ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴

«مهرزاد خواجه امیری» کاندیدای بهترین آهنگساز در سبک نیو ایج سال 2015 هالیوود/ یانی یکی از الگوهای من است

ریتم نو: مهرزاد خواجه امیری خواننده‌ی «سایه‌ی سوم» و نوازنده‌ای که هنرمندانِ  در کشورهای دیگر او را به‌نوعی آغازگر سبک نیو ایج می‌دانند،از کاندید شدن خود در بخش نیو ایج سال 2015هالیوود خبر داد و بیان داشت:سالیانه این مراسم در دو بخش موسیقی رسانه و موسیقی ژانرها برگزار می‌شود . من در قسمت ژانرهای موسیقی به‌عنوان کاندید دریافت جایزه انتخاب شدم.در قسمت ژانرها ،هرماه به بهترین موسیقی‌های نیو ایج جایزه تعلق می‌گیرد.بر این اساس برترین‌های هرسال برای کاندید شدن انتخاب می‌شوند.و اثر من در ماه اپریل برای کاندید شدن انتخاب گردید.
 «مهرزاد خواجه امیری» کاندیدای بهترین آهنگساز در سبک نیو ایج سال 2015 هالیوود شد «مهرزاد خواجه امیری»

وی در ادامه افزود: قبول دارم شاید در ایران  یک آهنگساز به‌اندازه‌ی یک خواننده‌ی پاپ دیده نشود اما همیشه و در مقایسه با خوانندگی،  تمرکز بیشتری روی آهنگسازی  داشته‌ام.در موردبحث استقبال مخاطب هم باید بگویم :  در برخی مواقع قضیه فرق می‌کند به‌عنوان‌مثال «یانی» با اقبال عمومی روبه‌رو است. او یکی از الگوهای من بوده و به همین دلیل سبک نیو ایج را انتخاب کردم.در ابتدا پیانوی کلاسیک کار می‌کردم اما فکر می‌کنم این سبک من نبود چراکه به نظرم برای تکرار چهارچوب‌های همیشگی موسیقی وارد این عرصه نشدم . با همه‌ی این اوصاف علاوه بر  خواننده بودنم به‌عنوان یک آهنگساز _که شاید برخی  بر این باورند کمتر دیده می‌شوند و منم هم تا حدی قبول کردم _خدا را شاکرم آثارم در صداوسیما پخش می‌شود و مردم به لطفشان از کنسرت‌هایم استقبال می‌کنند. فکر می‌کنم برای اینکه این سبک بتواند جنبه‌ی عمومی به خود بگیرد باید با حمایت مسئولان و دوستان کنسرت‌های زیادی را برگزار کنیم تا درواقع این سبک نیز مخاطبان خود را جذب کند.برگزاری  کنسرت‌ها خواهان صرف هزینه  زیاد است ؛ چه ازنظر ظرفیت سالن چه ازنظر نوازنده و خیلی از مسائل دیگر ،نمی‌شود مثلِ بعضی کنسرت‌های پاپ،هفته‌ای یک اجرا داشت به همین خاطر تصمیم داریم بعد از اجرا در برج آزادی در تالار رودکی اجرا داشته باشیم و بعدازآن در تالار وحدت چراکه برگزار کردن کنسرت یکی از مهم‌ترین عناصر جذب مخاطب در ایران است.لازم به ذکر است برخی مسئولین شهرستان‌ها ازجمله ارومیه به ما لطف داشتند و برای برگزاری کنسرت‌هایمان در این شهرها تمایل نشان دادند.طی مشورت‌هایی که با رهبر ارکسترم و نوازندگان گروه داشتیم. بر آن شدیم تا  علاوه بر تهران، بتوانیم در استان‌هایی چون شیراز و اصفهان و.. هم برنامه‌هایی داشته باشیم.


مهرزاد خواجه امیری در پایان اظهار داشت: هم‌اکنون در حال رایزنی برای اخذ مجوز ویدئو کلیپ قطعه‌ای هستیم که به‌منظور دریافت جایزه‌ی اثر برتر نیو ایج سال  نامزد شده است و امیدواریم که بتوانیم هرچه زودتر این کلیپ را انتشار بدهیم.


منبع: ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک‌طینت


 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه