ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

انتشار اولین آلبوم پس از دو سال و نیم ممنوع الکاری

ریتم نو : « محمدرضا مقدم » که سابقه‌ی نوازندگی و سرپرستی ارکستر را در کارنامه‌ی خود دارد از انتشار آلبومی  تحت عنوان احتمالی « نام من » با صدای خودش خبر داد وی که به مدت نوزده سال در موسیقی فعالیت داشته درباره‌ی انتشار صدای خود در آلبوم مذکور گفت از مدت‌ها پیش قصد داشتم وارد حرفه‌ی خوانندگی شوم اما دوست داشتم با بیشتر شدن تجربه‌ام در این زمینه دست به چنین کاری بزنم.

photo_2015-08-13_10-15-06


انتشار اولین آلبوم پس از دو سال و نیم ممنوع الکاری


+ گفتگوی اختصاصی ریتم نو با " محمدرضا مقدم "

+جزئیات همکاری و تاریخ پخش آلبوم

+ موسیقی ما نیاز به بزرگ‌تر دارد

 

 


از چه زمانی وارد حرفه‌ی موسیقی شدید؟

از حدود نوزده سال پیش با نواختن کیبورد و پیانو وارد این حرفه شدم و چندین سال به نواختن پیانو و کیبورد اهتمام ورزیدم پس از مدتی با آموختن گیتار به نواختن این ساز نیز پرداختم و بعد از گذران مدتی سرپرست ارکستر چند خواننده بودم. در مورد خواننده شدن نیز باید بگویم حدود سه سال اخیر با پیشنهاد و اصرار برخی خواننده‌ها به این حرفه نیز روی آوردم گرچه باید بگویم پیش‌ازاین نیز می‌خواندم اما به این خواندن نگاه حرفه‌ای نداشتم اما از طرفی قصد هم داشتم وارد این دنیا بشوم که پیشنهاد دوستان در به تحقق رساندن این امر مؤثر بود؛ علت اینکه قبل‌تر  به خواندن روی نیاوردم این بود که می‌خواستم با کسب تجربه ،صحیح و بهتر خواندن را بیاموزم.

در خصوص پخش صدای شما در آکادمی گوگوش و اتفاق‌های بعدازآن سخن بگویید آیا این اتفاق به شما کمک کرد؟

درجایی مهمان بودم که خواهرم با من تماس گرفت و گفت صدای تو به‌عنوان صدای غایب در این آکادمی پخش‌شده است؛بعد از شنیدن این جمله بسیار تعجب کردم پس‌ازآن نیز با تلفن‌های دیگری با همین مضمون مواجه شدم بالاخره فهمیدم که این قضیه حقیقت دارد ؛ درنهایت متوجه شدم که یکی از دوستانم این کار را انجام داده و من تا آن زمان بی‌خبر بودم. نتیجه‌ی این اتفاق ممنوع الفعالیت شدن من آن‌هم به مدت دو سال و نیم  بود گرچه انکار نمی‌کنم از طریق این رسانه افراد بیشتری من را شناختند اما باید تکرار کنم آن ویدئو را من به  برنامه‌ی نام‌برده، ارسال نکردم و از این امر بی‌اطلاع بودم و همان‌طور که گفتم ناخواسته تبعات سنگینی را متحمل شدم.

باوجوداینکه اجراهای موفقی از شما دیده‌ایم اما هنوز آلبومی را منتشر نکرده‌اید دلیل این امر چیست و آیا به اجراهای بزرگ‌تر فکر می‌کنید؟

فکر می‌کنم اجراهای بزرگ، هدف هر خواننده‌ای باشد و حس می‌کنم فضای مسمومی بر موسیقی حاکم است همه‌ی ما باید تلاش کنیم تا با اجراهایی در سطح جهانی به بهبود این فضا کمک کنیم یکی از دلایل عدم انتشار آلبومم تا این زمان کسب تجربه درزمینه‌ی خوانندگی بوده چراکه دوست داشتم در سطح بین‌المللی حرف برای گفتن داشته باشم و از این به بعد نیز به اجراهای بزرگ‌تر فکر می‌کنم؛ در حال حاضر نیز خیلی خواننده‌های خوبی داریم که متأسفانه آن‌طور که باید از حمایت رسانه‌ها بهره نمی‌برند و طبیعتاً نمی‌توانند اجراهایی در سطح وسیع‌تری داشته باشند. پس گرچه هدفم اجراهای وسیع‌تر است اما برای تحقق یافتن این موضوع صبر پیشه می‌کنم تا افراد بیشتری من را بشناسند؛ بااین‌وجود طی اجراهایی که داشتم خودم را محک زدم و به این مسئله پی بردم که پتانسیل برگزاری کنسرت‌های بزرگ‌تر را نیز دارم.

در خصوص آلبوم هم باید بگویم آلبومی در دست تکمیل دارم که بنای من این است به‌زودی آن را منتشر کنم. نام احتمالی این آلبوم بانام یکی از قطعات این مجموعه به اسم «نام من» یکی است علت این امر نیز علاقه‌ی زیاد بنده به این قطعه است.

این آلبوم چند قطعه دارد و عوامل این مجموعه را معرفی بفرمایید

آلبوم مشتمل بر یازده قطعه خواهد بود برخی از ترانه‌سرایان این اثر « حامد عسگری »، « افشین کریمی »، « نیلوفر امجدی »، « کسری بختیاریان »، « مریم جلایی » و.. همچنین در زمینهٔ تنظیم با « فرشاد عنایتی »، « فربد فروغی »، « نوید نقره زاد »، « هومن آزما »، « میلاد اکبری » ،« حامد برادران » همکاری داشتم. بیشتر قطعات نیز به آهنگسازی خودم هست  و برخی قطعات نیز به آهنگسازی اسم‌هایی که در سطور بالا تحت عنوان تنظیم‌کننده معرفی شدند.

فضای آلبوم را چگونه می‌بینید و به نظر شما با آلبوم‌های دیگر چه تفاوتی دارد؟

دنبال تفاوت چندانی نبودم و تمام سعی‌ام بر این بوده خودم را در پس این کارها اجرا کنم به‌نوعی نشان‌دهنده‌ی کاراکتر خود در موسیقی باشم. سبک اجرایی من پاپ ایرانی است و دوست دارم اثر تولیدشده خواننده محور باشد به این معنا که توانایی خواننده را نشان بدهد شاید به‌مرورزمان این تفاوت به وجود بیاید.

در خصوص انتخاب ترانه سخن بگویید

این کار در درجه‌ی اول بر خواسته از دل و در مرحله‌ی بعد با توجه به اصول موجود انجام می‌گیرد زیرا احساس می‌کنم ترانه‌ی خوب را می‌شناسم . در ضمن «افشین کریمی» تهیه‌کننده‌ی این مجموعه که خود نیز یکی از ترانه‌سراهای  آلبوم است در این مهم به من کمک می‌کند درنتیجه فکر می‌کنم در انتخاب ترانه اصولی عمل می‌کنیم.

آلبوم در دست انتشارتان چقدر نسبت به دو سال پیش که برخی قطعات را جمع‌آوری کردید تفاوت دارد؟

بسیار زیاد! معتقدم در این مدت  خیلی از ناپختگی‌ها به پختگی تبدیل‌شده و درمجموع از این فاصله‌ی زمانی راضی هستم.

چه زمانی این آلبوم پخش خواهد شد

به‌احتمال خیلی زیاد بعد از ماه صفر در امسال منتشر شود.

چه مشکلاتی را روبه روی خود می‌بینید؟

مشکلات که زیاد هستند اما بزرگ‌ترین مشکل این است که فقط چند خواننده‌ی مشخص توسط رسانه‌ها حمایت می‌شوند به‌عنوان‌مثال شما سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی را در نظر بگیرید، به چند اسم تکراری برمی‌خورید. خواننده‌های خوبی داریم که نیاز به تبلیغ و حمایت دارند. آن‌هایی که شناخته‌شده‌اند طبیعتاً نیاز به تبلیغ کم‌تری دارد چراکه همگان آنان را می‌شناسند باید به کسانی که درجه‌ی کیفی خوبی دارند اما هنوز شناخته نشدند توجه کرد.

فضای موسیقی را چگونه می‌بینید؟

امیدوارم به کسی برنخورد اما به نظرم موسیقی ما از بیماری رنج می‌برد. روزانه شاهد مواجه‌شدن با تولید صدها آهنگ هستیم اما واقعاً کدام آن‌ها ماندگار هستند؟ به‌شدت نیاز به بزرگ‌تری داریم که بد را از خوب جدا و گوش مخاطبان را به موسیقی باکیفیت آشنا سازد.

صحبت پایانی؟

امیدوارم بتوانم آنچه در ذهنم هست را انجام بدهم و به خواسته‌هایم در موسیقی برسم و متشکرم از شما.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک‌طینت
تقویم هنری ادامه