ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

مهبد شفیع‌ نژاد : " سکوت آبی " تأکیدی بر آرامش است / سالی یک‌بار آلبوم منتشر خواهم کرد

ریتم نو: روز جمعه،هفدهم مهرماه در شهر کتاب تجریش از اثر « مهبد شفیع‌ نژاد » بانام « سکوت آبی » رونمایی شد. در این مجال چهره‌هایی چون«نیما جوان»، «آرون حسینی»، «دارا دارایی»، «میلاد درخشانی»، «آرش سعیدی»، «مهرداد احمدزاده»، «کیان پور تراب» و... برای تبریک به « مهبد شفیع‌ نژاد » حضور پیدا کردند.


علاوه بر آن ، مخاطبان اثر مذکور، برای خریدن آلبوم با امضای « مهبد شفیع‌ نژاد » به این محل مراجعه کردند و با هنرمند محبوب خود عکس گرفتند.لازم به ذکر است این آلبوم  بی‌کلام ،از یازده قطعه بهنام‌های«باران خواهد آمد»، «کودکی»، «تو را خواهد دید»، «خواب در خواب»، «در امتداد جنگل»، «از آن روز به بعد»، «رودخانه»، «مادر»، «من»، «همیشه» و «بی‌انتها» تشکیل‌شده است. «مهبد شفیع نژاد»، آهنگسازی و نوازندگی پیانو، امبینت و سازهای الکترونیک را بر عهده دارد.همچنین«نیما رمضان» نیز در قطعه‌ای گیتار الکتریک نواخته است.


خبرنگار ریتم نو در گفت‌وگوی کوتاهی  که با « مهبد شفیع‌ نژاد » داشت از او درخواست کرد تا در خصوص شکل‌گیری این آلبوم،وجه‌تسمیه‌ی این اثر و برنامه‌های آینده‌اش توضیحاتی را ارائه کند.


 «شفیع‌ نژاد» در پاسخ،اظهار داشت:از شهریور سال گذشته فعالیتم را برای خلق این اثر شروع کردم و تقریباً آبان همان سال این فعالیت‌ها به پایان رسید؛ بعدازآن دنبال  میکس و مستر و کارهای جانبی این اثر بودیم که درنهایت انتشار این آلبوم تا اکنون طول کشید و احساس می‌کنم در فصل مناسبی این انتشار به وقوع پیوست چراکه کار خلق اثر هم تا پاییز به طول انجامید.


کسی که برای این کار به من انگیزه می‌داد،«کیان پور تراب» بود و حتی به پیشنهاد او دست به این کار زدم؛در ادامه هم باهم فکری و مشورت«کیان»(پور تراب) کار را پیش بردیم.


در خصوص وجه‌تسمیه‌ی آلبوم«سکوت آبی» باید بگویم :آبی نماد آرامش است و سکوت هم ترجمان آرامش ؛درواقع تأکیدی بر مسئله‌ی آرامش صورت گرفته است.آبی ملایم‌ترین رنگ است.اسم آن‌قدرها هم مهم نیست؛مهم حس جاری در بطن اثر است ؛ در کل شمارا به خاطر اسم انتخابی‌تان نمی‌شناسند بلکه شمارا باکیفیت آثارتان می‌شناسند.


راجع به فعالیتم در آینده:آلبوم دوم من هم آماده است و هنوز اسمی برای آن انتخاب نکردم.بازهم فضای کارها پیانو محور است اما حتماً تفاوت‌هایی با آلبوم اول خواهد داشت.


قصدم این است که تا چهل‌سالگی‌ام،سالی یک آلبوم تولید کنم بدین ترتیب تا آن زمان ده اثر از من برجای می‌ماند.مایل هستم که اجراهایی هم داشته باشم که نسبت به اجراهای زنده‌ی دیگر تفاوت داشته باشد اما فعلاً منتظر بازخوردی هستم که از مخاطبان می‌گیریم.دوست دارم من را بخواهند و قصد نداشتم و ندارم که خود را به مخاطبان تحمیل کنم.


در ادامه بیننده عکس‌های «امین رجبی» از این مراسم باشید.



منبع : ریتم نو


نویسنده : فرزین پاک طینت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه