ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۵

«ناصر چشم آذر» اثری برای صلح می‌سازد

ریتم نو - موزیسین سرشناس کشور، اثری با مضمون دعوت به صلح و آرامش تولید و منتشر می‌کند. ناصر چشم آذر که آثار ماندگاری ازجمله آلبوم «باران عشق» را در کارنامه دارد، مشغول تولید اثری با عنوان «معجزه‌ی صلح» است.

+ چشم آذر: این اثر برای اشاعه‌ی صلح و ارتقای معرفت انسانی منتشر می‌شود


+ تهیه‌کننده: «معجزه‌ی صلح» اثری فراملیتی است


+ حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک در این پروژه


cheshm-azar-mojezeye-solh-2





این چهره باسابقه موسیقی کشور درباره این اثر گفت: «پیشنهاد ساخت این اثر از سال گذشته مطرح‌شده بود و از چند ماه پیش‌تولید آن قوت گرفت. اقتضای زمانه و این‌که متأسفانه جهان پر از جنگ و جدال شده، انگیزه‌ی من برای تولید کاری برای اشاعه‌ی صلح و آرامش و ارتقای معرفت انسانی را بیشتر کرد و امیدوارم معجزه‌ی صلح در راستای هدفی که از تولید آن وجود داشته مؤثر واقع شود.»



بهنام میراحمدی که تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد نیز درباره آن گفت: «با توجه به اوضاع نه‌چندان مطلوبی که در دنیا جریان دارد و هرروز در گوشه‌ای از آن شاهد بروز جنگ و خونریزی و وقایع دلخراش هستیم و متأسفانه این رخدادها در منطقه خاورمیانه نیز پررنگ شده، درصدد تولید اثری با مضمون صلح برآمدیم و برای این امر از استاد ناصر چشم آذر درخواست کردیم ساخت این قطعه را بر عهده بگیرند؛ چراکه ایشان علاوه بر توانمندی‌های هنری، موزیسینی بااحساس هستند و ماندگاریِ آلبومی چون «باران عشق» پس از گذشت حدود دو دهه، گواهی بر این مدعا است.»



این تهیه‌کننده با اذعان این مطلب که «معجزه‌ی صلح»، پروژه‌ای فراملیتی است، گفت: «هرچند این قطعه به زبان پارسی اجرا می‌شود، اما فضای موسیقی‌ای که جناب چشم آذر برای این اثر در نظر گرفته‌اند -هم ملودی و هم تنظیم- این ماهیت را دارد که در عرصه بین‌المللی قابل‌عرضه باشد و صرفاً مختص مخاطب ایرانی نیست. پروژه معجزه صلح فقط به تولید این قطعه محدود نمی‌شود و در نظر داریم علاوه بر نسخه صوتی، این اثر را در قالب تصویری و باکیفیتی بالا تولید کنیم، به‌نحوی‌که فراتر از مرزهای ایران قابل‌ارائه باشد و در سطح وسیعی منتشر شود. ایرانیان همواره پرچم‌دار صلح بوده‌اند و «معجزه‌ی صلح» نیز با همین رویکرد تولیدشده است.»



او همچنین اظهار داشت: «تعدادی از نوازندگان سرشناس که سابقه حضور در ارکستر سمفونیک را نیز دارند در «معجزه صلح» هنرنمایی خواهند کرد. همایون رحیمیان، میثم مروستی و میلاد عالمی (ویلن)، کریم قربانی (ویلن‌سل) و سهراب برهمندی (ویولا) نوازندگان این پروژه‌اند که همگی کاربلد و باتجربه هستند و خود آقای چشم آذر هم در آن پیانو می‌نوازند.»



ناصر چشم آذر علاوه بر آلبوم «باران عشق»، ساخت موسیقی متن فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی چون هامون، قصه‌های مجید، خواهران غریب، خواب و بیدار، قارچ سمی، آتش بس، گشت ارشاد، چشم شیطان، شمعی در باد و... را بر عهده داشته است. این موزیسین، برنده و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم از ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بوده است.



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه