ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

میلاد بابایی: به کاری که انجام می‌دهم ایمان‌دارم

ریتم نو:  در  نشست خبری آلبوم «مستند»با آهنگسازی و صدای «میلاد بابایی» ،ضمن توضیح  درباره‌ی مراحل ساخت ، وسواس‌های  تیمی متشکل از «بابایی» «آذر » و « نیکفر»، بیان شد که قرار است تیتراژی با صدای این خواننده‌ی جوان در برنامه‌ای تلویزیونی پخش شود ؛در پایان ز آغاز فعالیت درباره‌ی  البوم جدید وی سخن گفته شد.همچنین «علیرضا آذر» که نه ترانه از او در آلبوم ذکور قرار دارد گفت: تاکنون سه ترانه در آلبوم جدید «بابایی» دارم که با معرفی ترانه‌سرایانی سعی داریم این تعداد به بیش از پنج ترانه نرسد.

+منتظر تیتراژ برنامه‌ی« یک در یک »با صدای «میلاد بابایی » باشید


+آلبوم جدیدی از «میلاد بابایی» درراه است


+ادای «دین علیرضا آذر» به «قیصر امین پور »  در روز رونمایی البوم« مستند»


Milad Babaee (2)




در این جلسه  که دوشنبه هفدهم اسفندماه تشکیل شد، پس از شعرخوانی «علیرضا آذر» در ابتدای جلسه ، ادای دینش به «قیصر امین پور» و صحبت‌های اولیه در مورد اثر نام‌برده شده، در حضور مردم ،نشست خبری آلبوم «مستند» با حضور اصحاب رسانه و چهره‌هایی چون « علیرضا آذر» «میلاد بابایی» «محمدرضا نیکفر» «مصطفی یگانه» و ...برگزار شد.


علیرضا آذر ترانه‌سرای نه قطعه  از آلبوم «مستند » به خوانندگی «میلاد بابایی»  درباره‌ی آلبوم مذکور گفت: قبل از هر چیز باید بگویم شش ترانه  از این آلبوم بر اساس ملودی نوشته‌شده است.البته من معتقدم که  باید ابتدا ترانه نوشته شود و بعد بر از کارهای دیگر صورت بگیرد اما با اصرار «میلاد بابایی»  و برای پایه‌ی ملودی‌ها و مهرهای وی (تأکید علیرضا آذر بر اینکه معر نادرست است و باید به‌جای آن از کلمه‌ی مهر استفاده شود)آثاری را نوشتم. البته میلاد(بابایی) در خصوص یک کار قدیمی به نام «شب جدایی» مایل بود که قسمتی از ترانه‌ی سابق آن در کاری که با همان ملودی می‌نویسم گنجانده شود اما آن قسمت ازنظر ارشاد مجوز نگرفت چراکه ازنظر عروض و قافیه قابل‌قبول نبود نهایتاً قسمت  دوم آن را استفاده کردیم .


ترانه‌سرای آلبوم «مستند» ادامه داد: نمی‌توانم بگویم که نوشتن روی ملودی حرکتی سنت‌شکن بوده چراکه یاد دارم کسانی چون «حمد علی بهمنی» می‌گفتند : ما با آهنگسازانی زیست هنری داشتیم و در  برخی موارد _ازنظر زمانی_ شعر بر ملودی مقدم بود و بالعکس! اما پیش‌بینی می‌کنم در آلبوم‌های بعدی «میلاد بابایی» روی متن‌های نوشته‌شده ملودی گذاشته شود. در حقیقت سعی داریم از این به بعد شعری نوشته شود و باخرد جمعی در رابطه با آن بحث کنیم پس آهنگسازی در مرحله بعد از نوشتن ترانه انجام می‌شود. ناگفته نماند گرچه هدف دنبال کردن رویه‌ای است که گفتم ؛اما اگر بازهم شرایط ایجاب کند روی ملودی ترانه می‌نویسم اما این دوست دارم  فقط برای «میلاد بابایی»این عمل را انجام بدهم.


وی بیان کرد: از چند سال پیش برای این آلبوم زحمت کشیدیم و با وسواس خاصی پیش رفتیم اما به نظر من نسبت به ماهیت و علم الان «میلاد بابایی» این اثر از صد نمره‌ی پنجاه بگیرد گرچه معتقدم این البوم در مقایسه با آلبوم‌های دیگر در جایگاه باکیفیت و خوبی قرار دارد.


آذر در پایان صحبت‌های خود گفت: مشغول انجام کارهای آلبوم بعدی «بابایی» هستیم و در حال حاضر سه ترانه از این اثر را من نوشتم اما  چند ترانه‌سرا معرفی کردم تا در این آلبوم بیشتر از پنج قطعه ننویسم.


«میلاد بابایی» بیان داشت: در آلبوم اولم تمام آهنگسازی‌ها با من  و اکثر ترانه‌ها با «علیرضا آذر»بود اما فکر نمی‌کنم ازنظر فضای حاکم بر آثار به تکرار رسیده باشیم. در مورد انتخاب یک  ترانه از  «کسری بختیاریان» نیز باید بگویم تمام‌کارهای آلبوم را انجام داده بودیم که این ترانه به دست من رسید و موردپسند من واقع شد.«علیرضا آذر» هم این ترانه را تائید کرد و درنهایت این اثر در آلبوم من جای گرفت. به نظرم پتانسیل این را داشتیم که به تکرار نرسیم چراکه به فعالیت‌هایمان ایمان‌داریم.به نظر من این آلبوم با فضای آثار امروزی متفاوت است.


خواننده آلبوم »مستند» افزود: اثر پیش روی شما ماحصل چند سال تلاش من و دوستان است به‌طوری‌که آهنگسازی برخی قطعات مربوط به حدود هفت سال پیش است. به کاری که انجام می‌دهم ایمان‌دارم .خیلی‌ها به من می‌گویند تو خوش‌شانس هستی که تیتراژهای زیادی اجرا کردی.خیلی‌ها پول پرداخت می‌کنند تا آثاری  با صدایشان پخش شود اما من خواننده‌ای هستم که در یک سال چهار اجرا در برنامه‌های مختلف داشتم. منتظر یک اثر دیگر با صدای من در برنامه‌ی «یک در یک» از« علی ضیا » باشید.


«محمدرضا نیکفر» بیان داشت:قرار بود هفت دی‌ماه «مستند» را وارد بازار موسیقی بکنیم اما با مشغله‌هایی که برای خواننده‌ی آن پیش آمد نتوانستیم به این خواسته دست بیابیم.خلاصه در این زمان موفق شدیم و من فکر می‌کنم در این برهه که بهترین‌ها خودشان را عرضه می‌کنند،شخصی که هم‌رده‌ی آن‌ها باشد می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد پس باور دارم در این  شلوغی «میلاد بابایی» بیشتر به چشم می‌آید.


وی در ادامه گفت: در شهرهای مختلف استعدادهای خوبی را دورهم جمع کردیم.استعدادهایی که شاید بعضی از آن‌ها سابقه‌ی کاری زیادی داشته باشند اما به دلایلی  از موسیقی دور شدند.


نیکفر بیان داشت: مطمئن باشید هر اجرای «میلاد بابایی» با اجرای دیگرش تفاوت دارد. حتی در دوسانس از کنسرتش در یک‌شب این تفاوت را خواهید دید.



منبع: ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک‌طینت


عکس: دنیا گردینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه