ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

مسعود کیمیایی غرق خاطره‌ها شد / رضا موتوری و قیصر از اجرا جا ماندند

ریتم نو : در شامگاه 16 مردادماه، کنسرت شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی با ارکستری به رهبری بهزاد عبدی و خوانندگی رضا یزدانی به روی صحنه تالار وزارت کشور رفت.

Music-film-kimiaei (45)


مسعود کیمیایی غرق خاطره‌ها شد / رضا موتوری و قیصر از اجرا جا ماندند


 

+ کیمیایی گفته بود یاد و خاطره‌ی فرهاد را برای من زنده کرده‌ای

+ تشکر ویژه کیمیایی از یزدانی

 

این اجرا برای اولین بار است که در ایران اتفاق می‌افتد و ارکستری بزرگ قطعات موسیقی فیلم را به اجرا درمیاورند.

 

پس از آمدن اعضای گروه به روی صحنه، بهزاد عبدی در میان تشویق حضار به روی صحنه آمد و گروه شروع به نواختن موسیقی فیلم‌ها کردند. در پایان پارت اول رضا یزدانی به همراه سه نفر از اعضای گروه خود ( محمد خرمی نژاد ، آرش زمانیان و مازیار احمد پور ) به گروه ملحق شد و تیتراژ فیلم حکم را اجرا کرد. پس‌ازاین اجرا وی یادآور شد که به یاد روزهای گذشته افتاده است، روزهایی که استاد کیمیایی به او گفته بود "یاد و خاطره‌ی فرهاد را برای من زنده کرده‌ای".

در شروع پارت دوم بهزاد عبدی به مخاطبین گفت قطعه‌ای که اکنون نواخته می‌شود آخرین اثر استاد کیمیایی، متروپل است. در پایان پارت دوم نیز مجدداً رضا یزدانی به روی استیج آمد و تیتراژ فیلم متروپل را اجرا نمود.

 

پس از اجرای قطعات، بهزاد عبدی از استاد مسعود کیمیایی به‌عنوان صاحب این مراسم یادکرد و از وی خواست که به روی صحنه بیایند.

مسعود کیمیایی پس از حضور بر روی صحنه بیان کرد که موسیقی فیلم برای اولین بار است که به‌صورت آزاد اجرا می‌شود و کار سختی است، چراکه هنوز به موسیقی فیلم به‌عنوان یک جریان جدا از فیلم نگاه نمی‌شود، با خود فیلم حس می‌شود، نگاه می‌شود، شنیده می‌شود و بعدازآن تقریباً فراموش می‌شود. درحالی‌که یک اثر مجزا و مستقل است.

وی ضمن تشکر از بهزاد عبدی، محمدرضا ارباب صادقی ، پولاد کیمیایی ، محمد رحمانیان و یغما گلرویی اذعان داشت واقعاً شب خوبی بود، من را به یاد لحظه‌های فیلم‌هایم انداخت، لحظه‌لحظه‌هایی که با آن‌ها زندگی کردم. او افزود من هیچ‌وقت از تعهدها و آرمان‌هایم جدا نخواهم شد و با آن‌ها خواهم بود. همچنین از رضا یزدانی بابیان جمله‌ی "خیلی ممنون از این‌همه حس و زیبایی" تشکر کرد.

در پایان رضا یزدانی بابیان اینکه حسن ختام برنامه تیتراژ متروپل بود به حضار گفت که بار دیگر تیتراژ فیلم حکم را اجرا خواهند کرد. وی در پاسخ شخصی که از او درخواست ترانه " رضا موتوری " را داشت گفت: جناب آقای منفرد زاده به ما اجازه‌ی اجرای آثارشان را ندادند و من نیز برای این آثار تمرینی نداشتم.

همچنین در این شب قطعاتی همچون «مرسدس» از دیگر موسیقی فیلم های کیمیایی، ساخته ای مرحوم بابک بیات نیز به اجرا درآمد که در این قطعه پسر زنده یاد بیاد «باربد بیات» و «علی بیرنگ»به عنوان سولیست، ارکستر را همراهی کردند.

گفتنی است؛ هوشنگ کلمکانی، پولاد کیمیایی، محمد رحمانیان، اشکان خطیبی، نازنین فراهانی، بیژن بیرنگ، کیوان کثیریان، علی اوجی، رضا سورتیجی، ابراهیم شیبانی، جواد طوسی و... از جمله مهمانان شب کنسرت موسیقی فیلم مسعود کیمیایی بودند.

 

در ادامه بیننده چند سکانس از این اجرا از نگاه دوربین « امین رجبی » باشید.

منبع: ریتم نو

نویسنده : امین رجبی

 

 
تقویم هنری ادامه