ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

من آقای ظریف نیستم !/ حال و هوای اشعار سعدی در آلبوم بعدی گروه دنگ شو

ریتم نو: شب گذشته مورخ 17 اردیبهشت سالن همایش‌های برج میلاد میزبان دنگ شو و هوادارانش بود، این کنسرت به همت شرکت آوای فروهر به مدیریت برادران حاتم پور طی دو سانس برگزار شد.
+ ما عاشق آقایان شجریان و کیارستمی هستیم

+حضور میهمانان از کشورهای خارجی

+آخرین بهارانه ی تهران ،کنسرتی بی‌پایان و تمام‌نشدنی

+همراهی گروه هنری درون

dangshow (39)

"دنگ شو" اولین قطعه اجرایی سانس پایانی کنسرت با همراهی فرید یوسفی و سایر اعضای گروه درون بسیار شنیدنی‌تر شده بود.


"آواز شب" و "چه خواهد بودن" انتخاب‌های بعدی دنگ شو بود که استقبال هواداران را از اولین نت اجرایی خود به همراه داشتند.


سپس طاها شجاع نوری (طاها پارسا) از ماکان خویی نژاد نوازنده ویلن‌سل دعوت کرد که با گروهش را در اجرای "گرم بخند" و جدیدترین اثر دنگ شو همراه شود.


قبل از اجرا این قطعه میلاد باقری خواننده گروه گفت:این آخرین اجرای بهاری تهران است و حس خوبی به ما می‌دهد که با شوق برای شما اجرا کنیم.


"fill the blank"که اجرا شد سعید آتانی جای میلاد باقری را .روی صحنه گرفت و "اتاق گوشواره" را خواند.


در ادامه طاها پارسا به زبان انگلیسی از حضور و همراهی میهمانان خارجی‌اش در این کنسرت قدردانی کرد و گفت : ببخشید که من مثل آقای ظریف نیستم و خیلی خوب به زبان انگلیسی تسلط ندارم.


"یار بیگانه" با صدای سعید آتانی انتخاب بعدی دنگ شو بود و پس‌ازآن خواننده و نوازنده ساکسیفون گروه اشاره کرد: چند وقت فاز اشعار مولانا و سپس حافظ در گروه بود اما حال و هوای این روزهای دنگ شو ، حال و هوای اشعار سعدی است که در آلبوم بعدی گروه هم از شعرهای این شاعر بزرگ بیشتر از پیش استفاده کردیم.


از آیدین ترکیان در ادامه‌ی اجرا دعوت شد که با ساز کمانچه دنگ شو را در اجرای "حلوا" یاری کند، سپس تمامی اعضای گروه صحنه را ترک کردند تا سعید آتانی تنها با همراهی نوازنده‌های پیانو و تنبک "ای درد...ای یار" را اجرا کند که با استقبال بسیاری روبه‌رو شد.


سپس سعید آتانی هم صحنه را ترک کرد تا دو برادر با یاری یکدیگر سالن را مات اجرای "رد شو" کنند؛ حین اجرای رد شو نمایشگرهای سالن قاب عکس‌های خالی را نشان می‌داد که برای لحظات کوتاهی تصویر محمدرضا شجریان و عباس کیارستمی این قاب‌ها را پر کرد تا سالن به وجد بیاید.


پس‌ازآن طاها پارسا گفت: در کنسرت نوروزی حرفی زدم که باعث شد حمله‌های مجازی زیادی به من بشود اما هنوز سر حرفم هستم؛ما عاشق آقایان شجریان و کیارستمی هستیم.


پس از تشکر از اسپانسرهای کنسرت اعضای گروه دوباره به صحنه آمدند و "باد گناهکار" را این بار میلاد باقری خواننده جدید گروه به گوش هواداران دنگ شو رساند.


کنسرت دنگ شو میهمانان ویژه‌ی زیادی داشت که در این بخش طاها پارسا به معرفی سجاد افشاریان، علیرضا طلیسچی، اشوان، علی ضیا، سروش صحت، سروش رضایی(سوریلند) ،نیما شعبان نژاد ،امیرحسین کریمی و علیرضا شجاع نوری پدرش پرداخت و در ادامه از برادران حاتم پور ، حمید خسرو بیگی و سایر عوامل برگزاری کنسرت تشکر کرد.


اجرای "کمی آهسته‌تر"  درنهایت به معرفی و تشویق علی سامان ترانه‌سرای این قطعه منجر شد و سپس میلاد باقری از حاضرین درخواست کرد که در هرکجای سالن هستند از استیج عکس بگیرند و دنگ شو را در صفحات مجازی تگ کنند تا به‌وسیله این تصاویر ویدئو کلیپی تهیه شود.


"آواز خواندن در سایه" با تک‌نوازی ماکان خویی نژاد آغاز شد که سولوی میلاد باقری فرصتی بود برای استراحت خواننده و نوازنده ساکسیفون دنگ شو.


امیرعلی دانایی، آزاده صمدی و الهام پاوه نژاد سایر میهمانان سانس دوم کنسرت بودند که طاها پارسا آن‌ها را معرفی و سپس دو قطعه "در پای تو افتادم" و"مرا خود با تو چیزی در میان هست" از اشعار سعدی اجرا کرد که اولین قطعه طبق گفته‌ی رضا شایا برای اولین به گوش هواداران دنگ شو رسید و حتی در سانس اول هم اجرانشده بود.


"دیر آمدی ای عشق" با تک‌نوازی و صدای رضا شایا بسیار شنیدنی شده بود که قرار بود حسن ختام برنامه باشد اما دنگ شو تصمیم گرفت "یه شهر دور" هم اجرا کند که این هم پایان اجرا نبود.


"آسه آسه" هم خوانده شد و با رو به پایان رفتن لحظه‌به‌لحظه انرژی هواداران بیشتر می‌شد که درنهایت دنگ شو تصمیم گرفت "باد گناهکار" را آخرین و تنها قطعه دو بار اجرای شده‌ی کنسرت بکند.


میلاد باقری قبل از اجرای آن گفت: من با باد گناهکار وارد دنگ شو شدم و حالا با گناهکار به همراه دنگ شو با شما خداحافظی می‌کنیم.


رضا شایا(پیانو)،طاها پارسا(وکال و ساکسیفون)،میلاد باقری (وکال)،سعید آتانی(وکال)، سروش عدل(گیتار بیس)،خشایار روانگرد(درامز) و آیدین ترکیان (کمانچه) اعضای حاضر دنگ شو بر روی صحنه‌ی سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد بودند.




منبع : ریتم نو

نویسنده: حامد سلگی

عکس: امین باقری

 
برچسب ها: کنسرت دنگ شو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه