ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵

ناگفته هزاران نفر گفته شد/ باران عشق در کنسرت ناظری‌ها

ریتم نو – حافظ ناظری پس از اجرای کنسرت، از مخاطبان درخواست کرد تا ناگفته‌هایشان را در مقابل دوربین مستند ناگفته، بیان کنند تا به جهانیان عرضه شود.


 

کنسرت ناگفته استاد شهرام ناظری و حافظ ناظری برای هفتمین و آخرین بار در تابستان و در شب‌های 14، 15 و 16 شهریورماه تمدید شد تا بار دیگر برج میلاد میزبان علاقه‌مندان به موسیقی باشد.
شب گذشته ناظری‌ها در حالی روی صحنه رفتند که هم‌زمانی برگزاری برنامه‌های متعدد در برج میلاد باعث ترافیک در مقابل درب ورودی شده بود و همین امر موجب تأخیر بیش از سی‌دقیقه‌ای کنسرت شد.
همانند دیگر اجراها ورود حافظ ناظری و استاد شهرام ناظری تشویق‌های مخاطبان را به همراه داشت، سپس استاد ناظری ضمن عذرخواهی از تأخیر شروع کنسرت گفت: برای بنده و گروه باعث سعادت است که بازهم فرصتی دست داد تا در خدمت شما باشیم. استقبال چند وقت اخیر از کنسرت، ما را دلگرم کرد و جای تشکر دارد. در سال‌های اخیر شرایط خوبی برای زندگی در آن‌سوی مرزها داشتم اما عشق به ایران و شما که همیشه حمایت می‌کنید، باعث شد بمانم و کارکنم.
استاد ناظری به دلیل تأخیر در شروع برنامه، صحبت‌هایش را کوتاه کرد و به اجرای فصل یک آلبوم ناگفته "آفرینش" پرداختند و قطعه صبح اتمی به همراه سازوآواز به اجرا درآمد و بخش بعدی به بداهه‌نوازی اختصاص داشت تا قطعه «مرا می‌بینی و هر دم زیادت می‌کنی دردم» به اجرای دربیاید.
بخش بعدی اجرا به فصل چهارم آلبوم ناگفته "بازگشت جاودانگی" اختصاص داشت که قطعات رقص کهکشان‌ها، نزول، رهایی، سکوت، عروج و جاودانگی اجرا شد و مثنوی‌خوانی ادامه دهنده ی این کنسرت بود و اجرای «عدم» به این برنامه پایان داد.
از نکات قابل‌توجه این اجرا در محوطه باز برج میلاد، بارش باران هنگام اجرای قطعات بود که فضای اجرای ناگفته را عاشقانه کرده بود.
پس از برگزاری کنسرت 14 شهریورماه ناگفته، چادری در محوطه فضای باز برج میلاد دایر شد که در آن، یک صندلی به همراه دوربین قرارگرفته بود و حافظ ناظری از مردم درخواست کرد تا ناگفته‌هایشان را مقابل دوربین بیان کنند چراکه قصد دارد با رضایت آن‌ها، این ناگفته‌ها تبدیل به فیلم مستندی شود.
این درخواست با استقبال مخاطبان روبرو شد و یکی پس از دیگری مقابل دوربین قرار می‌گرفتند و ناگفته‌هایشان را می‌گفتند.
گفتنی است؛ این اجرا در روزهای 15 و 16 شهریورماه در فضای باز برج میلاد برگزار می‌شود.
اعضای گروه ناگفته متشکل از پدرام فریوسفی(ویلن)،امین غفاری (ویولا)،سالار غفاربجویی (ویلن‌سل)، شهریار نظری(دف ،بم باژ)،فرهاد صفری (زروان و كارنگ)،بابک غسالی(عود)، الهه حیدری، مهرناز شاه محمدی و شیوا سروش(گروه کر) بود.



منبع: ریتم نو
عکس: ساقی جهانگیر سلطانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه