ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

«ناگهان رفته» با صدای «هومن غفوری» رونمایی شد

ریتم نو – مراسم رونمایی از ناگهان رفته نخستین آلبوم رسمی هومن غفوری به آهنگسازی کاوه یغمایی و رستاک حلاج در کافه شناخت در حالیی برگزار شد که این خواننده به همراه نوازندگان مطرح کشورمان به اجرایی قطعاتی از آلبوم پرداخت.





هومن غفوری در ابتدا به همراه آندره خاچیکیان و مجید امیری (گیتار الکتریک)، شایان کریمی (کیبورد)، رضا غلامی (باس) و پارسا پروین (درامز) به اجرای قطعات نمی‌بخشمت، بهار و محکوم پرداخت و اجرا با بداهه‌نوازی نوازندگان پایان یافت.


این خواننده ضمن تشکر از حضور مخاطبان در مراسم رونمایی نخستین آلبوم رسمی‌اش، درباره آلبوم و اندیشه‌ای که در تولید آن داشت توضیح داد: «سبک ما جزو سبک‌های پاپ-راک محسوب می‌شود. ملودی اکثر کارها پاپ و در فضای راک تنظیم‌شده است.»


غفوری در مورد شباهت‌ها و تفاوت‌های خودش با کاوه یغمایی گفت: «من همیشه آرزو داشتم با ایشان کارکنم و قطعات قطعاً تحت تأثیر ایشان بوده است چراکه علاوه بر آهنگسازی و تنظیم، کاوه یغمایی به‌عنوان ناظر ضبط هم در کنار مجموعه حضور داشتند و به همین دلیل شباهت‌هایی وجود دارد. تفاوت‌های بنده با ایشان هم در نوع خواندن، تحریرها و جنس صداهایمان است اما کاوه یغمایی همیشه در ملودی‌هایی که می‌سازند امضای خودشان را دارد.»


وی درباره حضورش در عرصه موسیقی بیان کرد: «بنده خیلی دیر اقدام به انتشار آلبوم کردم چراکه از سال 70 شروع به نوازندگی پیانو و پس از گذشت هفت، هشت سال آواز را کارکردم اما  همیشه آرزو داشتم با کاوه یغمایی نخستین آلبومم را همکاری کنم که ایشان در کانادا اقامت داشتند و به‌محض اینکه به ایران بازگشتند باهم ملاقات داشتیم و تولید این آلبوم به دلیل مشکلات مختلف و حساسیت‌هایی که در کارها وجود داشت، 4 سال زمان برد.»


غفوری همچنین در مورد تأثیر کارهای کاوه یغمایی روی انتخاب سبکش گفت: «حقیقتاً علاقه بنده به سبک راک ایرانی با آلبوم «مترسک» بود درواقع وقتی این آلبوم را شنیدم آرزو داشتم با ایشان همکاری کنم و پیش از آن اصلاً و از گروه‌های ایرانی تأثیر نگرفتم.»


تفنگ ساز درباره ترانه خود در آلبوم «ناگهان رفته» توضیح داد: «ترانه‌ای که از بنده در این آلبوم کارشده جدای از اندیشه و مسیر آلبوم بوده است. این کار سال 87 نوشته‌شده و رستاک حلاج کار را از من گرفتند و به هومن غفوری واگذار کردند.»


غفوری درباره تاریخچه این ترانه گفت: «با رستاک حلاج گفتگویی برای همکاری داشتم و بیش از ده‌ها قطعه‌ای را که ایشان ساخته بودند را با یکدیگر گوش کردیم اما تصمیم‌گیری نکردیم بعدازآن جلسه، رستاک کاری را برای من ایمیل کرد که ترانه آن را خانم تفنگ ساز سروده بودند و پیشنهاد دادند این کار را به خاطر اینکه به فضای من نزدیک است، بخوانم. کار دوم بانام «بهار» را هم خود رستاک حلاج برایم انتخاب کرد.»


این خواننده در ادامه از تولید آلبوم جدید خود خبر داد و درباره برگزاری کنسرت، بیان کرد: «ما تمریناتمان را برای اجرای زنده آغاز کردیم و اگر امسال اجرایی نداشته باشیم قطعاً در دو، سه ماه اول سال آینده کنسرتی را خواهیم داشت.»


وی همچنین ادامه داد:‌ «در شروع همکاری با دوستان نوازنده درباره انتخاب نوع سبک برای کنسرت صحبت کردیم که راک باشد یا پاپ! تمام سعی من در مدت تولید اثر این بود که هم مخاطب پاپ خود را داشته باشم هم مخاطب راک راضی نگه‌دارم. سعی کردم تفاوت بین این دو ایجاد و از خصوصیات خوب این دو سبک استفاده کنم.»


غفوری در پایان درباره همکاری مجدد با کاوه یغمایی گفت: «نمی‌خواهم امضا ایشان صرفاً روی کارهای من باشد و مسلماً اسم و هنر ایشان کمک زیادی به شناخته شدن بنده کرد اما باید بعدازاین سعی کنم مستقل باشم ضمن اینکه هوادار ایشان هستم و بازهم با کاوه یغمایی کارخواهم کرد.»


آلبوم «ناگهان رفته» دارای 10 قطعه به نام‌های بهار، نمی‌بخشمت، خاتون ستاره، عید برنمی گرده، رهایی، محکوم، بانو، خونه تو، تاریخ تو جغرافیای من و بچه‌های جنگ از سروده‌های رستاک حلاج، پریا تفنگ ساز، نعمت‌الله مداح، امید میرحسینی، شمیم به نژاد، میثم یوسفی و هومن غفوری است که توسط کاوه یغمایی به‌عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده اصلی آلبوم آهنگسازی و تنظیم‌شده است که رستاک حلاج نیز با دو قطعه در بخش آهنگسازی حضور دارد.


کاوه یغمایی به‌عنوان نوازنده گیتار الکتریک و آکوستیک و نیلوفر فرزند شاد به‌عنوان زنده کیبورد پیانو در نخستین آلبوم رسمی «هومن غفوری»، هنرنمایی کرده‌اند و رضا کریمی تبار مدیریت اجرایی آن را بر عهده دارد.


گفتنی است آلبوم «ناگهان رفته» با صدای «هومن غفوری» توسط نشر موسیقی کوک منتشرشده است و علاقه‌مندان جهت تهیه آلبوم می‌توانند به فروشگاه‌های فرهنگی کشور مراجعه نمایند.



منبع: ریتم نو


نویسنده: مریم رفائی


عکس: امین رجبی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه