ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

نام سالار عقیلی از جدول اجراهای جشنواره موسیقی فجر حذف شد

ریتم نو: سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی ایران که پیش‌ازاین موسیقی سریال معمای شاه را خوانده ، پیش از برگزاری کنسرت خود در لندن به استودیو من و تو رفت و در برنامه من و تو پلاس گفتگو کرد.
 

photo_2016-01-26_22-58-20




عقیلی در این گفتگو به برنامه کنسرت‌هایش در شهرهای مختلف انگلیس و همچنین کنسرت بعدی‌اش در آمریکا اشاره کرد و از استقبال مردم اشاره کرد.این خواننده همچنین درباره چالش برگزاری کنسرت در خارج از ایران ، گفت : « در خارج از ایران هزینه برگزاری کنسرت بسیار بالا است.به‌عنوان نمونه در سالن برج میلاد ، پیانویی است که می‌شود نواخت اما وقتی در اینجا خواستیم پیانو روی سن داشته باشیم ، هزار و پانصد دلار هزینه اضافه طلب کردند.»



سالار عقیلی در این گفتگوی دوازده‌دقیقه‌ای درباره نخستین اجرای حرفه‌ای‌اش در سال 1374 در فرهنگسرای شفق سخن به میان آورد و درباره تلاش‌هایش برای برگزاری کنسرت در شهرستان‌های ایران و گستره فعالیت‌هایش نکاتی را مطرح کرد و درنهایت نیز این گفتگو با اشاره مجدد به کنسرت‌های این خواننده در انگلیس به انتها رسید.درواقع این خواننده موسیقی سنتی ایران عمدتاً از این برنامه به‌عنوان فرصتی برای تبلیغ کنسرت‌هایش استفاده کرد.



پس‌ازاین اتفاق ؛ عکس این خواننده به‌سرعت در شبکه‌های مجازی پخش شد. برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند که دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام کرده است درباره حضور این خواننده موسیقی سنتی ایرانی پس از بازگشت او به ایران ؛ توضیحات لازم ارائه خواهد شد و درواقع مسئولان دفتر موسیقی بنا دارند تا بازگشت عقیلی به ایران و اخذ توضیحات از او ، دراین‌باره موضع‌گیری رسمی نداشته باشند.


حال و پس‌ازاین اتفاق ؛ طبق اعلام قبلی ستاد برگزاری سی و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر ، قرار بود تا گروه موسیقی «وزیری» به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی سالار عقیلی در تاریخ 23 بهمن‌ماه روی صحنه برود اما سالار عقیلی خواننده‌این گروه در این اجرا غائب خواهد بود و کیوان ساکت از خواننده‌ای دیگر استفاده می‌کند.


نام سالار عقیلی در حالی از جدول اجراهای جشنواره سی و یکم موسیقی فجر حذف‌شده است که این خواننده ماه گذشته در نشست خبری گروه‌های حاضر در جشنواره حضور یافته، و بیان کرده بود: «وقتی دیدم تفکری پشت این دوره جشنواره است احساس کردم که جشنواره سی و یکم، افتراقاتی با دوره‌های پیشینش دارد. احساس می‌کنم که جشنواره موسیقی فجر امسال حرفی برای گفتن داشته باشد.»


تا لحظه درج این خبر هنوز خواننده جایگزین سالار عقیلی در اجرای گروه «وزیری» مشخص نشده است.


گفتنی است؛ سی و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر از 21 بهمن تا یکم اسفندماه در شش سالن موسیقی شهر تهران، برگزار می‌شود.



منبع: ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه