ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

معرفی بیش از 30 استاد پیشکسوت موسیقی نواحی برای نخستین‌بار

ریتم نو: امسال در نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بیش از 30 استاد پیشکسوت موسیقی از مناطق مختلف کشور برای نخستین‌بار به جامعه هنری معرفی و از آنها نجلیل می‌شود.


به گزارش ریتم نو به نقل از ستاد خبری نهمین جشنواره موسیقی نواحی ؛ امسال و در نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که از روز 17 اردیبهشت‌ماه جاری به مدت 4 روز در شهر کرمان برگزار می‌شود، بیش از 30 استاد و نوازنده پیشکسوت موسیقی نواحی کشور برای نخستین بار به جامعه هنری کشور معرفی و از آنها تجلیل خواهد شد.
امسال حدود 90 هنرمند در قالب گروه‌نوازی و تک‌نوازی در نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران اجرای برنامه می‌کنند که نزدیک به 80 درصد از این هنرمندان برای نخستین بار است که شناسایی و به جامعه هنری کشور معرفی می‌شوند.
از موارد قابل توجه نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که می‌توان به آن اشاه کرد اینکه در میان این هنرمندان بیش از 30 استاد پیشکسوت موسیقی از مناطق مختلف کشور حضور دارند که با اینکه بعضی از آنها بیش از هفتاد سال سن دارند، اما پیش از این جامعه موسیقی کشور از آنها شناختی نداشته‌ و امسال برای نخستین بار به جامعه هنری کشور معرفی و از آنها تجلیل خواهد شد.
امسال و پس از انتشار فراخوان نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران نزدیک به 200 گروه موسیقی از سراسر کشور متقاضی حضور در این دوره‌ی جشنواره موسیقی نواحی بودند که در مرحله نخست 60 گروه تایید شده و در مرحله دوم نزدیک به 90 هنرمند در قالب 20 اجرای گروهی و 18 تک‌نوازی به مرحله پایانی جشنواره راه یافتند.
گفتنی است؛ نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با دبیری ایرج نعیمایی از روز 17 تا 21 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در شهر کرمان برگزار می‌شود.


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه