ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

می تواند بهترین ویدئو سال باشد!

ریتم نو: فرید کریمیان جدیدترین قطعه موسیقایی خود را با نام «پایان بازی» در قالب ویدئو و با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد.
+ تلاش هشت ماه در شش دقیقه و سی و دو ثانیه خلاصه شد

photo_2016-03-18_09-34-39


«پایان بازی» به نوعی بازگشت فرید کریمیان به فضای حرفه ای موسیقی کشور است.اسامی بیش از چهل نفر در لیست گروه تولید این اثر دیده می شود. این ویدئو با در نظر گرفتن مسائل و نکات مهم فیلم سازی نظیر گریم، نورپردازی، فیلم برداری، طراحی صحنه و لباس، بازیگردانی و ... و طی حدودا هشت ماه ساخته شده و این ریزبینی و دقت را می توان در نتیجه آن مشاهده کرد.



در این دوره که اکثر ویدئوها تنها برای این تهیه می شوند که خواننده کاری انجام داده باشد، به جرات می توان گفت تولید و انتشار این ویدئو توانسته معدل ویدئوهایی که در این سال ها تولید شده است را بالا ببرد. با مرور کارنامه هنری فرید کریمیان متوجه می شوید که با ساخت این ویدئو مسیر هنری همیشگی خود را که همواره زیر سایه احترام به مخاطب بوده را ادامه داده است.


در این پروژه کیوان برومند به عنوان کارگردان و فیلم بردار با فرید کریمیان همکاری کرده است. ترانه قطعه «پایان بازی» سروده حمید خلف بیگی و حسام ناصری وظیفه آهنگسازی و تنظیم این قطعه را به عهده داشته. گفتنی است این خواننده، چند قطعه موسیقی آماده انتشار دارد که اخبار مربوط به آن ها در سال آینده از طریق رسانه های خبری موسیقی کشور در دسترس مخاطبین موسیقی و هواداران این خواننده قرار خواهد گرفت.



فرید کریمیان فعالیت هنری خود را در سال 75 در زمینه نوازندگی سنتور زیرنظر«محمدعلی درافشان» آغاز کرد و در سال82 به فراگیری فلوت زیرنظر «مهران سراجیان» روی آورد. وی در سال 84 به آهنگسازی و اجرای قطعات فلوت پرداخت و بدین ترتیب آلبوم موسیقی بدون کلامی باعنوان «آوای زمستان» را منتشر کرد. در سال 86 هم ضمن آهنگسازی و اجرای قطعات فلوت و جمع‌آوری آلبوم «غریبه آشنا» به خوانندگی «برزو ارجمند» به دکلمه ترانه‌های آن نیز پرداخت. علاوه بر این به آموزش سلفژ زیرنظر خانم شمس پرداخت. فریدکریمیان آلبوم موسیقی بدون کلامی باعنوان «آوای زمستان» منتشر کرده است و علاوه بر این، ترانه‌های آلبوم«غریبه آشنا» به خوانندگی «برزوارجمند» را دکلمه کرده است. اثر موسيقی«کنارم باش» نخستین آلبوم این هنرمند موسیقی به‌عنوان خواننده است و در آن سعی شده که به تجربه‌های مستقل و متفاوتی در عرصه موسیقی پاپ در فضایی عاشقانه برسد. وی علاوه بر خوانندگی، نوازندگی فلوت در این آلبوم را برعهده داشته است. کریم قربانی با ویلنسل، میثم مروستی با ویلن و آلتو، علی جعفری پویان با ویلن، فیروز ویسانلو با گیتار، ایمان جعفری پویان با ساکسفون، بابک یوسفی با کلارینت، محمد رهنما با گیتار الکتریک و فرزاد فتاحی با گیتار باس به نوازندگی در این آلبوم پرداخته‌اند. فرزاد فتاحی، مهدی افشار، بهاره مکرم، حمید خلف بیگی و علی خزائی نیز ازترانه سرایان آلبوم «کنارم باش» هستند. این ترانه‌ها دارای عناوینی شامل: تمام زندگیم، کنارم باش، نگاه منتظر، گفته باشم، خیلی وقته، مهمان ناخوانده، یادگاری، من با توام، لحظه‌های آخر و معبود هستند.


این ویدئو را در سایت «آپارات» نیز می توانید ببینید


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه