‌های شمس الهی را به معنای واقعی داریم و به اقصا نقاط ایران سفر خواهیم کرد و به‌صورت سفرنامه آن‌ها را منتشر می‌کنیم. همچنین قصد داریم تا مستندی از زندگی علی شمس اللهی را بسازیم چراکه زندگی ایشان فرازوفرودهای بسیاری داشته است.»


منصوری که برای اولین بار تهیه‌کنندگی در عرصه‌ی هنر را تجربه می‌کند، گفت: «شغل اصلی بنده تهیه‌کنندگی نیست و بیزینس دیگری دارم به همین دلیل قصد دارم کار نویی را انجام دهم چراکه آمده‌ایم قدمی برداریم که کسی تاکنون برنداشته است.»


علی شمس الهی در خصوص سبک و فضای کاری خود گفت: «سبک بنده پاپ هست اما فضای کاری من با دیگر خوانندگان این عرصه متفاوت است از هیچ‌کسی الگوبرداری نکرده‌ام و این مسئله را اتفاقی خوب می‌دانم و در وضعیتی که کنسرت‌ها و آلبوم‌ها فروش خوبی ندارند اما آلبوم رویای تازه بازخورد بسیار خوبی داشت و مردم از تک آهنگ‌ها بسیار راضی بودند چراکه سعی داشتم تقلید نکنم و خودم باشم.»


خواننده آلبوم رویای تازه که آهنگسازی و تنظیم تمامی قطعات را به حامد برادران واگذار کرده بود در خصوص این همکاری گفت: «این آلبوم را با ایشان کارکردم اما بعدازآن به این نتیجه رسیدم که همکاری زیاد با یک آهنگساز، خواننده را به تکرار می‌رساند و باعث خستگی می‌شود.»


شمس الهی همکاری با فقط دو شاعر در آلبوم را این‌گونه توضیح داد: «اشعار را شخصاً انتخاب نکردم و توسط کمیته‌ی شعری که داشتیم این اشعار به انتخاب رسید البته نظر در انتخاب چند شعر داشتم که متأسفانه مجوز به آن‌ها داده نشد. اما از اشعار آلبوم راضی هستم و قطعاً با این دو ترانه سرا همکاری خواهم داشت.»


خواننده آلبوم رویای تازه در مورد تغییر تهیه‌کننده کارهایش گفت: «با تهیه‌کننده قبلی در یک آلبوم و دو کنسرت همکاری داشتم که قراردادمان تمام شد و از زحمات ایشان نیز تشکر می‌کنم.»


در پایان نشست گلشید بحرایی در مورد فعالیت‌های هنری شمس الهی گفت: «زندگی ایشان فرازوفرودهای بسیاری داشته و طرح زندگی ایشان را به نویسندگان داده‌ایم و پرداخت و نویسندگی آن شروع شده است. همچنین با چند کارگردان مطرح کشور برای همکاری صحبت کرده‌ایم که در صورت نهایی شدن اسامی را اعلام خواهیم کرد در کنار آن مستند تور کنسرت‌های ایشان را خواهیم داشت که هرکدام به‌خودی‌خود دارای جذابیت‌هایی است.»


گفتنی است؛ این خواننده شهریورماه در کرج روی صحنه می‌رود و بعد از ماه محرم و صفر تور کنسرت‌هایش را آغاز خواهد کرد و به گفته‌ی شمس الهی اجرا در تهران وی نیازمند آمادگی‌هایی است و به‌محض فراهم شدن شرایط آن، در تهران نیز روی صحنه خواهد رفت.




 

منبع: ریتم نو

عکس: امین باقری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه