ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۵

میلاد عدل : این آلبوم یک اتفاق دوباره در کارهای یزدانی است

ریتم نو : جدیدترین آلبوم رضا یزدانی به زودی منتشر و روانه بازار موسیقی خواهد شد. در آلبوم جدید رضا یزدانی آهنگسازی و تنظیم 3 قطعه برعهده « میلاد عدل » بوده است. او که سابقه همکاری دیرینه با این خواننده و ارکسترش را دارد ، این آلبوم را اتفاقی دوباره در کارهای یزدانی خواند.
+قبل از انتشار آلبوم «سلول شخصی» این آلبوم را شروع کردیم
+ در ایران کاوه یغمایی و رضا یزدانی در این سبک حرف اول را می زنند


 


 

در آلبوم جدید رضا یزدانی در چند قطعه به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده حضور دارید؟

در 3 قطعه به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده و در چند قطعه دیگر که تنظیم آن از محمد خرمی نژاد است به عنوان نوازنده حضور دارم.

قطعات در چه سبک و فضایی است؟

در این آلبوم زیاد به سمت راك كلاسیك رفتیم.

این آلبوم چه تفاوت هایی با آلبوم قبلی رضا یزدانی دارد؟

سبک رضا بر روی آهنگسازی متفاوت بوده حتی در بعضی از قطعات یک مقدار بیشتر به فضای بلوز نزدیک شده ایم اما در کل نوع خواندن رضا پنجاه درصد نسبت به آلبوم های قبلی تغییر داشته است. در هر حال رضا(یزدانی) کلا تغییر رویه داده و این مسئله را شخصه خیلی دوست دارم.

انتخاب قطعات برای ساخت با خودتان بوده یا تصمیم رضا بوده است؟

از 3 قطعه ای که در این آلبوم دارم ، یکی از ملودی­ها را خودم ساختم و مابقی را رضا ساخته اما با هم تعامل داشتیم و چند ماه قبل از انتشار آلبوم سلول شخصی استارت این آلبوم را زدیم.

از همکاری با رضا یزدانی راضی هستید؟

بله خیلی راضی هستم.در ایران كمتر خواننده ای مانند رضا یزدانی می­شناسم که حداقل سلیقه خیلی خوبی داشته باشد.به نظر من کاوه یغمایی و رضا یزدانی در این سبک حرف اول را در داخل ایران می زنند. من هم از كار كردن در كنار رضا لذت می برم.

با توجه به شنیده ها فکر می­کنم آلبوم به مراحل نهایی رسیده.شما خودتان قطعات دیگر را هم گوش داده اید؟ کدام قطعه مورد پسندتان بوده است؟

بله قطعات دیگر را هم گوش کردم.فکر می­کنم تا عید نوروز و نهایتا بعد از عید میکس نهایی آماده می­شود. در مورد سوال دومتان می توانم بگویم اکثر كارها را دوست دارم.

به نظرتان رضا یزدانی خیلی به سمت موزیک پاپ نرفته؟ چون قبل تر ما از رضا قطعات پاپ – راک بیشتری می­شنیدیم.

در این آلبوم بار راک آن خیلی سنگین است. این آلبوم به نظر من یک اتفاق دوباره در کارهای رضا است و به سمت موسیقی راک اصیل برمی­گردد و از حالت پاپ ،حداقل در تنظیم های من و تنظیم هایی که از دوستان شنیدم فاصله گرفته است. تمایل ملودی­ها به سمت پاپ بعضا اجتناب ناپذیر است و این تنظیم ها هستند که به سمت راک می­روند.اما در این آلبوم بعضی از تنظیم ها و حتی ملودی­ها راک هستند.

یک سال بیشتر از آلبوم سلول شخصی نگذشته،به نظرتان برای انتشار آلبوم زود نیست؟

به دلیل اینکه در آلبوم های قبلی تقریبا تعداد آهنگسازها و تنظیم کننده ها ثابت بودند، این اتفاق در آن زمان درست بود و خودمان هم به این نتیجه رسیدیم که یک مقدار وقت بیشتری برای تنفس و بازنگری بگذاریم. در این آلبوم چون تعداد عوامل و تنظیم كننده ها  افزایش پیدا كرده  ،سرعت کار بیشتر شده. در گذشته رضا یزدانی یک سال یک بار آلبوم جدیدی را منتشر می­کرد اما الان یک سال را گذراندند و فکر می­کنم اردیبهشت و یا خرداد ماه سال 95 این آلبوم منتشر شود و البته در سال آینده  كارهای  دیگری هم علاوه بر آلبوم منتشر خواهد شد. برای مثال در فیلم سینمایی خورشید نیمه شب به تهیه کنندگی شهاب حسینی  ، من دو قطعه دارم که یکی از كارهای قدیمی رضا را به سبك هارد راک تنظیم کردم و قرار است در میانه فیلم پخش شود و احتمالا  قطعه دیگر هم به عنوان تیتراژ در نظر گرفته شود.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

 

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه