ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

موسیقی اینسترومنتال هنوز با مخاطب هایش فاصله دارد

ریتم نو: امیر دانایی از اعضای گروه ارکستر سیروان خسروی و یکی از نوازندگان به نام گیتار الکتریک است. وی آذر ماه سال گذشته اولین قطعه اینسترومنتال خود را با نام «فصل ها» منتشر کرد و این بار قصد دارد قطعه جدیدی با نام «لالایی» با فضایی کاملا متفاوت نسبت به قطعه قبلی منتشر کند.





ریتم نو: امیر دانایی از اعضای گروه ارکستر سیروان خسروی و یکی از نوازندگان به نام گیتار الکتریک است. وی آذر ماه سال گذشته اولین قطعه اینسترومنتال خود را با نام «فصل ها» منتشر کرد و این بار قصد دارد قطعه جدیدی با نام «لالایی» با فضایی کاملا متفاوت نسبت به قطعه قبلی منتشر کند.


 دانایی درباره بازتاب قطعه «فصل ها» بیان کرد: توقع زیادی نداشتم، چون قطعه تخصصی بود. اما در مجموع راضی بودم. همیشه انگیزه و انرژی من بالا است. اما به علت تداخل تهیه این قطعه با کنسرت ها و دیگر پروژه ها، مراحل تولیدی قطعه دوم کمی بیشتر زمان برد.


این نوازنده درباره تفاوت فضایی بین قطعه اول و دوم خود توضیح داد: من همیشه دوست داشتم در کنار دیگر سبک هایی که وجود دارد، موسیقی خودم دارای شخصیتی برگرفته از شخصیت زندگیم باشد. قطعه «لالایی» در کنار استاندارد هایی که درآن رعایت شده، هارمونی و فضای آن برای خود من بسیار نوستالژیک است. چون از بچگی به گوش ما رسیده است. ساحل بوشهر، ساحلی است که هر زمانی آن جا بروید گروهی را مشغول اجرا می بینید. به تازگی دنیای موسیقی ایرانی برای من جذاب شده است. دوست دارم بتوانم از پارامتر های موسیقی ایرانی در موسیقی راک استفاده کنم.


خالق قطعه «لالایی» درباره فضا قطعه سومش نیز بیان کرد: دقیق نمی توانم بگویم قطعه سوم من چه فضایی دارد. در حال حاضر در چند مسیر حرکت می کنم. شاید قطعه بعدی با فضای «لالایی» و «فصل ها» متفاوت باشد.


دانایی درباره دلیل انتخاب نام «لالایی» نیز گفت: لالایی می تواند صدای دریا، طبیعت، خلسه یک انسان یا صدا ساز هایی که لب ساحل نواخته می شود، باشد. این شکل از ملودی های فولکلوریک الهام گرفته از قطعه هایی با عنوان لالایی بوده است. برای مثال در آلبوم «دی زنگرو» قطعه ای لالایی است که آن را با ساز جنوبی نی جفتی می زنند.


این موزیسین جوان در پاسخ به این سوال که چندین سال است که موزیسین ها سعی دارند با انتشار قطعات اینسترومنتال، مخاطبان موسیقی را با این سبک آشنا کنند. تا چه میزان موفق بوده اند، بیان کرد: به نظر من هنوز مسیر زیادی برای شناساندن و جذب مخاطبان این سبک پیش رو است. در حال حاضر بیشترین رقابت در بازار موسیقی های با کلام است و موسیقی با کلام جنجالی تر و پر حاشیه تر است. موسیقی های بی کلام، موسیقی های مظلوم و بی حاشیه ای هستند.



نوازنده ساز گیتار الکتریک درباره این موضوع که از ابتدا دغدغه اش آلبوم خودش بود یا نوازندگی روی استیج گفت: علاقه هر نوازنده به چند بخش تقسیم می شود. هر نوازنده ای دوست دارد با خوانندگان خوب روی استیج باشد و در بخشی از پروژه های دیگران سهیم باشد. بخش دیگر، پروژه های شخصی یک نوازنده است. این پروژه ها می تواند با کلام یا بی کلام باشد. موسیقی هیچ محدودیتی ندارد. هر آن می توانی یک کار جدید انجام بدهی.


امیر دانایی درباره زمان انتشار آلبوم و اجرای کنسرتش اعلام کرد: به دنبال مجوز کنسرت هستم. اما تاریخ آن هنوز مشخص نیست. شاید بعد ماه مبارک رمضان باشد. اگر تمام برنامه ها به خوبی پیش برود، به احتمال زیاد شهریور ماه آلبوم منتشر می شود.


در ادامه می توانید این قطعه را از اینجا بشنوید و دانلود کنید


منبع: ریتم نو

برچسب ها: امیر دانایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه