ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

ناگفته استاد شهرام ناظری گفته شد

ریتم نو – شهرام ناظری در کنسرت ناگفته از دوری سی و هفت ساله‌اش از صداوسیما گفت و به این نکته اشاره کرد که با تمام مشکلات نزدیک به 50 اثر را به انتشار رسانده است.


چهارشنبه 13 مردادماه شهرام و حافظ ناظري با ناگفته در برج ميلاد به روي صحنه رفتند و قطعاتی از آلبوم ناگفته به اجرا درآمد.


در ابتدا قطعه صلح اتمي به همراه سازوآواز اجرا شد برنامه با همخواني حافظ و شهرام ناظري و قطعه "مرا مي بيني و هردم زيادت مي كني دردم" كه از ساخته‌های شهرام ناظری است ادامه پيدا كرد. بخش بعدي برنامه بداهه‌نوازی بود و شهرام ناظري در اين بخش آتشي در نيستان را با تنظيمي جديد با قطعه‌ای كلاسيك خواند ، فصل چهارم آلبوم ناگفته بخش بعدي اين اجرا بود.


سپس بداهه‌خوانی مثنوي مولانا ادامه‌دهنده اين اجرا بود و با پايان اين بخش شهرام ناظري قطعه معروف"اندك اندك" و قطعه‌ای كردي را به حضار هديه داد و بعدازآن قطعه عدم پایان‌بخش اين برنامه بود.


در طول اجرا شهرام ناظري از حضور مخاطبان تقدير كرد و اين استقبال را درس عبرتي براي رسانه‌ها خواند كه با عملكرد خويش باعث شده عموم به كارهاي نازل‌تر و سخیف‌تر علاقه‌مند شوند اما اين حضور نشان‌دهنده اين است كه برنامه‌های هنري سنگين هم مورد حماست مردم قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد كه با حمايت مردم اتفاق خاصي در فرهنگ خواهد افتاد.


وي همچنين از همراهي و تمركز حاضرين تشكر كرد كه با دقت به موسيقي گوش می‌دهند و موسيقي را درك می‌کنند و به درك خوب ایرانی‌ها اشاره كرد و گفت هيچ جاي دنيا اتفاق نمی‌افتد كه چنین جمعيتی آن‌قدر با درك و سكوت و آرامش به موسيقي گوش بدهند و اين را انگيزه جامعه موسيقي ناميد كه با تمام مشكلات همچنان در ايران مانده‌اند و به عشق به آب‌وخاک و مردم به كار خود ادامه می‌دهند. وي همچنين از دوري سي و هفت ساله‌اش به راديو و تلويزيون اشاره كرد و صداوسیما را خانه خود دانست و به اين نكته اشاره كرد كه در اين سال‌ها با تمام مشكلات نزديك 50 اثر تاکنون توليد كرده است.


در پايان اجرا نيز حافظ ناظري هم از حضور مردم تشكر كرد و با اشاره به اين موضوع كه در سال‌های اخير تلاش كرده بود از گروه موسيقي خارجي خود و نوازنده‌های خارجي استفاده كند و موفق به اين كار نشده است از اعضاي گروهش تشكر كرد و گفت نوازنده‌های بسياري خوبي هستند و از در كنار آن‌ها بودن خرسند است.


اعضای گروه ناگفته متشکل از پدرام فریوسفی(ویلن)،امین غفاری (ویولا)،سالار غفاربجویی (ویلن‌سل)، شهریار نظری(دف ،بم باژ)،فرهاد صفری (زروان و كارنگ)،بابک غسالی(عود)، الهه حیدری، مهرناز شاه محمدی و شیوا سروش(گروه کر) بود.


در انتها مراسم امضاي آلبوم ناگفته توسط حافظ ناظري انجام شد.




منبع: ریتم نو

نویسنده: شهاب مفخمی

عکس: امین رجبی

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه