ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

" مهدی ایوبی " از حضوری پررنگ در آلبوم جدید رضا یزدانی خبر داد

ریتم نو : « مهدی ایوبی »  از ترانه‌سرایان خوب کشورمان که همکاری‌های خوبی را در همین زمینه با « رضا یزدانی » داشته است، پس از حضور موفق در آلبوم « سلول شخصی » آخرین آلبوم منتشرشده یزدانی، در تیتراژ پایانی سریال « تعبیر وارونه‌ی یک رویا » نیز همکاری موفقی را رقم زد. ایوبی در گفتگو با خبرنگار سایت «ریتم نو» در مورد ساخت قطعه تیتراژ سریال مذکور و برگزاری کارگاه مشترک ترانه با « افشین یداللهی » صحبت و از همکاری‌های تازه خود خبر داد.

photo_2015-07-14_12-15-59


مهدی ایوبی از حضوری پررنگ در آلبوم جدید رضا یزدانی خبر داد


 

+توضیحاتی در مورد تیتراژ "تعبیر وارونه‌ی یک رویا

+همکاری‌های جدید ایوبی با...

 

 


« مهدی ایوبی » در خصوص ترانه‌ی جدیدی که (تیتراژ تعبیر وارونه‌ی یک رویا ) با « رضای یزدانی » همکاری کرده گفت: «در ابتدا قرار نبود این آهنگ با صدای خواننده‌ای اجرا شود اما در ادامه تصمیم بر این شد که از صدای « رضا یزدانی » در این اثر کمک گرفته شود. بدین ترتیب او از من خواست تا بعد از نشست‌هایی که با آقای جیرانی داشتم و حتی چند قسمت از این فیلم را دیدم روی این ملودی زیبا ترانه بنویسم. من نیز قبول کردم و معتقدم هرکس به جر یزدانی این کار را اجرا می‌کرد، کار خوبی از آب در‌نمی‌آمد.»

وی در ادامه در خصوص همکاری با یزدانی در این کار و ادامه آن، تصریح کرد: « باید بگویم از نتیجه‌ی این همکاری کاملاً خشنود هستم و در آلبوم در دست انتشار او نیز حضوری پررنگ دارم. چراکه یزدانی در انتخاب اشعارش وسواس زیادی به خرج می‌دهد. طوری که تا شعر موردنظر خود را پیدا نکند فعالیتی را شروع نمی‌کند ؛ او همیشه دنبال فضاهای نو بکر در ترانه بوده و در کنار همکاری با ترانه‌سرایان باتجربه به جوانان نیز بها می‌دهد. همین امر باعث می‌شود کیفیت کار او در سطح بالایی باشد به‌نحوی‌که ترانه‌سرایان باتجربه از همکاری با او لذت ببرند و از طرف دیگر با انتخاب ترانه‌های خوب از افراد جوان و بااستعداد سرنوشت هنری آن‌ها را رقم می‌زند. چراکه اگر او نبود شاید ترانه‌های آنان خوانده نمی‌شد.»

ایشان در خصوص برگزاری کارگاه مشترک با «افشین یداللهی» اظهار داشت: «طبیعی است در هر حوزه‌ای  استفاده از کسانی که تجربه‌ی بالایی در یک حرفه را دارا هستند به آن حرفه کمک شایان توجهی می‌کند اما شکوفایی هر نویسنده تا حدی نیز به استعداد خود برمی‌گردد.»

وی در پاسخ به سؤال مطرح‌شده مبنی بر این‌که علاوه بر حسن‌های غیرقابل‌انکار  برگزاری کارگاه با آفت تقلید چه می‌کنند، افزود: «تقلید الزاماً آفت نیست حتی در چند ماه اول کاملاً طبیعی است اما فاصله گرفتن از تقلیدهای صرف نیز باید در همین آموزشگاه‌ها صورت بپذیرد گرچه بازهم طبیعی است که با همه‌ی این تفاصیل بعضی‌ها نتوانند از مرحله‌ی تقلید بیرون بیایند زیرا استعدادها یکسان نیستند»

ایوبی در پایان نیز از همکاری‌های جدید خود در آلبوم‌های « هومن جاوید »(فول آلبوم)، « پویا نیک پور »(فول آلبوم) ، « علیرضا عصار »، « مانی رهنما » و « رضا سورچی » خبر داد.

 

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک‌طینت

 
تقویم هنری ادامه